fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוב: שוהה בלתי חוקי נתפס בזכרון יעקב

תפיסת השב"ח (צילום: מועצת זכרון יעקב)
תפיסת השב"ח (צילום: מועצת זכרון יעקב)

ביום שני השבוע יצאו מתנדבי משטרה והשוטר הקהילתי בזכרון יעקב, יניב גטר, יחד עם סיירת הביטחון ומחלקת הפיקוח של המועצה המקומית זכרון יעקב, למבצע נוסף בסדרה של מבצעים לאיתור שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) במושבה. המבצע לא היה לשווא: במהלך הסיור, גם הפעם אותר באתר בנייה במושבה חשוד, שניסה לברוח ברגע שזיהה את רכבי הסיור והשוטרים.

לאחר מרדף רגלי נתפס השב"ח, ובעת החיפוש הגופני שבוצע עליו נמצא אצלו חומר החשוד כסם. השב״ח, גבר בשנות העשרים לחייו, תושב יהודה ושומרון, הועבר להמשך טיפול במשטרת זכרון יעקב, ודרך הגעתו למושבה ומעסיקיו נמצאים כרגע בחקירת משטרה. המבצע עצמו הוא חלק מתוכנית עבודה הכוללת שיתוף פעולה בין השיטור הקהילתי ומחלקת הביטחון של המועצה המקומית, שיתוף פעולה שהחל עם הקמת מערך אבטחת הישוב.

תפיסת השב"ח (צילום: מועצת זכרון יעקב)
תפיסת השב"ח (צילום: מועצת זכרון יעקב)

קשה לאמוד את מימדי תופעת השוהים הבלתי חוקיים באזור, ובארץ בכלל. לפי ההערכות, נמצאים בישראל בכל זמן נתון עשרות אלפי שוהים בלתי חוקיים, רובם משטחי הרשות הפלסטינית, ורבים מהם מועסקים באופן לא חוקי על ידי תושבי ישראל. בזכרון יעקב ובאזור התופעה היא בלתי עקבית. לפעמים יש שקט מוחלט במשך כמה חודשים, ואז נתפס שוהה בלתי חוקי, ולפעמים קבוצה שלמה של שוהים בלתי חוקיים נתפסת ביום אחד בסביבה, בדרך כלל בישובים שבהם יש פעילות רבה של בניין. ביישובים באזור היו מקרים שבהם נתפסו בשנים האחרונות שוהים בלתי חוקיים בעקבות תלונות של תושבי האזור על הפרעות לציבור, כמו שקרה בפרדס חנה כרכור, כשתושבים התלוננו על הטרדות או רעש מצד שב"חים שעבדו וגם לנו באחד מאתרי הבנייה בשכונתם, והדבר גרר מבצע משטרתי בו נתפסו השב"חים. אבל – מבהיר יניב גטר – לא כך הוא הדבר בזכרון יעקב, ובוודאי שלא במבצע הזה, שנעשה בלי עילה של תלונות כלשהן. בכל מקרה, גטר יודע לספר גם שבניגוד לרושם המטעה שנוצר לפעמים בציבור, התופעה רחבה, והיא רחוקה מאוד מלהיות מוגבלת לאתרי בנייה. "שוהים בלתי חוקיים יכולים להתגלות במקומות שונים, גם כעובדים בסופרמרקטים, וזה יכול לקרות גם בכל מקום בו יכול לעבוד גנן, או מישהו שעובד בכביש, או במוסכים, בפנצ'ריות ועוד", הוא מפרט. "לכל מקום שהם יכולים להיכנס, הם נכנסים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות