fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עושה היסטוריה

אחרי חצי שנה בלבד בפוליטיקה המקומית, ב-1 במאי תחל צילה רשף את תפקידה כסגנית ראש מועצת זכרון יעקב בשכר ותהיה האשה הראשונה אי פעם בתפקיד. את האפשרות שיום אחד תרוץ לראשות המועצה, היא לא פוסלת על הסף
צילה רשף (צילום: חן בלחנס)
צילה רשף (צילום: חן בלחנס)

צילה רשף, 41, מתגוררת בזכרון יעקב מזה 17 שנה. היא בעלת עסק עצמאי לייעוץ ניהולי לחברות, ולדבריה זו אינה הפעם הראשונה בה היא נבחרת לשמש בתפקיד שעד מינויה איישו אותו רק גברים. גם במהלך שירותה בצבא הקבע כבשה לדבריה יעדים גבריים ובכך פתחה את הדרך לנשים שבאו אחריה. היא התגייסה בשנת 1992 ושירתה כסמב"צית מבצעים בזרוע היבשה ביחידות שדה. לאחר כחצי שנה יצאה לקורס קצינות ושובצה כקצינת חמ"ל בחטמ"ר יהודה בחברון, שם הכירה את בעלה, אביב, איש קבע.

אל הפוליטיקה המקומית הגיעה רק בשנת 2013. "בשנת 2010 נסעתי לשליחות בווירג'יניה בארצות הברית במסגרת שירות הקבע של בעלי. זמן קצר לאחר ששבנו לארץ, בשנת 2013, נפגשתי עם ראש המועצה והעליתי בפניו נושאים שלטעמי דרשו שיפור והצעות ייעול בתחום הנגשת מידע לתושב ושיתוף ציבור בקבלת החלטות. הפגישה הזו הולידה פגישות נוספות שבסופן, ראש המועצה הציע לי להצטרף למחנה הפוליטי שלו. אני חברת מועצה מאוקטובר 2013".

צילה רשף (צילום: חן בלחנס)
צילה רשף (צילום: חן בלחנס)

למה לך פוליטיקה אז ועכשיו?

"בזמנו לא הגעתי לראש המועצה כדי להשתלב בפוליטיקה, אלא עם רצון לסייע ולשפר. עוד הרבה לפני שהגעתי לפגישה עם ראש המועצה הייתי מעורבת במשך שש שנים, עוד כשהייתי בקבע, משנת 2003 עד שנת 2008, בפרויקטים חברתיים שנותבו לטובת אוכלוסיות מוחלשות, לדוגמה שילוב חיילים תושבי זכרון יעקב בפעילויות של מחויבות אישית בתוך היישוב. כששבתי לארץ אחרי השליחות של בעלי הרגשתי שאני רוצה להמשיך בעשייה זו.

"ברגע שראש המועצה הציע לי לחבור אליו פוליטית ולהפוך לחברת מועצה זה סיקרן אותי כי זה היה בשבילי עולם חדש שלא היה לי בו כל מושג והסכמתי. ככל שהחודשים חלפו העניין הזה גם הפך למאוד מאתגר מבחינתי, ניהלתי את כל הקמפיין שלו על כל נדבכיו ובאוקטובר 2013 נבחרתי לשמש חברת מועצה".

איך התחושה להיות האשה הראשונה בהיסטוריה של זכרון יעקב שנבחרה לסגנית ראש המועצה?

"התחושה האישית היא תחושה של סיפוק, גאווה, אתגר והגעה להבנה שאכן הצלחתי לבצע את המשימות שהצבתי לעצמי לשביעות רצונו של ראש המועצה ושל התושבים".

מהי עמדתך לגבי נשים בפוליטיקה?

"נשים בפוליטיקה הן נשים שטבועה בהן מנהיגות, שרוצות לחולל שינוי, דברים לא יכולים לעבור לידן ככה סתם. אני אשמח אם יהיו יותר נשים בעמדות מפתח, בתהליכי קבלת החלטות גם במישור המקומי וגם במישור הלאומי, נשים שיציבו יעדים אישיים, מנהיגותיים ויכבשו את היעדים האלה בלי חשש ועם מוטיבציה גדולה שתאפשר את המעבר מרמת הרעיון והדיבורים לרמת ביצוע".

הראיון המלא יתפרסם מחר ב:"כל זכרון"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות