fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נסענו, נתקענו, ביצענו עבירת תנועה

כל סערה חורפית הופכת את הכיכר בכניסה לשכונת השמורה בזכרון יעקב למלכודת מסוכנת. ביום שישי שעבר נתקעו נהגים בכיכר המוצפת ונאלצו לנסוע בניגוד לתנועה
סך הכול רצינו להגיע הביתה בשלום. הכיכר המוצפת ביום ו' שעבר. צילום: עצמי
סך הכול רצינו להגיע הביתה בשלום. הכיכר המוצפת ביום ו' שעבר. צילום: עצמי

 

הסערה-של-יום-אחד ששטפה את הארץ ביום שישי שעבר לא פסחה על זכרון יעקב. בעוד הגשמים הם בוודאי עניין מבורך, ניתן לשאול האם התשתיות ערוכות לסופות שמתרחשות בכל חורף ואינן עניין נדיר כלל. בכניסה הנמוכה לשכונת השמורה בזכרון יעקב, בקצה רחוב הכובשים, יש כיכר שהופכת למלכודת מסוכנת עם כל גשם כבד, כשהרכבים נתקעים במים וההצפה מכריחה נהגים לפנות שמאלה ולנסוע נגד כיוון התנועה, אחרת אין דרך לעבור את הכיכר.

"בכל מערכת חורפית זה קורה". הכיכר בשבוע שעבר (צילום: פרטי)
"בכל מערכת חורפית זה קורה". הכיכר בשבוע שעבר (צילום: פרטי)

 

תושב זכרון יעקב עבר בכיכר ביום שישי אחר הצהריים, צילם, פרסם את התמונות ברשת ומספר: "בכל מערכת חורפית זה קורה, הצד הימני של הכיכר מוצף. אני גר בשמורה כבר 10 שנים, והכיכר הזאת היא הכניסה היחידה. אין לך ברירה אלא לפנות שמאלה, זו עבירה, ויש סכנה שרכב יבוא ממול. למים לוקח המון זמן להתנקז. זו הזנחה פושעת".

תושבת נוספת זוכרת מה ראתה בכיכר לפני כחודש: "גם אז הייתה סופה בזכרון יעקב. ב-21:30, בדרכי הביתה, נאלצתי לעבור בכיכר הזאת, וכבר ממעיין צבי ראיתי רכבים עומדים בשלולית העמוקה ולא מצליחים לזוז, ביניהם גם ג'יפים. ניסיתי לעקוף בעיקוף גדול מימין, ומצאתי את עצמי יושבת עם בתי ברכב בחניון מגה ומחכה. חיכינו וחיכינו ורכבים רק התווספו. אנשים חנו על איי תנועה, חנו בכל מקום. אז אנשים התחילו לנסוע בכיוון מנוגד לתנועה כדי לא לעבור באזור העמוק, ונוצרה סכנת נפשות. אחרי כחצי שעה של המתנה הבנתי שאין לי ברירה אלא לעשות את אותה עבירה בעצמי כדי להגיע הביתה, וכך עשיתי. מוזר שהמצב הזה נוצר, זה לא דבר שאמור להיות קשה לרשויות לצפות אותו. ביום שבו הודיעו בחדשות שיהיה גשם כבד, היה בוודאי ברור שזה יקרה. איש לא בא לעזור ולתת מענה".

ממועצת זכרון יעקב נמסר: "המועצה מתכננת בימים אלה שינויים משמעותיים בתשתיות ברחוב הכובשים, התכנון כולל גם את מערכת הניקוז. מעבר לכך תשלח המועצה צוות לבדיקה נקודתית של פתחי הניקוז במקום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות