fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתי תיפתח מחדש הספרייה הציבורית בזכרון יעקב?

לפני כחצי שנה נסגרה הספרייה. לפני כארבעה חודשים הבטיחו לפתוח אותה מחדש. המועצה: "לא ניתן בשלב זה להתחייב למועד פתיחה לאור מורכבות הליקויים שהתגלו". הקבלן: "מבחינתי, הפרויקט הסתיים. זו לא אשמתי שהם כל הזמן מחליטים לעשות שינויים במבנה".
הספרייה הציבורית בזכרון יעקב (צילום: סהר צוק)
הספרייה הציבורית בזכרון יעקב (צילום: סהר צוק)

בתחילת יולי נסגרה הספרייה הציבורית בזכרון יעקב. למרות הבטחות המועצה לפתוח אותה בחזרה במהלך חודש אוגוסט היא טרם נפתחה. הספרייה נסגרה ב-1 ביולי לצורך עבודות הבנייה של ספרייה לילדים בקומה התחתונה. הספרייה הציבורית נסגרה משיקולי בטיחות.

במקביל לסגירה, יצאה מועצה בהכרזה והודיעה למנויים כי הספרייה תיפתח מחדש ב-15 באוגוסט. אולם בפועל, עד היום, כארבעה וחצי חודשים אחרי התאריך שננקב כתאריך פתיחת הספרייה המחודשת, במקום עדיין מתבצעות עבודות.

תושבים שהשתמשו בשירותי הספרייה הציבורית מתלוננים על אי קיום הבטחת המועצה לפתוח שוב את הספרייה בתאריך שנקבו בפניהם. כמו כן, רבים מהם לא מבינים מדוע המועצה לא דאגה למצוא להם פתרון חלופי.

הספרייה הציבורית בזכרון יעקב (צילום: סהר צוק)
הספרייה הציבורית בזכרון יעקב (צילום: סהר צוק)

מהמועצה המקומית זכרון יעקב נמסר: "לביצוע הפרויקט נבחר קבלן אשר זכה במכרז פומבי. בהתאם לתנאי המכרז היה אמור הקבלן לסיים את העבודות כך שהספרייה תפתח לקהל במהלך חודש אוגוסט 2013. על פי תחזית זו, לא היה מקום למצוא מקום חלופי לספרייה היות והעתקת הספרייה הינה פעולה מאוד מורכבת של העברת אלפי ספרים, מחשבים, פתיחת קווי תקשורת ומעל הכול מקום שיכיל את העובדים ואת הספרים. לצערנו קבלן הביצוע לא עמד בלוח הזמנים שנקבע לו, אולם בכדי למזער נזקים הקצבנו לו חודשיים נוספים. בתקופה הזו הקבלן תגבר בצוותי עבודה נוספים כך שנראה היה שיעמוד ביעד המעודכן. עם תחילת הגשמים התגלו פגמים חמורים נוספים בבנייה כך שהמועצה שוקלת בימים אלה כיצד לפעול. לא ניתן בשלב זה להתחייב למועד פתיחה לאור מורכבות הליקויים שהתגלו".

הקבלן מסר בתגובה: "העיכוב נובע מכך שמתחילת העבודה התוכניות כל הזמן משתנות על ידי האדריכלית, מנהלת הספרייה וגורמים אחרים במועצה. בנוסף, המועצה לא העבירה לנו תשלומים שהגיעו לנו כבר לפני ארבעה חודשים ולמרות זה המשכנו לעבוד. מבחינתי, הפרויקט הסתיים. זו לא אשמתי שהם כל הזמן מחליטים לעשות שינויים במבנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות