fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת זכרון יעקב: הארנונה תעלה ב-4%, אבל לא לעסקים באזור המדרחוב

בניין מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
בניין מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)

הישיבה הסוערת של מליאת מועצת זכרון יעקב בשבוע שעבר נפתחה בנושא תכנית המועצה להעלות את הארנונה ביישוב ב-4%, במסגרת תכנית ההתייעלות של המועצה. חברי האופוזיציה ביקשו להחריג את בעלי העסקים בתוך היישוב מההעלאה הזאת. צילה רשף הציגה את הבקשה, ונימוקיה: "ההכנסות מארנונה בזכרון יעקב הן כשני שליש ממגורים וכשליש מעסקים. נכון יהיה לשקול לא להשית את ההעלאה הזאת על העסקים בתוך היישוב. ההכנסות מההעלאה של 4% ארנונה מהם מסתכמות בסדר גודל של כ-300 אלף שקלים, ונכון יהיה למצוא מקור תקציבי אחר לזה. אנחנו מכירים את ההתמודדות והקושי היומיומיים של העסקים בתוך היישוב". רשף ביקשה להחריג מההעלאה את העסקים בתוך היישוב – במדרחוב, בשמורה ובמקומות נוספים.

אלי אבוטבול הוסיף: "כמי שישב על הכיסא הזה למעלה מ-12 שנה, 12 פעמים אישרנו צווי ארנונה ולא העלינו מעולם ארנונה מעבר למה שקבע משרד הפנים, כי ידענו שבתושבים לא פוגעים. מסיורים שעשיתי במדרחוב השבוע, 27 עסקים סגורים בלב המושבה. לא היה כקטסטרופה הזאת מעולם. המצב הולך ומידרדר, אתם מתעללים במדרחוב ובסביבותיו. זו ההיסטוריה שלנו, הזהות שלנו. עסק שסגר לא ייפתח שוב. זה מידרדר". אבוטבול ציין את ההבדל בין המדרחוב למרכז "מול זכרון" החדש, הנמצא מחוץ ליישוב: "לא צריך להקל על העסקים במול זכרון, כי המול עובד נון סטופ. מדובר באזור קטן אך משמעותי, המדרחוב, ובו כמה עשרות עסקים. כשהוקם המול, הבאנו בחשבון שהמדרחוב ייפגע". צחי ברוך ציין כי צריך לבדוק האם ההחרגה אפשרית מבחינה משפטית, וכי כדאי שהמועצה תגיש בקשה.

ראש המועצה, זיו דשא, הגיב לטענות כשהסביר כי המועצה לא מזניחה את המדרחוב: "אנחנו לא שוקטים על השמרים. נעשות כאן פעולות, מגויס משרד התיירות שהקצה 1,150,000 שקלים לטובת שיקום המדרחוב, יש הקמה של מנהלת בעלי עסקים, ועד פעולה, יש מימון של המועצה, בעלי עסקים ובעלי הנכסים, וכ-120,000 שקלים בשנה ממשרד הכלכלה למשך שנתיים. כל זה אמור לייצר פעילות שיווקית, אירועים, לכל מרחב המדרחוב. לגבי התקציב, אנחנו מבצעים השקעה בתחום מאבק הגז, גמלאים, צעירים, וכל 100,000 שקלים הם מאוד משמעותיים. אני והגזבר מנסים להשלים פערים וחוסרים, איך לאפשר שירותים טובים יותר גם בשנים האלה ובמצב הזה".

לאחר דיון, התקבלה החלטה להגיש בקשה ממשרד הפנים להחרגת העסקים באזור המדרחוב. בשאר אזורי היישוב ההעלאה לעסקים תהיה כמתוכנן, 4%.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות