fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חורשת הגדעונים: המאבק נמשך, ממתינים למאי

חורשת הגדעונים בשבוע שעבר (צילום: מיכל שתקאי)
חורשת הגדעונים בשבוע שעבר (צילום: מיכל שתקאי)

השבוע ציפו הצדדים במאבק המשפטי סביב התכנית לבניית בית כנסת לעמותת "זכרון טוב", בשטח חורשת הגדעונים בזכרון יעקב, לדיון שהיה אמור להיערך ביום שלישי בבית המשפט המחוזי בחיפה. אך בשל תקלה טכנית נדחה הדיון ל-12.5.

תושבים המתנגדים להחלטה על הקצאת קרקע להקמת בית כנסת בחורשה על שטח שמוגדר כ"שטח חום", לתועלת הציבור, הגישו בג"צ בנושא באוקטובר האחרון. אחרי מאבק של כשנתיים, אושרה לפני שנה ההקצאה במליאת מועצת זכרון יעקב, אחרי שמספר חודשים לפני כן, כ-200 המתנגדים הגישו לוועדת ההקצאות התנגדות להקצאה. התושבים המתנגדים טענו כי בזכרון יעקב מספר גדול של בתי כנסת, וכי אם בכל זאת מתעורר הצורך בהקמת בית כנסת נוסף, יש לבחור במיקום שאינו מחייב פגיעה בחורשה ובטבע שבה. לאורך הדרך טענו המתנגדים גם כי הליך ההקצאה לא היה תקין, בעוד שהמועצה טענה כי ההליך נעשה בוועדת ההקצאות בצורה מקצועית ועניינית. לאחר שההקצאה אושרה במליאה, היא אושרה גם במשרד הפנים. כל זה לאחר שנים של

המתנגדים פירטו בתביעה בסעיפים רבים את טענותיהם מגובים בדו"ח שהכינה מתכננת הערים ד"ר עמליה רימלט, וקובע שקיימים פתרונות טובים ורבים באזור המבוקש (שכונות נווה הברון והשמורה) שעומדים בדרישות והנחיות התדריך של משרד הפנים. על כך השיבה המועצה בתשובה כי הדו"ח לא הוצג בפני מליאת המועצה או ועדת ההקצאות, וכי המתנגדים מתביאים טענו שאינן שייכות למקרה. המועצה מפרטת בתשובתה את הצורך המובהק, לדבריה, בבית כנסת בשכונות הדרום מערביות של זכרון יעקב, בהן מתגוררים חברי עמותת "זכרון טוב".

בתשובת עמותת זכרון טוב לעתירה, תיארו בין השאר: "ההקצאה נבחנה לפני ולפנים (מספר פעמים) הן על ידי ועדת ההקצאות של המועצה, הן על יד מליאת המועצה והן על ידי משרד הפנים, כולם מצאו שהא ראויה ורצויה ואישרו אותה, פה אחד כמעט. שטח ההקצאה הוא חלק קטן מחלקה בת כ-3 דונמים המיועד כבר מ-1972 לבניה ציבורית".

מיכל שתקאי, פעילתה בוועד חורשת הגדעונים המתנגד לתכנית וחברה בסיעת "זכרון יעקב נקייה", הסבירה: "העתירה הוגשה במקור לבג"צ, אך היות שמשרד הפנים לא מעורב לעומק בעניין והענין הוא מקומי במהותו, העתירה הועברה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים בחיפה". בינתיים פרסמה שתקאי תמונות שצילמה בחורשה הפורחת בעונה זו של השנה, והבעיה צער על ההרס הצפוי לטבע שצילמה. כאמור, בשל תקלה טכנית דחה בית המשפט המחוזי את הדיון למאי הקרוב, והמאבק נמשך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות