fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חופי חוף הכרמל – הקץ להפקרות ולמטרד?

מהסיור השבוע (צילום: אבי ברומברג)
מהסיור השבוע (צילום: אבי ברומברג)

במועצת חוף הכרמל נערכים במרץ לעונת הרחצה, וכדי לשמור על הנוחות והרווחה של המבקרים ועל הטבע, מוכנים גם לצאת למלחמה באלה שמפריעים אותם. מהמועצה נמסר: "בשנים האחרונות החלה לחדור ההבנה כי הים אינו אינסופי וכי הוא משתנה לנגד עינינו. רבים מאיתנו נחשפו לא פעם בעת ביקורם בחופים לחוויה קשה של זוהמה, רכבים מתפרעים בקו החוף, אוהלים מכל עבר, רעש גנרטורים, מוזיקה רועשת, מסיבות, אירועים לא חוקיים ומפגעים נוספים. רק במהלך חג הפסח, נוכחנו לגלות כי מבקרים השחיתו ולכלכו את החופים והותירו 200 טון אשפה לאורך רצועת חוף הכרמל (כ- 40 ק"מ). תמונות דומות של לכלוך וזוהמה ליוו אותנו גם לאורך חג העצמאות".

כחלק מכך, ומתוך הרצון לשמור על הרוחצים, החי והצומח, הובילה מועצת חוף הכרמל תהליך מטה סדור עם השותפים – משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים הלאומיים, מנהל מקרקעי ישראל, רשות העתיקות, החברה להגנת הטבע, משטרת ישראל, החברה לפיתוח קיסריה, עמותת כחול ירוק ועוד – שהביא להבנה משותפת שיש לבצע הסדרה בקו החוף. מליאת המועצה החליטה בהצבעה על יציאה לפיילוט הסדרת קו החוף והשמירה על הסביבה החופית. הפיילוט יתמקד בהסדרת השימושים במרחב החופי. לדוגמא, תיאסר לחלוטין הצבת מאהלים עסקיים בכל קו החוף, ייאסרו מסיבות לא חוקיות, תיאסר נסיעה בקו החוף ועוד.

באגף המוניצפאלי של המועצה מציינים השבוע כי עד 1.6 יבוצעו הסברה ואכיפה הדרגתית, והחל מ- 1.6 תחל המועצה בפעילות אכיפה מוגברת שתימשך לאורך כל עונת הרחצה. האכיפה תבוצע בחופים הפתוחים וגם בחופים המוכרזים של המועצה. אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אמר בנושא: "אנחנו מחויבים להסדרת קו החוף! הבלגן שחגג לאורך השנים לא יימשך יותר. שיתופי הפעולה שנוצרו מאפשרים לנו לפעול בנחישות וביעילות להסדרת השימושים במרחב החופי".

השבוע, לקראת יציאה לפיילוט, סיירו כלל חברי מליאת המועצה ברצועת החוף ולמדו מקרוב על האתגרים והסוגיות השונות. האגף המוניציפאלי של המועצה מסיים בימים אלו את הצבת מערך השילוט בחופי הים, שנפגע קשות כתוצאה מוונדליזם של נהגי השטח, שדואגים לתלוש אותם כדרך קבע על מנת לטשטש את עבירותיהם, וכתוצאה ממעשי ביזה של גנבי מתכת.

במועצה מוסיפים: "לאורך תקופת עונת הרחצה נמשיך להיות עדים בחלק מהמבצעים לשיתופי פעולה בין מספר רב של גורמים, ביניהם המערך המוטס של רשות הטבע והגנים ומסוק של משטרת ישראל שיכווינו מהאוויר את צוותי הקרקע לעבר הנהגים פורעי החוק. צוותי הקרקע יכללו את גורמי האכיפה והפיקוח של המועצה האזורית חוף הכרמל, פקחי רשות הטבע והגנים, משטרת ישראל, מתנ"א, משמר הגבול, פקחי איכות הסביבה, יחידת הג'יפים של משטרת ישראל ועוד. הכל על מנת לשמור על הרוחצים והסביבה החופית. אנו קוראים לכלל ציבור הרוחצים לרחוץ אך ורק בחופים המוכרזים ובשעות פעילות תחנות ההצלה. מידע נוסף בנושא חופים זמין באתר המועצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות