fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף הכרמל: יותר פעילות, פחות פשיעה

בדיקת שוהים בלתי חוקיים (צילום: מועצת חוף הכרמל)
בדיקת שוהים בלתי חוקיים (צילום: מועצת חוף הכרמל)

פעילות אינטנסיבית של אגף הביטחון הכוללת את כיתת הכוננות, כוחות המתמידים, המש"קים הכפריים ומשטרת ישראל הביאו לצמצום משמעותי בהיקף הפשיעה בתחומי המועצה האזורית חוף הכרמל בשנה האחרונה. על פי נתוני מג"ב המתייחסים לשנה האחרונה, בחוף הכרמל נרשמת ירידה של 56% בהתפרצויות לבתים וגניבת רכוש בכלל המועצה.

לפני כשנה פקד את אזור חוף הכרמל גל התפרצויות לבתים וגנבות רכוש, שהתאפיין בגנבות מחשבים ניידים, פלאפונים, ארנקים, דברי ערך ואף מקרים של גנבת רכבים. את הירידה באחוז ההתפרצויות ברבעון הראשון של השנה מייחסים במועצה לפעילות מודיעינית ממוקדת ואינטנסיבית בשטח. המשוואה ברורה, מציין השבוע קב"ט המועצה, גל יזרעאלי: "הפעילות בשטח ונראות הכוחות שלנו גורמת לגנבים לפעול במרחבים אחרים. לצד ירידה בהתפרצויות לבתים, נרשמת גם ירידה משמעותית נרשמת בהיבט הפשיעה החקלאית, אל מול כלל הטרור החקלאי שפוקד את מדינת ישראל בשנים האחרונות ומסב נזק עצום לחקלאים ולכלכלה".

במועצה האזורית חוף הכרמל הושם דגש ויעד בתכנית העבודה להפחתת הפשיעה החקלאית בשנת הפעילות 2018-2019 זאת תוך שיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל ומשמר הגבול. לאורך כל השנה נערכת פעילות של איסוף מודיעין על חוליות המבצעות גנבות חקלאיות ובנוסף החקלאים מתודרכים בנושא מיגון המשקים החקלאים, ע"י אגף הביטחון ומקבלים דיווח והתרעות קונקרטיות ומקדימות על אירוע פריצה מתוכנן במשקים באזור, וזאת על סמך פעילות מודיעין.

במהלך השנה סוכלו גנבות חקלאיות משמעיות שבניהם סיכול גניבת  כ- 150 כבישם ממשק בכפר סיטרין, גנבות דגים מברכות הדגים בקיבוץ מעגן מיכאל, סיכול גנבות אבוקדו ותוצרת חקלאית. בתוך כך, הותר לפרסום כי, במהלך החודש האחרון נערך מבצע רחב היקף שכלל למעלה משלושים מתנדבים (מתנדבי מתמיד) שעבדו במשך לילות שלמים ע"פ מודיעין ולאורכה של המועצה בשיתוף מסוק משטרתי, סוכלה גנבה איכותית של דגים מקיבוץ מעגן מיכאל ונעצר חשוד מרכזי. זאת ועוד, המועצה שמה דגש על נושא איתור שב"חים. נוכח הפיתוח המואץ בעתלית נערכים לאורך כל השנה ובתדירות גבוה מאוד מבצעי איתור שב"חים באתרי הבניה, פעילות זו העלתה את תחושת הביטחון האישי של התושב והפחיתה את ההתפרצויות באזור.

במהלך החודשים הקרובים יפתח קורס "מתמיד" של משמר הגבול, מתנדבים תושבי המועצה מוזמנים להירשם במוקד המועצה. יחידת המתמידים מונה כיום כ- 130 מתנדבים הפועלים במגזר הכפרי לצמצום גנבות חקלאיות ושמירה על רכושם וביטחונם של תושבי המועצה.

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, אמר בנושא: "הירידה בפשיעה היא נגזרת ישירה של מודל ייחודי שמתקיים במועצה בשיתוף המתמידים, אגף הביטחון, משטרת ישראל והשותפים בשטח. בהזדמנות זו אני מזמין את תושבי חוף הכרמל לקחת חלק בשמירה על הבית ולהצטרף לפעילות יחידת המתמידים, יחד נשמר את תחושת הביטחון האישי והמרחב כולו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות