fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: זיהום אוויר וצחנה בעקבות שריפת עופות

תושב המושבה פנה למשטרה הירוקה על ריח שריפת עופות העולה מכיוון מדגרת העופות "רמית" הממוקם קרוב לזכרון יעקב
ריח שריפת עופות. מדגרת רמית (צילוםף נירית שפאץ)
ריח שריפת עופות. מדגרת רמית (צילוםף נירית שפאץ)

לפני כשבועיים פנה תושב זכרון יעקב, יעוז פרידמן, למשטרה הירוקה בתלונה על מה שנראה ומריח כשריפות עופות ופגרי עופות הגורמות לזיהום אוויר חמור ומתבצעות במדגרת העופות "רמית" הממוקם קרוב לזכרון יעקב, בצמוד לבריכות הדגים של קיבוץ מעיין צבי.

"השריפות מעלות עשן שחור וצחנה נוראה המורגשת בכל האזור", טוען פרידמן, "זה מזהם את האוויר וזה לא חוקי. השריפה במקום זה חוזרת על עצמה בתדירות גבוהה למדי בתקופה האחרונה".

ריח שריפת עופות. מדגרת רמית (צילוםף נירית שפאץ)
ריח שריפת עופות. מדגרת רמית (צילוםף נירית שפאץ)

במשטרה הירוקה אומרים כי הם אכן קיבלו פניות בנושא, ולא רק מפרידמן, אלא גם מאיגוד ערים לאיכות סביבה שרון כרמל. "איגוד ערים פנה אלינו. שלחנו את הפקח שלנו למקום", מספרים במשטרה הירוקה, "אך משום שמדובר במתחם סגור ובמקום לא היו אנשים, הפקח לא יכול היה להיכנס אליו. במקום היו סימני שריפה, אך לא ניתן היה לדעת את מקורה ומהותה. מאיגוד ערים נמסר לנו כי האיגוד ביקש מבעלי המפעל להציג להם אישורים לשריפת פגרים שאמורים להיות ברשותם, אך האישורים לא נמסרו לידי האיגוד".

מאיגוד ערים לאיכות סביבה טרם נמסרה תגובה.  מנכ"ל רמית, בועז קדמי, אמר כי: "לא שמעתי על תלונה כזאת, ומדגרת רמית איננה מבצעת שריפות פגרים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות