fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: יוזמה להפגת בדידותם של הניצולים

ישראל כסיף, בנם של ניצולי השואה, יהודית ונחמן (טיבי) זילברשטיין, פירסם פוסט בפייסבוק בו הוא קרא לתושבי זכרון לבוא ולבקר את הוריו
בדידותם של ניצולי השואה. בני הזוג זילברשטיין (צילום: אייל יאסקי)
בדידותם של ניצולי השואה. בני הזוג זילברשטיין (צילום: אייל יאסקי)

לפני כשבועיים פרסם ישראל כסיף, תושב משמרות, פוסט בפייסבוק בו הוא קורא לציבור בזכרון יעקב להגיע לבקר את הוריו ניצולי השואה במטרה להפיג להם את הבדידות.

כסיף מספר שהינו בנם היחיד של בני הזוג, נחמן (טיבי) ויהודית זילברשטיין, אשר הגיעו לפני כשמונה שנים להתגורר בזכרון יעקב מרחובות וכי בשל אילוצי החיים והעובדה שהינו אב לשלושה ילדים נבצר ממנו להגיע לבקר את הוריו מדי יום ביומו. לדבריו, הסיבה שבחר לפרסם את הפוסט הגיעה בעקבות העובדה שלאחרונה עלו בו מחשבות להעביר את הוריו, אשר שניהם נמצאים בתחילת שנות ה-80 לחייהם לדיור מוגן, דבר לו הם התנגדו.

כסיף מספר עוד כי כאשר חשב כיצד יוכל בכל זאת להשאיר את הוריו בביתם החליט להעלות את הפוסט אשר גרר עשרות תגובות חמות מתושבים אשר חלקם גם כבר הספיקו להגיע לביקור אצל הוריו.

בדידותם של ניצולי השואה. בני הזוג זילברשטיין  (צילום: אייל יאסקי)
בדידותם של ניצולי השואה. בני הזוג זילברשטיין (צילום: אייל יאסקי)

לדבריו, "הרגשתי שאני כבן יחיד לא יכול לתת להורים שלי מענה לבדידות שלהם. אימא שלי גם עברה אירוע מוחי לפני שנה וחצי. פניתי דרך הפייסבוק לעזרת הקהילה בניסיון לעזור להוריי להישאר בבית בו הם בחרו להזדקן, ברחוב האלונים. לשמחתי, הקהילה נענתה ברצון וכבר היו אנשים שביקרו אותם. זה מחמם את הלב. אני מייחל שאנשים ימשיכו לתמוך כך בהוריי ובכלל באוכלוסיית הדור השלישי ביישוב. חשוב שהציבור יהיה מודע לצורך של אוכלוסייה זו בחברה ושיחות כי צריך לזכור שהבדידות היא המכה הקשה ביותר עבור האדם אך כל כך פשוט לטפל בה".

בין הדברים שכתב כסיף בפוסט נכתב: " אני כותב לכם כאן היום כי אנחנו זקוקים לעזרתכם זיכרונאים .לא עזרה חומרית , רק עזרה של חום ואהבה, עזרה למגר את אחת המחלות הכי נוראיות שיש – הבדידות"

מנהלת מרכז הטיפולים בקאנטרי זכרון יעקב, כרמית ברעם, אשר התרגשה מאד  מהפוסט מספרת : "בפעם הראשונה שראיתי את טיבי בקאנטרי שלנו בו הוא מנוי, ניגשתי אליו ושוחחנו. התעניינתי בשלומו ובשלום יהודית. הוא מאד התרגש שהתעניינתי בשלומם וסתם כך ניגשתי לשוחח עימו. הבטחתי לו שאני אגיע בקרוב לבקר ואכן אני מתכננת לבקר אותם בביתם ממש בזמן הקרוב".

קרן אור דובינסקי מרכזת התרבות במועדון שורדי השואה בזכרון יעקב מספרת: "בעקבות הפוסט של ישראל פניתי אל טיבי ושוחחתי איתו. הזמנתי אותו לבוא למועדון שורדי השואה ולקחת חלק בפעילויות שלנו במהלך השנה, פעילויות בהן הוא לא השתתף קודם לפוסט ולא ידע עליהן. אני מתכננת לקפוץ לבקר אותם בביתם בזמן הקרוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות