fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התקיימה צעדת זכרון יעקב לזכר מייסדי המושבה

לפני כחודש, ארבעה מתושבי המקום החליטו להקים קבוצה שתדאג להגברת הפעילות הקהילתית ביישוב ובחרו כפעילות להשיב את הצעדה הנוסטלגית לזיכרון יעקב
צעדת זכרון יעקב (צילום: סער צוק)
צעדת זכרון יעקב (צילום: סער צוק)

ביום שישי האחרון התקיימה בזכרון יעקב צעדת זכרון יעקב 2013 שנועדה להוקיר את פועלם של מייסדי המושבה שהוקמה בשנת 1882, ביום בו הודלק הנר הראשון של חנוכה.

מיום הקמת המושבה ועד לפני 25 שנים הייתה זו צעדה מסורתית שנערכה מדי שנה בשנה, ביום בו הודלק הנר הראשון או השני של חנוכה לחלופין, אך יום בהיר אחד מנהג זה פסק מבלי שברור לאף אחד מהן באמת הסיבות המדויקות שכך ארע.

לפני כחודש, ארבעה מתושבי המקום החליטו להקים קבוצה שתדאג להגברת הפעילות הקהילתית ביישוב ובחרו כפעילות להשיב את הצעדה הנוסטלגית לזיכרון יעקב. הארבעה הם ברטו סעדייב, יומי צוריאנו, ניסים אזולאי, סער צוק ואליהם חבר לפני כשבועיים גם קובי יעקובי.

ברטו סעדייב: "מסלול הצעדה היה בפארק הנדיב.ציפינו למשהו כמו 300 אנשים ובסוף הגיעו למעלה מאלף.היינו המומים ושמחים מהיענות הציבור.כל המשתתפים בצעדה קיבלו כובעים ממותגים מכספים שתרם לנו הציבור.

"הרבה אנשים טובים סייעו לנו בהפקת ובהפעלת יום זה וביניהם עשרה תלמידי כיתה יא' מתיכון המושבה, כמו גם 12 תושבי המקום. המועצה המקומית נידבה לנו את עובדי הביטחון והסדרנים שלה, כולל שני רכבי בטחון. בסוף הצעדה מתנ"ס אוונגרד תרם לנו אולם בו ערכנו מסיבת סיום בה חולקו סופגניות, נישאו ברכות על ידי ראש המועצה המקומית אלי אבוטבול והרב הראשי של המושבה הרב יצחק פיירמן ולבסוף אף הופיעה במקום להקת שיבולת".

סעדייב מספר, כי הוא וארבעת חבריו פתחו קבוצה בפייסבוק בשם "תושבים למען זכרון יעקב" וכי מיום התחלת פעילותם ועד היום הם הצליחו לסחוף אחריהם כבר למעלה מ-70 מתנדבים שמסייעים להם בפעילויות שכבר התקיימו, כמו גם באלה שעתידות להתקיים בעתיד.

צעדת זכרון יעקב (צילום: סער צוק)
צעדת זכרון יעקב (צילום: סער צוק)

לסעדייב ולשותפיו לעשייה שלושה דברים עיקריים שעליהם הם כבר החלו לשקוד וימשיכו לטפל בהם גם בעתיד, כשהראשון שבהם הינו מפגשים קהילתיים וחברתיים במושבה כשביניהם מתוכננות בעתיד אף קבלות שבת קהילתיות, כמו גם פרויקט קהילתי שנקרא זכרון יעקב בצילום שחור לבן וצבע בו תושבים יביאו לאורך כל השנה צילומים ישנים שלהם שצולמו ברחבי המושבה כשהתכנון הוא שבקיץ תתקיים תערוכת רחוב בה יוצגו הצילומים שנאספו, כל אחד ברחוב בו הוא צולם, כדי שהתושבים יוכלו לראות את ההבדלים בין העבר להווה.

הדבר השני, הינו קידום פעילויות נוער וצעירים בגילאי 16-25 כשבתחום זה מתוכננים שני פרויקטים עיקריים בשיתוף עם המועצה המקומית: הראשון הינו מרכז נוער ייחודי שיספק לבני הנוער מענה לבילויים של ערבי שישי, יתקיימו בו פעילויות ייחודיות לגילאים אלה ובנוסף יקבלו שם בני הנוער עזרה לימודית ממתנדבים מהיישוב, בעוד השני מדבר על הקמת מרכז צעירים לגילאי 18-25 בו יינתנו הכוונה וייעוץ לבני נוער לקראת גיוסם לצה"ל, הכוונה וייעוץ לאלה שהשתחררו מצה"ל, מציאת מקורות תעסוקה למחפשי עבודה בגילאים הללו תוך יצירת קשר עם מספר בתי עסק שישלבו את בני הנוער בעסקיהם ובנוסף יינתן שם אף מענה בצורת קורסים והשלמות לימודיות לציבור החרדי בגילאי ה-18 פלוס שנפלט מהכולל ולדבריו נשאר תלוי באוויר.

סעדייב מציין, כי הדבר השלישי בו הם מתכננים לטפל הינו אוכלוסיית הגיל השלישי שכוללת בתוכה אף את ניצולי השואה.

סעדייב: "פנינו למספר חברות ידועות על מנת לגייס תרומות של צבע ומברשות כשהתוכנית העתידית שלנו היא להגיע לקראת חג הפסח לכל האנשים בני הגיל השלישי במושבה שזקוקים לשיפוץ ביתם ולשפץ להם את הבית לקראת החג. אנו קוראים לציבור השיפוצניקים, האינסטלאטורים, הצבעים וכיוצא בזה לבוא ולהתנדב לסייע לנו לבצע פרויקט זה על מנת שנוכל לשפר את איכות חייהם של בני הגיל השלישי במושבה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות