fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרכב קולי של המשותף חוף הכרמל ותיכון אלמנרה בכנס מנהלים באוניברסיטת בר אילן

מהמופע (צילום: משותף חוף כרמל)
מהמופע (צילום: משותף חוף כרמל)

בתחילת השנה נולד הרכב קולי פורץ דרך של תלמידים מבית הספר המשותף חוף הכרמל ומבית הספר התיכון אלמנרה מג'סר א-זרקא. מדי שבוע מתארח ההרכב לסירוגין בשני בתי הספר וממנו בוקעים קולות מרגשים בניצוחה של אווה אקריש דה מאיו.

הרעיון של הרכב קולי משותף נוצר בראשה של ציפי יעבץ, כהמשך למפגשים בין כיתות מקבילות בבתי הספר בהם השתתפה בתה. ציפי ראתה בחיבור קולי בו כל אחד יביא את עצמו, אפשרות ליצור שפה משותפת באמצעות מוזיקה. הרעיון עבר דרך ארוכה עד שיצא אל הפועל, פועם בלבות התלמידים ונוגע בלבו של כל מי שנחשף לפעילות. בבית הספר המשותף חוף הכרמל מצטטים את דבריו של הנרי פורד: "התכנסות יחד היא התחלה. ההישארות יחד היא התקדמות. העבודה יחד היא הצלחה".

ביום ג' שעבר הופיע ההרכב בכנס מנהלים של משרד החינוך. לאחר מכן סיפר רוני בורשטיין מהתיכון המשותף חוף כרמל על הפעילות: "אנחנו נפגשים עם תלמידים מהיישוב הקרוב אלינו גאוגרפית, אך כל כך רחוק ולא מוכר לנו! ההרכב הקולי עובד על תוכנית מגוונת של שירים בשפות שונות – אנגלית, ספרדית, עברית וערבית. אנחנו בונים גשר בין התרבויות: נפגשים, מתבוננים בעיניים, מתחברים במה שדומה ויוצרים חיבורים בינינו. מחליפים מספרי טלפון, שירים, חוויות ולומדים לשיר יחד. ביום המופע כולנו התרגשנו וגם חששנו מהלא נודע. הגענו בהסעה משותפת אל מרכז וואהל, שבו התקיים כנס של 500 מנהלי בתי ספר, וערכנו חזרה קצרה בניצוחה של אווה המובילה את הפעילות שלנו באומץ ובמקצועיות הראויות להערכה. עלינו לבמה כשבאי הכנס היו בהפסקה אל מול אולם גדול וריק. הלב פעם והגרון התייבש אבל חיממה אותנו הנוכחות של המלווים, רוני בורשטיין וקאסם חמד, ומנהלי בתי הספר שלנו, אלדד פורת ומוראד עמאש. המופע החל בצלילי העוד שעליו מנגן קאסם. פרלברג קישט בקולו על רקע הצלילים ונתן את הסימן לשירת ההרכב כולו. כשעמדנו על הבמה מעורבבים זה בזה היה נדמה שאין הבדל, וכשיש משימה משותפת אנחנו מאוחדים ומצליחים. גם הקהל התרגש והריע לנו. בדרך חזרה היתה הזדמנות ליהנות מהקרבה ולהחליף חוויות מרגעי השיא שחווינו יחד. עשינו זאת, ואנחנו כבר מצפים להזדמנות הבאה לרגש את הקהל ולחוות עוד חוויות מיוחדות שכאלה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות