fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכירו את סתיו בן יעקב מעצבת פנים מזכרון יעקב

פרפקציוניסטית בנשמה. סתיו בן יעקב. צילום: שני אלימלך
פרפקציוניסטית בנשמה. סתיו בן יעקב. צילום: שני אלימלך

איך צריך להיראות בית החלומות שלכם? אצל מעצבת הפנים סתיו בן יעקב, בעלת "סתיו סטודיו" (www.stavstudio.com), החלום הופך למציאות כששיטה מדויקת, ממש מדעית, מכוונת לענות על השאלה הזו. "אני מתמחה בהנדסת אנוש ופונקציונליות מותאמת אישית", היא מתארת, "אני מעצבת בית שמותאם ותפור במדויק על כל דיירי הבית".

בן יעקב, בת 36, נשואה + ילד, גרה בזכרון יעקב (לפני כן גרה בקיסריה, ובמקור היא מחדרה) ועוסקת בעיצוב פנים שש שנים. בעבר עסקה בראיית חשבון, בעיקר עם חברות הייטק, עד השלב בו הרגישה שהיא לא נמצאת במקום המדויק עבורה. "זה היה מקצוע שהתאים לראש, אבל לא הפרה לי את הנפש, והחלטתי לעשות את השינוי הזה. אני מאוד אוהבת עיצוב פנים ונהנית מכל רגע. מה יותר כיף מלהגשים חלומות ללקוחות וליצור להם בתים מדהימים? מצאתי שבעיצוב פנים אני משלבת את הראייה האסטטית שלי עם הצד המדעי, המדויק: התכנון, הנדסת אנוש… עם כל המרכיבים יחד אני מגיעה לתכניות העבודה המושלמת לכל פרויקט".

פרפקציוניסטית בנשמה. סתיו בן יעקב. צילום: שני אלימלך
פרפקציוניסטית בנשמה. סתיו בן יעקב. צילום: שני אלימלך

הדרך של בן יעקב לבית המדויק מתחילה בתשאול מקיף, שעוברים דיירי הבית, ופורסים את כל  הצרכים שלהם. "השאלות מגיעות עד לרמה של כמה מגבות יש להם, כמה מצעים, כמה סירים ובאילו גדלים, הרגלי אכילה ואירוח, הרגלי אגירה. אנשים רבים הם אגרנים, וזה לא תפקידי לשנות אותם, אלא לתפור להם בית מדויק עבורם. פעם שאלתי לקוחה כמה זוגות נעליים יש לה, והיא ענתה '70'. שאלתי אם הנעליים בקופסאות והיא השיבה בחיוב. אם לא הייתי שואלת, לא הייתי יודעת שצריך לתכנן מקום מיוחד לנעליים שלה. כל תכנון בלי לדעת את כל הפרמטרים יהיה גחמה עיצובית בלבד, לא מקצועי ולא מדויק".

בין התשאול לתכנון, יוצרת בן יעקב שלוש אופציות לכל חלל בבית ומאפשרת ללקוח לבחור מבניהן ואז הם מרכיבים יחד את הפרוגרמה האולטימטיבית של הבית. "אין עניין של טוב או רע, נכון או לא נכון. יש סדר עדיפויות, פיצוח הצופן של בית החלומות של הלקוח" מדגישה בן יעקוב " אחר כך מגבשים תוכניות עבודה – הריסה, חשמל, בנייה, אינסטלציה, מיזוג אויר תקרות מונמכות, פריסות חדרי רחצה, נגרות רטובה, נגרות אמן… כל אלה מתוכננים ברמה המדויקת ביותר, כדי שאנשי המקצוע המעורבים בבנייה יוכלו לדבר באותה שפה. אני מלווה את התהליך, כדי לראות שהתוצאה בשטח תואמת את התכניות המלוות במפרט טכני וכתב כמויות, על מנת לפקח על לוח הזמנים והעמידה בתקציב".

נקי, רך, טאץ' מטאלי. חללבעיצובה של סתיו בן יעקב. צילום: גלעד רדט
נקי, רך, טאץ' מטאלי. חללבעיצובה של סתיו בן יעקב. צילום: גלעד רדט

כרואת חשבון לשעבר, בן יעקב מודעת לחשיבותו של התקציב. "לפני שמתחילים לרכוש דברים, ניגשים לכל הספקים ומקבלים הצעות מחיר. אני יודעת לתת הערכת שיפוץ כללית, אבל יש רמות שונות של גימור שמשפיעות על המחיר. למשל, מי שאוהב עץ טבעי, או חימום תת רצפתי, ישלם יותר. אחרי שבודקים את הצעות המחיר, אפשר לדעת אם נותר כסף להשקיע בדברים נוספים,. אחר כך יוצאים לדרך".

התפיסה העיצובית, אומרת בן יעקב, לא תמיד ברורה ללקוח. "יש שיודעים לומר מראש 'אני רוצה בית סקנדינבי / מודרני / אקלקטי'. אבל לרוב האנשים קשה יותר להביע את רצונם במדויק. יש אנשים שמבטאים זאת בתחושות: 'אני רוצה בית חם', 'אני רוצה בית שתמיד יהיה מסודר'… "אני יודעת לתרגם את זה לעיצוב לפרטיו. למשל: בית נקי ומינימליסטי יתבטא בהרבה ארונות עם דלתות, בלי ספריות. ומעבר לזה, יש לי השראה וחזון לגבי הלקוחות, שמתגבשים בעקבות התשאול. בהתאם לזה, מספיק שנצטייד בפריט מעוצב אחד שיכתיב לנו הכל, כמו שטיח מדליק או כורסה מיוחדת. כך אותו פריט ינחה אותנו הלאה. אם נחליט להבליט אותו, כל הפרטים האחרים יהיו רגועים וניטרליים, ואם נבחר לשלב אותו בסגנון הכללי, הכל יהיה באותה רמת צבעוניות וסגנון. הקונספט העיצובי מגובה בהדמיית תלת מימד הכוללת את הפריטים עצמם. כך ניתן לראות בדיוק את הצבעוניות, הפרופורציות, ההרמוניה בין הצבעים והטקסטורות. אני מאמינה בעיצוב על זמני, שיישאר עדכני לאורך שנים".

בן יעקב מדגישה כי במקביל כדאי להיות ערים למגמות והטרנדים שבעולם ולשלבם בצורה נכונה ובמינון הנכון.  "ב-2017 יש שימוש בהמון חומרים טבעיים, עציצים, צמחייה טבעית, סוקולנטים קטנים. כפועל יוצא, גם הצבע הירוק העמוק דומיננטי. חומרים רכים, מלטפים ופרוותיים נכנסו חזק, ואני מאוד אוהבת לעבוד איתם. זה נותן תחושה טבעית נעימה, חלל מקסים שכיף לשהות בו. גם פריטים מטאליים נכנסו לאופנה: נחושת, פליז וזהב. אני אוהבת את הטרנד הזה, שמוסיף נגיעה עיצובית עם הרבה אור ותחכום. כמובן, נשתמש בכל חלל בצבע מטאלי אחד ולא נשלב את כולם,  כך שתהיה שפה אחידה בבית. עוד צבעים פופולאריים השנה: צבעים כהים, סגול, ירוק וכחול. אני מזוהה עם עיצוב סקנדינבי מינימליסטי, והרבה לבן, אבל בשילוב בדים ומרצפות בהדפסים גרפיים, שפע חומרים טבעיים, נגיעות מטאליות, ריהוט נלווה שחור שמדגיש את הגוונים הבהירים, ושילוב צבע נוסף שיכול להיראות בשטיח, בכרית נוי, בתמונה או בכל פריט נוי אחר".

טיפים של סתיו בן יעקב לעיצוב הבית:

לתכנן את עיצוב הבית בהתאם לתקציב ולהשתדל לא לפרוץ את גבולותיו. לשמור על סקאלה של צבעוניות שמאוד נעימה לך, וללכת אתה, ולשלב בבית צמחייה. זה עושה מהפך בנראות ובאנרגיה של הבית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות