fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הוא היה מלאך בלי כנפיים"

בתחילת החודש הסתיים פרק בתולדות זכרון יעקב. משה עוזר, שכונה בפי כל נורי, הבעלים של קיוסק נורי, הלך לעולמו בגיל 83. מאז התושבים לא מפסיקים להתגעגע לאיש המדהים שהיה חשוך ילדים והפך את כל ילדי המושבה לילדים שלו
מיתולוגי. נורי- משה בקיוסק (צילום: יוגב בלום)
מיתולוגי. נורי- משה בקיוסק (צילום: יוגב בלום)

זכרון יעקב איבדה בתחילת החודש את אחת הדמויות המיתולוגיות שלה. משה עוזר, שכונה בפי כל נורי, בעלי קיוסק נורי שפעל כ-40 שנה סמוך לגן טיול, הלך לעולמו בגיל 83. עם היוודע דבר מותו התמלאו עמודי הפייסבוק של המושבה ושל התושבים במילות הספד ושירים לזכרו של נורי ובתמונות של הקיוסק שהפך לחלק בלתי נפרד מחייהם.

רבים מתושבי המושבה שגדלו בה לא ישכחו לעולם את נורי ואת הקיוסק שלו שהפך עבורם למוקד עלייה לרגל. חלק מאותם ילדים, כבר הורים לילדים בעצמם, מספרים על אדם נדיב לב שלא פעם ויתר על התשלום ובתמורה רק ביקש מהם לברך על הממתק.

אחד הילדים האלה הוא שלומי הקוסם, 31, שעד לא מזמן המספרה שבבעלותו פעלה מול הקיוסק של נורי: "בכל פעם שהגעתי אליו עם כסף לקנות ממתקים הייתי חוזר עם אותו סכום כי נורי היקר והאדיר הזה היה מבקש בסך הכול שנברך על הממתק. הוא היה איש צנוע, תמיד חייך, מלאך בלי כנפיים".

נורי הגיע לארץ מעיראק בתחילת שנות ה-50. הוא עלה לבד בגיל 18 מטעמים ציוניים והגיע לירושלים. חצי שנה אחרי עבר להתגורר במעברה של זכרון יעקב וזמן קצר אחר כך הגשים חלום והתגייס לצה"ל. באמצע שנות ה-60 נישא לעליזה. לבני הזוג לא היו ילדים. בסוף שנות ה-70 היה בבעלותו במשך שמונה שנים בית קפה בשיכון הדרומי של היישוב. בהמשך פתח את הקיוסק המיתולוגי ועם השנים הפך ל"אבא" של כל ילדי המושבה.

בזכרון יעקב מספרים על אדם שקט, צנוע וחרוץ, שלפני יותר מעשר שנים חזר בתשובה ביחד עם רעייתו. מדי יום נהג להתפלל פעמיים ביום בבית הכנסת עד שבתחילת החודש אמר לאשתו שאין לו כוח ללכת לבית הכנסת. היא התפלאה, אבל הדבר לא נראה לה מוזר במיוחד.

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "כל זכרון".

מיתולוגי. נורי- משה בקיוסק (צילום: יוגב בלום)
מיתולוגי. נורי- משה בקיוסק (צילום: יוגב בלום)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות