fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האשה על הקיר

כל תושב זכרון יעקב מכיר את ציורי הקיר של נאוה אייבל, אם לשלושה שהצליחה להפוך את המושבה ללא פחות צבעונית מחייה וביתה
נאוה אייבל (צילום: ענבר דותן)
נאוה אייבל (צילום: ענבר דותן)

כמעט כל תושב זכרון יעקב מכיר את נאוה אייבל. אם תשאלו כל תושב במושבה, הוא בטח ייקח רגע לחשוב על זה. אחר כך הוא יהנהן בראשו ובוודאי יגיד: "מוכר לי השם". אבל אחרי שייזכר שזו אותה נאוה, הציירת שאחראית על ציורי הקיר ברחבי המושבה, בטח האסימון ייפול. אחרי הכל, מי לא מכיר את הציורים שעל הקיר?

כן, בגלל הציונות
נאוה אייבל מתגוררת בזכרון יעקב כבר 20 שנה. יחד עם בעלה מייקל, אדריכל במקצועו, הם קבעו את ביתם בשיכון דרום , והיו בין הראשונים לזהות את הפוטנציאל הטמון בשכונה הוותיקה. "אני לא מחליפה את הבית שלי. יש לי שכנים נהדרים. שכונה מדהימה", אומרת אייבל, בת 48, אם לתאומות – סיון וטליה בנות ה-24 ולאביב בן ה-17.

הבית של נאוה ומייקל הוא חוויה מרהיבה, אפילו מעורר קנאה, לכל אחד שאוהב צבע. המון צבעים יש בבית. הם משתלבים זה בזה כאילו היו יצירת אמנות אחת גדולה. הרצפה, חדר העבודה, דלתות המטבח. את הקירות הצבעונים מעטרות תמונות ענק של אנשים שנאוה אוהבת מיוחד. בעיקר הילדים שלה.

התחלה במגדל
אייבל מצאה עבודה ב"דפוס תמר" והחלה לעבוד גם כגרפיקאית עצמאית. "גידלתי את הבנות, וכשאביב נולד המשכתי לעבוד כמנהלת אתר אינטרנט", היא מספרת, "בשנת 2002, כשבועת ההיי-טק התפוצצה לכולם בפרצוף, מצאתי את עצמי מפוטרת ואז פתחתי לי סטודיו לאמנות בשותפות. שלוש שנים היינו שם, תקופה מקסימה ובעיקר תקופה בה הבנתי מה אני רוצה לעשות. עד אז עסקתי בעיקר בגרפיקה וכשעלוית פרוינד, שהייתה אז מנכ"לית החברה הכלכלית בזכרון, ביקשה שאצייר על מגדל המים קפצתי על ההצעה".

עברו לעיתון כל זכרון כדי לקרא את הסיפור המלא

נאוה אייבל (צילום: ענבר דותן)
נאוה אייבל (צילום: ענבר דותן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות