fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם תלמידי הדמוקרטי קשת יפתחו את שנת הלימודים?

ההורים מאיימים להשבית את הלימודים ולהפגין מול המועצה, אם דרישתם להצבת מבנים יבילים בבית הספר לא תיענה. נציגת ההורים, אליס שני: "אין מקום לשולחנות בכיתות ומשתמשים בשרפרפים, עושים בחינות בגרות על הברכיים"
ראש המועצה נרתם אישית למציאת פתרון. הדמוקרטי קשת (צילום: הילה אייזינגר)

הנהגת ההורים בבית הספר הדמוקרטי קשת בזכרון יעקב מאיימת לפתוח את שנת הלימודים בשביתה ובהפגנה מול המועצה. הטענה: בית הספר פועל במבנה זמני שלא מתאים לצורכיהם והתלמידים סובלים מצפיפות קשה ומתנאי לימוד ירודים. לדברי ההורים, בפגישות ובסיכומים עם המועצה הובן שייקח מספר שנים להגיע למבנה קבע, ובינתיים סוכם כי במקום יוצבו מבנים יבילים, אך דבר לא נעשה בשטח.

בית הספר קשת הוקם על ידי עמותת הורים בשנת 2001, ובשנים הראשונות לקיומו נדד במיקומים שונים באזור: אור עקיבא, מעגן מיכאל ועוד. לפני עשר שנים התמקם במבנה זמני ששכר בבית התותחן בזכרון יעקב. כיום בית הספר, שכולל יסודי ותיכון, מוכר ורשמי ולומדים בו 330 תלמידים, כ-80 אחוז מהם תושבי זכרון יעקב.

ראש המועצה נרתם אישית למציאת פתרון. הדמוקרטי קשת (צילום: הילה אייזינגר)
ראש המועצה נרתם אישית למציאת פתרון. הדמוקרטי קשת (צילום: הילה אייזינגר)

"במסיבת סיום שנה בבית הספר, לפני שש שנים, הבטיח ראש המועצה דאז, אלי אבוטבול, מבנה קבע תוך שלוש שנים", אומרת אליס שני, אם לבוגר בית הספר וחברה בוועד ההורים, "מאז הקמת מבנה הקבע מתעכבת ללא התקדמות ממשית. מדי שנה רבים מבקשים להירשם לבית הספר ונענים בשלילה עקב הצפיפות. מצוקת המקום גדולה ואינה מאפשרת תנאים בסיסיים ללמידה. אין לתלמידים היכן ללמוד, אין מקום לשולחנות בכיתות ומשתמשים בשרפרפים, עושים בחינות בגרות על הברכיים, על כיסא ללא שולחן, כפי שבני נאלץ לעשות. אין מקום למורים לשבת בהפסקות, אין מקום התכנסות לכל בית הספר, אין אולם ספורט, אין מגרש משחקים מקורה. מצוקת המקום החריפה וגורמת לתלמידים לעזוב ותנאים ירודים לאלה שנשארים.  עם היבחרו של זיו דשא לראש המועצה, החלה התקדמות לקראת פתרון בהרבה רצון טוב, אך ככל שרבו הישיבות, כך ההתקדמות הלכה והתמסמסה. התברר שלא ניתן לקבל הקצאת מקום לבית הספר בזמן הקרוב, והתמקמות במקום של קבע היא תהליך שיימשך לפחות שמונה שנים. הייתה הבנה שיש צורך בפתרון זמני: הוספת מבנים יבילים לבית הספר. בחודשים האחרונים תיאמנו פגישות במועצה, קיימנו סיורים בשטח, הכנו תוכניות והשקענו מאמץ רב בניסיון לקדם את הפתרון הזה, אך פחות משלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים אין צפי לתחילת עבודה, ולא נראה שיהיה לנו מבנה יביל אחד השנה. זה מספר חודשים יושבת על השולחן תוכנית לתוספת מבנים יבילים, והיא עדיין על הנייר. בעוד זמן קצר יפוג תוקפה של ההרשאה ממשרד החינוך למימון מבנה יביל. בבתי ספר אחרים, כגון החיטה וניל"י, הוקמו מבנים יבילים בהתאם לצורך, במהירות וביעילות. אותנו מושכים כל השנה".

בהנהגה מספרים כי לפני כחודש, ושוב בשבוע האחרון, נשלחו מכתבים בנושא לדשא, אך עד כה לא נענו. "אם לא יבוצעו הפעולות המתוארות לעיל (הצבת מבנים יבילים – נ"ש), ניאלץ להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר, שביתה שבמסגרתה תתקיים הפגנה ועצרת מול מבנה המועצה, ותחל פעילות כלל יישובית שתעלה את מצוקתנו לראש סדר העדיפויות של המועצה", כתבה הנהגת ההורים לדשא.

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "בית הספר הדמוקרטי קשת מהווה חלק מפסיפס מערכת החינוך היישובית. מבלי לדון בהבטחות העבר שניתנו על ידי גורמים כאלו ואחרים, וגם אם ניתנו ללא כיסוי, המועצה בראשותו של זיו דשא, מחויבת להקמת מבנה קבע לבית הספר. התב"ר שאושר לפי יותר משנה וחודשיים, לא הוגש לאישור משרד הפנים ולכן נדרשנו לאשר במליאה האחרונה תב"ר אחר התואם את צורכי הכנת התכנון לשלב א'. בית הספר קשת הוא עוגן חשוב במערכת החינוך ובערכים אותם הוא מנחיל לתלמידיו ולקהילה. ראש המועצה ומנהלי המחלקות במועצה אף היו שותפים לפעילות לימודית חינוכית במסגרת פעילות השכבה הבוגרת. אכן קיימת מצוקת מבנים בבית הספר, וחל עיכוב בטיפול בנושא החל מקבלת אישור משרד החינוך למבנה נוסף ועד טיפול בתכנון. המועצה אחראית לפתרון. תחושת קהילת קשת ומצוקתם מובנת, והמועצה המקומית והעומד בראשה, מקבלים את המחאה שלהם בהבנה. לנוכח  המצב, ראש המועצה נרתם באופן אישי לניהול ופתרון הנושא בהקדם".

ממשרד החינוך נמסר: "נושא מבנים ותחזוקם חל על הרשות המקומית מעצם היותה בעלת המבנים. המשרד העניק הרשאה תקציבית עבור המבנה היביל. אנו סומכים על הרשות כי הנושא יטופל באופן מיטבי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות