fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוהרת קדימה

גבריאלה אורן, בעלת "אורוות הקיסר" שבמושב בית חנניה, היא מדריכת רכיבה מוסמכת וטיפולית. "אנחנו מלמדים את כל תחומי הרכיבה, עובדים עם כל קופות החולים ומפעילים גם קייטנות בקיץ"
שלושה תחומה רכיבה, שתי נבחרות. חוות אורוות הקיסר. צילום: פרטי
שלושה תחומה רכיבה, שתי נבחרות. חוות אורוות הקיסר. צילום: פרטי

 

"אני עוסקת בסוסים מגיל מאוד צעיר", מספרת גבריאלה אורן, בעלת העסק המשפחתי "אורוות הקיסר" שבמושב בית חנניה. היא תושבת בנימינה, נשואה ואם לארבע בנות בוגרות – כולן רוכבות, חלקן באופן מקצועי ואחרות כתחביב.

"אחת התמונות הראשונות באלבום של אמי היא תמונה של שתינו עם סוס פוני. התחום הזה ליווה אותי תמיד. בשנת 1982 עליתי מגרמניה. בבגרותי הפכתי למדריכת רכיבה מוסמכת והדרכתי ברכיבה מערבית ביישוב בת שלמה ומשנות ה-90 גם ברכיבה טיפולית. זה תמיד היה החלום שלי".

בשנות ה-90 הקימה אורן בבנימינה חווה עצמאית לגידול סוסים מגזע פיינט. "התחלתי בסוס זכר אחד ושלוש סוסות, אותם רכשתי וייבאתי מארה"ב, ומהם גידלתי במרוצת הזמן סוסים רבים. עד היום אני מתמחה בגזע הפיינט".

ללא מילים. גבריאלה אורן (צילום: פרטי)
ללא מילים. גבריאלה אורן (צילום: פרטי)

את חוות "אורוות הקיסר" היא רכשה לפני שנים אחדות. "בחווה פועלות שתי נבחרות נוער, קבוצה אחת שעוסקת במקצה האולימפי שכולל קפיצות לגובה ו-bressage והנבחרת השנייה רוכבת בסגנון מערבי. שתי הקבוצות מתאמנות בהצלחה גדולה עם מאמנות מוסמכות, הקבוצה המערבית עם אביב אורן והאולימפית עם רבקה דולמן. אנחנו מאמנים את כל האוכלוסיות ומכל המגזרים, כי אני מאמינה שאפשר וכדאי להגיע לאינטגרציה ודו קיום דרך הספורט. אני מקווה שבעתיד יינתנו הזדמנויות שוות בתחום לכל המגזרים. אנחנו עוסקים גם ברכיבה טיפולית ועובדים עם כל קופות החולים. אנחנו החווה היחידה באזור שבה מלמדים את כל תחומי הרכיבה האלה. החווה מפעילה גם קייטנות בכל החופשים, ובעתיד נקיים גם ימי עיון למדריכים. כמו כן, בכוונתנו להכניס לחווה 'וולטינג', ענף התעמלות על סוסים שבו מבוצעים תרגילים אקרובטיים על גב הסוס בזמן הרכיבה".

יש לך חיות מחמד משלך?

"כן, יש לי סוסה פרטית שלי, וגם חתולים וכלבים. אני מאוד אוהבת את כולם".

מה את הכי אוהבת בעבודה?

"את ההבנה ללא מילים (non verbal communication) שיש לי עם הסוסים".

מה החלום שלך?

"אחד מהחלומות שלי הוא להקים חווה לגידול סוסים ברמת הגולן".

איפה תהיי בעוד 10 שנים?

"אני מקווה שאני ובעלי נעשה טיול ברחבי העולם".

מה משמח אותך?

"המלטה. זה אירוע שממחיש עבורי את ההמשכיות".

מה מעציב ומכעיס אותך?

"התעללות בבעלי חיים והתעללות בילדים".

איך את אוהבת לבלות את שעות הפנאי?

"אני אוהבת לראות סרטים ולקרוא ספרים".

מוטו לחיים?

"לקחת הכל בפשטות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות