fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גל של גניבות חקלאיות בבנימינה

אחד ממחשבי ההשקיה שנשברו (צילום: קובי ארנס)
אחד ממחשבי ההשקיה שנשברו (צילום: קובי ארנס)

בעוד פירות החורף מבשילים בימים אלה על העצים, חווים חקלאי בנימינה גבעת עדה גל של פשיעה חקלאית שמתגברת בעקר בסופי השבוע. שתי השבתות שלפני שבועיים ושלושה שבועות נתקלו המתנדבים בגניבות רבות. השבתות החורפיות עם מזג האוויר הנאה מושכות במיוחד גנבים חובבנים שבאים לבלות בגזילת התוצרת החקלאית, וגנבים מקצועיים יותר.

מוטי כהן, חקלאי דור רביעי בבנימינה שבשעות הערב מתנדב בשומר החדש בעקבות הפשיעה החקלאית, מתאר את המקרים שנתקל בהם: "ביום חמישי, 13.12, נשברו ארבעה מחשבי השקיה, פתחו שני פתחים בגדר של מטע אבוקדו מגודר במה שנראה כמו הכנה לגניבה. ייתכן שהגנבים חשבו שמחשבי ההשקיה, המצוידים באנטנות, הם מצלמות או ציוד מעקב כלשהו, ושברו אותם במטרה להכין את השטח כדי שלא יצלמו אותם אם יבואו לגנוב. אם זה כך, הגניבה המתוכננת סוכלה בעקבות השמירה של מתנדבי השומר החדש, שגילו את המחשבים השבורים במשמרת של יום חמישי בלילה, קראו לניידת שהגיעה למקום וגילו את הפרצה בגדר. הגנבים לא צפו את הגעת הניידת והנוכחות בשטח. הנזק התחלק על שלושה חקלאים, מהם שני חקלאים (אני אחד מהם) שמחשבי ההשקיה שלהם נהרסו, וחקלאי שלישי, בעלי חלקת האבוקדו, משפחת אלטשולר, שספג את הנזק של הפרצה בגדר. הנזק המצטבר של הפגיעות במחשבים הוא כ-10,000 שקלים, להערכתי, ואם היו גונבים את האבוקדו בחלקה של אלטשולר כמו שתכננו לעשות, זה היה מוסיף נזק של אלפי שקלים נוספים".

 

ניר אלטשולר, בעלי החלקה שהגדר שלה נפרצה וגם הוא מתנדב בשומר החדש, מוסיף: "פתחו את הגדר בשני מקומות. בשנה שעברה תפסתי 'על חם' גנבים שגנבו בחלקה אחרת שלי אבוקדו אחרי הצהריים ביום שישי. הרבה פעמים אנחנו תופסים הורים עם ילדים שמבצעים את הגניבות האלה, וזה החינוך שהם נותנים לילדים. הם קוראים לזה 'קטיף של שבת'. הוועדה החקלאית תלתה שלטים שמתריעים שגניבה היא פגיעה בחקלאי, וזה צעד נכון. גם כשכבר תופסים מישהו ומדווחים, יש בעיה שהענישה לא מספקת. דרושים פה חינוך, אכיפה וענישה. המציאות שלנו היא מאוד בעייתית".

יום אחר כך, ביום שישי בצהריים, 14.12, תפס מוטי כהן גנבים מהצפון שגנבו תוצרת חקלאית, פקאנים בבנימינה. "הם צולמו ועד שהגיעה ניידת כבר ברחו, ועכשיו זה בטיפול של מג"ב, של הסיור הכפרי שאחראי על הטיפול בפשיעה החקלאית. ידוע מי הגנבים, הם זומנו לחקירה ויש במשטרה תיעוד תמונות וסרטונים. אנחנו מחכים לתוצאות", מתאר כהן.

שבוע אחרי כן נתפסה משפחה עם רכב של חברת אשטרום צמוד למטע האנונה של אחד החקלאים. ניר אלטשולר ראה אותם יוצאים עם שקיות מהמטע. לאחר שהגיע לרכב וראה את תא המטען פתוח, גילה תא מטען מלא בתוצרת חקלאית שכללה אבוקדו, קלמנטינות ואנונה. המשפחה עברה בכמה שטחים חקלאיים באותו אזור ועשתה קטיף משמעותי מאוד לשבת. בעל החלקה הגיש תלונה למשטרה. השבת האחרונה הייתה גשומה, מה שהפחית את כמות הגניבות, ובכל זאת נתפס גם בה מטייל שגנב אבוקדו אצל אחד החקלאים. לאחר שהגיע סיור השמירה החקלאית, נמצאו בתיק שלו כ-7 קילו אבוקדו.

בנוסף, מתאררים בשומר החדש, יהם נתקלים בנזקים כבדים שעושים מטיילים עם רכבי שטח בשדות החיטה. "הם רומסים את החיטה", מתאר מוטי כהן, "מבחינתם זה סתם עשב וזה נראה להם לגיטימי לעלות ולהשתולל על השטח ולהרוס את הגידול. את הנזק הזה גילינו, לצערנו, רק בדיעבד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות