fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקעת הנדיב: "אין הצדקה לכביש 654"

כך כתב בדצמבר יו"ר הוועדה המחוזית לשר האוצר. המתנגדים לכביש תולים תקוות כי המכתב יסייע במאבקם
זה ייהרס? כרם בבקעת הנדיב. צילום: אפרת סטרטינר
זה ייהרס? כרם בבקעת הנדיב. צילום: אפרת סטרטינר

 

לאחר ניצחונם בבית המשפט בשבוע שעבר, בעצירת בניית תחנת דלק חדשה בבקעת הנדיב, השבוע הגיע לידיהם של פעילי "הצלת בקעת הנדיב" מכתב שהם מקווים שתוכנו יטה את הכף לטובת מטרתם במאבק ציבורי אחר שהם מנהלים בחודשים האחרונים: נגד סלילת כביש 654, שאמור לחתוך את בקעת הנדיב מצפון~מערב לדרום~מזרח ולעבור בשטחים חקלאיים. תוכנית הכביש ממתינה כרגע לאישור בוועדה המחוזית במקביל לתהליך גיבוש תוכנית המתאר של בנימינה~גבעת עדה, שבו מוצעות מספר חלופות.

בנובמבר האחרון עלה לכותרות הכביש שמועצת בנימינה-גבעת עדה מקדמת את סלילתו ומתוכנן להיסלל על תוואי דרך היסטורית לא סלולה המכונה "דרך יפו" או "הדרך הלבנה". פעילי "הצלת בקעת הנדיב" אספו יותר מ-2000 חתימות בעצומה שהעלו לרשת נגדו ונגד תחנות הדלק.

נופים עד האופק. "דרך יפו" בבקעת הנדיב (צילום: יואב אור)
נופים עד האופק. "דרך יפו" בבקעת הנדיב. צילום: יואב אור

פרופ' אורי שיינס מאוניברסיטת חיפה-אורנים, תושב גבעת עדה, זואולוג וחוקר שמירת טבע, מתנגד לתוכנית הכביש. "הכביש הזה יכניס לאזור עומסי תנועה שלא היו שם לפני כן, יהפוך את גבעת עדה לאי תנועה, יחצה את העמק ויחסום את המסדרון האקולוגי. גם בנימינה וזכרון יעקב ייפגעו. פינקי זוארץ מספר לתושבים שהכביש הזה יפתור להם את בעיות התנועה, אבל זו אחיזת עיניים. הכביש רק יחריף אותן".

המכתב שמעורר תקוות בקרב הפעילים נגד הכביש נשלח ב-23 בדצמבר האחרון על ידי יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה, יוסף משלב, וממוען לשר האוצר, משה כחלון. בעקבות פנייתו של ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה החברתית שהעלה את הנושא בדצמבר בכנסת, כותב משלב לכחלון: "התוכנית טרם הוגשה לוועדה המחוזית. כאשר היא תוגש, היא תידון ברצינות הראויה ולגופה. אציין כי עמדתה המקצועית של לשכת התכנון היא כי אין הצדקה לכביש זה מסיבות תחבורתיות, סביבתיות ואורבניות, ולאור קיומה של חלופה מאושרת בתמ"א 3/78 ותמ"מ 6. עוד קבעתי שתוכנית זו ולכשתוגש, תובע להכרעה במליאת הוועדה המחוזית".

ממועצת בנימינה גבעת-עדה נמסר בתגובה: "אנו מכבדים כל עמדה ומחויבים כתמיד לקיים דיאלוג ענייני ומכבד קודם כל עם תושבי המושבות".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות