fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוכרים את שחר דרך השטח

שנה לאחר שקיפח את חייו בתאונת אופנוע, נערך לזכרו של שחר זיו ז"ל מסע אקסטרים לזכר שחר זיו בשטחים הפתוחים הסמוכים לבית אליעזר, השכונה בה גדל
המסע לזכר שחר זיו. צילום: פיני בר
המסע לזכר שחר זיו. צילום: פיני בר

במשך כחצי דקה הציפו קולות צופריהם של עשרות רכבי שטח את שכונת בית אליעזר הוותיקה ונתנו את אות הפתיחה למסע האקסטרים לזכרו של שחר זיו ז"ל, בן השכונה שנהרג בתאונה טראגית בערב סוכות לפני שנה בהיותו בן 18.

ביום התאונה, שחר רכב על האופנוע שכל כך אהב בשכונה שבה גדל. הוא נפצע באורח אנוש ברחוב כ"ט בנובמבר בשכונה לאחר שספג פגיעת ראש קשה. במשך כחודש שכב שחר מחוסר הכרה בבית החולים תל השומר, אחר כך הועבר לשיקום בבית החולים "רעות" בתל אביב. בכל אותם הימים הנוראים הללו עטפו את שחר בני משפחתו וחבריו הקרובים באהבה, תקווה ותפילות. אך לאחר כחודש וחצי, בערב חג סוכות בשנה שעברה, שחר נפטר, והותיר אחריו את אימו יפית, אביו משה ואחותו הגדולה יובל.

אהבתו הגדולה של שחר הייתה טיולי שטח ואקסטרים. בני משפחתו שביקשו להנציח את זכרו רצו לעשות זאת בדרך שאפיינה אותו בצורה הטובה ביותר: מסע רכבי שטח בשטחים הפתוחים של בית אליעזר, אליו יצטרפו גם חבריו ובני משפחתו. הם פנו למ"מ וסגן ראש העיר ניר בן חיים וביקשו את עזרתו. בן חיים, שגם הוא בן שכונת בית אליעזר, נרתם למשימה ויחד עם כמה אנשים טובים יצא המסע לדרך. המסע לזכרו של שחר נערך בחול המועד הסוכות והסתיים בגן קפלן, שם נערך טקס הנצחה מרגש שלא הותיר עין אחת יבשה.

המסע לשחר
המסע לשחר. צילום: פיני בר

"שחר היה תינוק ג'ינג'י יפה תואר אשר הביא אתו המון שמחה, אור ובעיקר אהבה. הוא גדל להיות אדם טוב, שקט וצנוע, שעשה המון מצוות ומעשים טובים בסתר, חלקם נודעו רק לאחר מותו, כאשר פנו למשפחה אנשים וסיפרו על מעשיו הטובים", סיפרה גלית, קרובת משפחתו של שחר, לפני היציאה אל המסע לזכרו.

הנהגים והנוסעים שהגיעו למסע לבשו חולצות כתומות עליהן הודפס שמו של שחר. לאחר הצפירה המשותפת יצאו לדרך, למסע שמשקף את שחר, אשר אהב את הקול הרועש של מנוע, את הרוח על הפנים, את השטח הפראי, אבל יותר מכל – את החברותא.

כשהתאספו בגן קפלן, יפית אימו של שחר, נשאה דברים לזכר בנה. "שחר, אם רק היית יודע כמה אנשים טרחו ועמלו עבורך. אם יש משהו שגרם לנו להתרגש מאז היום הנורא ההוא, זה המסע הזה. עזבת אותנו בדיוק לפני שנה, בערב חג סוכות ולכן בחרנו בחול המועד כדי לקיים את היום הזה. ילד שלנו, אנחנו מקווים שאתה כאן איתנו, היית ותישאר לנצח בן 18. רגע אחרי שסיימת את בית הספר והיית צריך להתגייס לצבא, השארת אותנו פעורי פה, חסרי נשימה, עם עצב קשה מנשוא ואובדן עצום. אוהבים אותך עד נשימתנו האחרונה".

בני משפחת זיו
בני משפחת זיו. צילום: פיני בר

לימור גרימן, רכזת השכבה בבית הספר התיכון בו שחר למד, סיפרה על הנער שהכירה במשך ארבע שנות לימודיו בבית הספר, מכיתה ט' ועד י"ב. "שחר לא כל כך אהב את בית הספר, אבל כשהיינו יוצאים לפעילויות, ובעיקר לטיולים, הוא היה הראשון שעולה על האוטובוס, הראשון שמוביל. שם היו יוצאות התכונות שלו במלוא הדרן. הוא היה נחוש, עקשן, לא מוותר, לא נכנע לשום קושי, מתאמץ ונותן את כל מה שיש לו עד ההגעה למטרה".

לימור סיפרה על הזיכרון המשמעותי שלה משחר, כשהתלוותה ליום שדה במהלך כיתה ט'. "הלכנו יחד במאסף ופתאום שמתי לב שתיק העזרה הראשונה, שאמור לעבור בין התלמידים, נעלם. חשבתי שהוא נשכח בעצירה הקודמת והסתובבתי כדי לחזור אחורה ושחר פתאום אמר לי, 'עזבי לימור, לא צריך'. הוא הצביע על התיק שלו והבנתי שהוא לקח את תיק העזרה הראשונה, הכניס אותו לתיק שלו והתכוון ללכת אתו את כל המסלול בלי לעשות מזה עניין. זה מבחינתי שחר של הטיולים, שנורא חשוב לו לצאת ולעשות את הדברים כמו שצריך, בלי לקבל קרדיט ובלי לשים את עצמו קדימה".

בטקס הצנוע והמרגש הופיעו גם נדב קקון, מוסיקאי ובן השכונה ובתו ליאור קקון, שהשתתפה בעבר בתכנית דה ווייס ישראל. הם שרו שני שירים לבחירת המשפחה, ביניהם "מלך העולם" של שלמה ארצי.

רק לחזור הביתה בשלום. ניר בן חיים ובני משפחת זיו בטקס
רק לחזור הביתה בשלום. ניר בן חיים ובני משפחת זיו בטקס. צילום: פיני בר

משפחתו של שחר לא שכחה להודות לכל מי שלקח חלק בארגונו של המסע והטקס, ביניהם חברי וקרובי המשפחה, בעלי עסקים מקומיים, עמותת תופעת טבע שעוסקת בין היתר באיתור נעדרים, חילוץ הצלה וסיוע חירום בהתנדבות מלאה, לעובדי עירייה מהמחלקות השונות ולניר בן חיים, שביחד עם עוזרו ברוך אשכנזי הגשימו את חלומם של בני המשפחה ולהנציח את יקירם באופן ייחודי. בן חיים פנה בדבריו לתושבי השכונה: "אני מקווה שנוכל לקיים אירוע מהסוג הזה בכל שנה. מהאירוע הזה אנחנו רוצים לצאת עם מסר ברור, לכם הילדים ולכם ההורים, אנחנו בסך הכל רוצים שתחזרו הביתה בשלום".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות