fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוכרים את חללי קרב קקון במלחמת העצמאות

באנדרטת קקון שבעמק חפר נערך הטקס השנתי לזכר 16  חללי חטיבת אלכסנדרוני, 71 שנים לאחר הקרב הקשה בכפר 
הטקס באנדדרטת קקון
הטקס באנדדרטת קקון

בשבוע שעבר התקיים הטקס השנתי לזכרם של 16 מלוחמי חטיבת אלכסנדרוני, באנדרטת קקון. הטקס מוקדש מדי שנה לזכרו של קרב הקשה למרגלות תל קקון ביוני 1948, קרב שבזכותו הוסר האיום מעל יישובי האזור.

בטקס השתתפו נציגי המשפחות השכולות, לוחמי חטיבת לאכסנדרוני, יו"ר יד לבנים נפתלי קראוס, ראש עמותת חטיבת אלכסנדרוני מירון נומיס, סגן ראשת המועצה חיזקי סיבק, וראשת המועצה ד"ר גלית שאול.

שאול, שהשתתפה בטקס לראשונה כראשת המועצה, אמרה: "אנחנו עומדים כאן היום,  71 שנה אחרי ומתקשים להאמין לסיפור הקרב הזה. כיצד כאן, במרכז הארץ, היתמרו תימרות עשן, ורעש ירי ארטילרי החריש את האוזניים. הקרב הזה שבזכותו אנחנו כאן, גבה מחיר דמים כבד. חשוב שנמשיך להגיע לכאן ולזכור את מערכה החשובה הזאת, שבזכותה הוסר האיום מעל יישובי האזור.
"חשוב ללמוד את עברנו ולזכור שקיומנו כאן אינו מובן מאליו, אך גם חשוב שנעשה למען השלום עם שכנינו. בשנת 2019 יש לנו את הזכות לבקש, ואפילו לדרוש, לחיות בנחת, לחיות בשלום, לשאוף לחיים נורמליים בכל החזיתות- לא רק בשרון או בתל אביב – ולא לפתור את עצמנו בתירוצים של ייאוש, של פחדים, חולשה או חוסר הדברות".

זו היא השנה התשיעית שהטקס מתקיים באנדרטת קקון, שהוקמה לזכר הקרב ההיסטורי והנופלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות