fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זהירות, מועדון: איך הפך מועדון יחדיו בבית אליעזר למפגע סביבתי

מועדון יחדיו בבית אליעזר בחדרה. צילום: קרן אידלזון
מועדון יחדיו בבית אליעזר בחדרה. צילום: קרן אידלזון

בסוף שנות ה-60 הוקם בשכונת בית אליעזר מועדון יחדיו. המועדון נבנה בגן קפלן, שנמצא ברחוב המרכזי של השכונה, רחוב העצמאות, ושימש כמרכז שוקק לילדים, לבני נוער וגם למבוגרים. "כמעט כל ילדי השכונה התחנכו פה", מספרת אסתר כהן, תושבת השכונה ומנהלת מועדון יחדיו, "זה היה מרכז קהילתי ששימש לכל האירועים, היו פה חוגים לילדים ולמבוגרים וכל האירועים השכונתיים לרבות חגיגות יום העצמאות היו בהשתתפות חניכי המועדון".

המבנה הישן הפך עם השנים ל"פיל לבן" במרכזה של השכונה: לא משתמשים בו, אך הוא גדול ונוכח. נערים וילדים חדרו למבנה שבמשך שנים היה סגור ומוגף, ובשהותם בו מסכנים את עצמם. המבנה נמצא בסכנת קריסה, ונחשים שבתקופה זו מתעוררים משנת החורף חודרים פנימה כדי להסתתר בעזובה ובגלי האשפה, ועלולים להכיש את הנמצאים.

בשנת 2002 קיבל פנאי העיר חדרה את האחריות על המתנ"ס השכונתי שנמצא ברחוב השיזף, באזור אחר של השכונה, ותחתיו פעלו כל מועדוני הנוער בשכונה: מועדון יחדיו, מועדון שקד, המיוזיק בונקר ומועדון סי לה סול, שמאז כבר נסגר וכיום משמש את שבט אילן של תנועת הנוער הצופים.

מועדון יחדיו בבית אליעזר בחדרה. צילום: קרן אידלזון
מועדון יחדיו בבית אליעזר בחדרה. צילום: קרן אידלזון

כמה שנים אחר כך, בעקבות חורף קשה וגשום במיוחד, התקרה במועדון יחדיו התמוטטה בחלקה והוחלט על סגירה מידית של המבנה והעברת הפעילות למבנה המשופץ, שנמצא גם הוא בגן קפלן.

המבנה הישן שימש לפעילות צעירים והושכר לאירועים קטנים כמו ימי הולדת ומסיבות. שנים לאחר סגירתו טרם נמצא תחליף לביקוש למקום בו ניתן לערוך אירועים שכאלה. "רבים מגיעים אלינו למועדון ומבקשים לקיים אירוע ומתאכזבים לשמוע שזו לא אפשרות. אני בהחלט חושבת שבמקרה הזה הביקוש עולה על ההיצע", מספרת אסתר כהן.

דודו אלפסי, מדריך ורכז צעירים ונוער במועדון יחדיו מזה שבע שנים, גדל במקום. "הגעתי לכאן כילד והייתי חניך במועדון, כנער, עשיתי כאן קורס מד"צים והייתי מדריך. אחרי הצבא, פגשתי במקרה את אסתי וסיפרתי לה שאני מתחיל ללמוד חינוך במכללת אורנים, זמן קצר לאחר מכן, התחלתי לעבוד במועדון. הנוער שלנו הוא מאד איכותי, עצם זה שהם רוצים להגיע ורוצים לעשות ולתרום זה כבר מאד חשוב".

דודו ואסתר מתגאים, ובצדק, בנוער הנפלא שיש בשכונה ובפעילות המבורכת המתקיימת במועדון מדי יום. כעת, נשאר להשקיע מאמץ נוסף ולפתור את בעיית המבנה הישן והנטוש, על מנת שהילדים ובני הנוער יוכלו ליהנות גם ממנו ללא סכנה.

מעיריית חדרה נמסר: הנושא הועבר לבחינת אגף ההנדסה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות