fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הקמחא דפסחא"

לאלפי משפחות בחדרה יהיה חג שמח ושבע - מתנדבים במסכות
הקמחא דפסחא

בימים אלו מסכמים בסיפוק רב בעמותת מדעים ויהדות בהובלת חבר הנהלת העיר הרב בן ציון (בנצי) נורדמן  את פרויקט '"הקמחא דפסחא" השנתי של העמותה וזאת על אף העלייה החדה  במספר הנזקקים לסיוע בחבילות מזון השנה, והמורכבות הרבה בחלוקה . היציאה המאסיבית של תושבים לחל"ת (חופשה ללא תשלום) ופיטורים הנובעים מהתפרצות המגיפה הוסיפה לדורשי החבילות. "לצערנו מספר רב של משפחות התווספו בזמן הזה למעגל האנשים שזקוקים לעזרה במצרכים כתוצאה מקשיים הנובעים מבידודים, פיטורים או יציאה לחופשות ללא תשלום", הסביר הרב " יש גם משפחות שלאו דווקא זקוקות לכך מבחינה כספית אלא מבחינת תשומת לב ואכפתיות וגם את זה אנחנו מביאים בחשבון".

המבצע מתקיים מזה שנים בערב חג הפסח. במהלך המבצע, נארזים אלפי חבילות מזון המחולקות למשפחות נזקקות ברחבי העיר חדרה ,במטרה להעניק גם להם חג שמח ושבע.

"באופן גורף וכל זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות לקחנו השנה את האתגר הלא-קל להיענות העמותה הצליחה לספק אלפי חבילות מזון , אשר נשלחו בכבוד לכל המשפחות הנתמכות ע"י העמותה ובעקבות המשבר עוד נוספו לנו עשרות משפחות חדשות שנכנסו בעל כורחם למעגל החלוקה.

על אף הקושי ,הגיעו ונרתמו מתנדבים מרחבי העיר, שוטרים מיחידת יס"מ מנשה  וסטודנטים ובשיתוף פעולה עם עיריית חדרה  .

"עד כה הצלחנו לשמח מאות משפחות מהאזור – זהו אושר גדול ושמחה עצומה. ובהזדמנות זאת אני רוצה להודות לעשרות המתנדבים שהציבו לעצמם מטרה שלא להשאיר ילד רעב בעיר חדרה – אם זה במיפוי העיר ,בגיוס המשאבים ובשינוען למאות המשפחות וכל זאת על אף המצב הרגיש בו אנו נמצאים "

בנוסף לחלוקת חבילות המזון  והמצרכים הבסיסיים  הסתמן השבוע  מחסור  נוסף והפעם  – מצות "עבודת יד " . בהכוונת הרב נורדמן יצאו למבצע מורכב ורכשו בדרכים מורכבות כ1200  סטים של 3 מצות שמורות בעבודת יד – כאשר נעשה מיפוי ובדיקה שלא תהיה משפחה שתחסר להם .

יש לציין שגם בשעת כתיבת שורות אלו זרם הפניות לא מפסיקות ,הרב נורדמן משתדל לענות לכל פנייה תוך שיתוף פעולה עם עוד עמותות וארגונים והכל במטרה שלא יחסר לאף אחד – אנו עדיין זקוקים לעוד תרומות ומשאבים וזאת ההזדמנות לקרוא לציבור להיות שותפים !!!

הרב נורדמן : "אנחנו שמחים שהבאנו אור ושמחה להרבה בתים יהודיים. אין ספק, כי הפסח שלהם וליל הסדר שלהם ייראה אחרת, כשהם יודעים כי יש מי שחושב עליהם ואכפת לו מהם. היה מרגש לראות את החיבור שיש בעם ישראל, מתנדבים ומחלקים כולם עטויי כפפות ומסכה בדרכם לעשות טוב לעוד משפחה " חג כשר שמח ובריא לכל בית ישראל .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות