fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפראמדיקים שהצילו את חיי תושב חדרה הגיעו לחתונת בנו

אנשי מד"א הצילו את חייו של משה כחלון מחדרה אשר לקה בדום לב. לאחרונה הוזמנו לחתונת בנו
מתנדבי מד"א עם משה וקרנית כחלון והזוג המאושר. צילום: מד"א
מתנדבי מד"א עם משה וקרנית כחלון והזוג המאושר. צילום: מד"א

קרנית, אשתו של משה כחלון (61) מחדרה, התעוררה מנשימותיו הכבודות של בעלה רגע לפני שאיבד דופק והפסיק לנשום. היא הזעיקה מיד את מגן דוד אדום וכעבור שניות משה לקה בדום לב. קרנית החלה בפעולות החייאה ראשוניות, בהדרכה טלפונית של שמואל אלגאוי, חובש במוקד מד"א. כמה דקות אחר כך הגיע צוות טיפול נמרץ של מד"א, וביצע במשה פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכות חשמל. לאחר זמן קצר, הדופק שלו חזר והצוות פינה אותו לבית חולים כשמצבו יציב. חודשיים לאחר מכן, כשהוא במצב מצוין, זכה משה ללוות את בנו סהר בחתונתו, אליה הוזמנו החובשים והפראמדיקים של מד"א שהצילו את חייו בניידת טיפול נמרץ: ניר גרוסברד, אביהו גרסגרין, טומס בייטלמן וכונני מד"א אלירן יחזקאל, ניר זבישינסקי ונתי מנצור.

משה כחלון, שהחובשים והפראמדיקים של מד"א הצילו את חייו: "האושר שלי לחגוג בחתונה של הבן שלי היה עצום. אני יודע כמה הייתי קרוב לכך שלא אזכה לזה. הצוות של מגן דוד אדום שהציל את חיי כבר באו לבקר אותי בבית חולים, אבל לשמוח איתם בחתונה היה כל כך מרגש. זו באמת הייתה שמחה כפולה".

החתן סהר כחלון, בנו של משה: "החובשים והפראמדיקים של מד"א הם אנשים שאני מכיר אולי חודש וחצי, אבל הם שמחו בשבילי כאילו אנחנו מכירים כל החיים. גם האורחים בחתונה מאוד התרגשו כשהם הבינו את הסיפור ומי האורחים הלא מוכרים. היה לי ברור שאני לא לוקח כמובן מאליו את עבודת הקודש שלהם. בלעדיהם, אבא שלי לא היה מלווה אותי לחופה".

קרנית כחלון, אשתו של משה, שהחלה את ההחייאה עד להגעת צוותי מד"א: "לשמואל החובש במוקד היה קול מרגיע, הוא היה מאוד מקצועי, ונתן לי המון ביטחון. רק בזכותו הצלחתי לבצע את פעולות ההחייאה שהיו חלק בשרשרת הצלת החיים של בעלי. אני מרגישה שהצוותים של מד"א שהצילו את החיים של משה הם חלק מהמשפחה שלי. לפגוש אותם בחתונה של הבן שלי ממש העצים את השמחה שלי. בני משפחה וחברים שלנו שהיו בחתונה ממש בכו מהתרגשות מלראות אותנו עם החובשים והפראמדיקים של מד"א שהצילו את החיים של משה".

פראמדיק מד"א, ניר גרוסברד: "כמה ימים אחרי המקרה, באתי לבקר את משה בבית החולים, וראיתי את השיפור המדהים במצבו. הוא לחץ לי את היד, והיה ברור שהוא הולך להתאושש לגמרי. ברקע השיפור במצב, בנו של משה סיפר לי ולשאר חברי הצוות שטיפלו באביו שהוא מתחתן, והזמין אותנו לחתונה. אני כל כך שמח שזה נגמר כמו שזה נגמר, ולראות אותו מלווה את בנו בחתונתו, היה כל כך מרגש. כל האחים והאחיות של משה באו והודו לנו מאוד. מדהים לראות אדם שהיה למעשה במצב של מוות, וכמה שבועות אחר כך עומד בחופה של הבן שלו".

חובש בכיר במוקד 101 של מד"א, שמואל אלגאוי: "כל כך מרגש שיש סוף טוב למקרה כזה. הפגישה עם אשתו של משה בחתונה הייתה מחממת לב במיוחד, ונתנה לי הרבה כוחות להמשיך. אמרתי לה שהפעולות שלה בזמן המקרה, וההחייאה הראשונית שהיא עשתה בהדרכתי, היוו חלק קריטי בהצלת החיים של בעלה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות