fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסתובבתי עם פצצה מתקתקת בבטן

ד"ר מיכל אברמוביץ צילום עצמי

א.  בן 65 ממושב בעמק חפר, המטופל אצל רופאת המשפחה ד"ר מיכל אברמוביץ' ממכבי שירותי בריאות בכפר יונה, למעלה מעשר שנים הופנה לפני כשנתיים לבדיקת  אולטרסאונד בטן  במסגרת  ברור של כאבי בטן .

מתוצאות הבדיקה עלה כי הבדיקה תקינה פרט לממצא  אקראי של מפרצת  קטנה של האאורטה שדרש מעקב והוא התבקש לבצע את הבדיקה שוב כעבור  שנה. הזמן חלף והגיע הזמן לבצע שוב את הבדיקה. א, שמנהל אורח חיים שגרתי, פעיל ומלא, שכח ודחה כמה פעמים לבצע את הבדיקה עד שד"ר אברמוביץ' החליטה להתערב "היחס שלה אליי תמיד היה מאוד מתחשב, היא מקצועית ושמה לב לפרטים".

ד"ר אמברוביץ' התקשרה אליו ובקשה ממנו לבצע שוב את הבדיקה. אך א. שהבטן כבר לא כאבה לו שוב, דחה ושכח מהבדיקה. במשך כמה חודשים התקשרו הרופאה וצוות מזכירות המרפאה לאביתר עשרות פעמים והפצירו בו לגשת ולבצע את הבדיקה בדחיפות כי "מפרצת אבי העורקים עלולה להיות קטלנית מכיוון שההתפרצות שלה בלתי צפויה והסיכוי להציל את המטופל מהנזק שגורם הדימום הפנימי בגוף, כמעט אפסי" כך ד"ר אברמוביץ'.

לאחר כמה חודשים ושיחות רבות של הסברים, שכנועים, תזכורות והפצרות, ניגש א. לבצע את הבדיקה: "מעולם לא ראיתי רופאת משפחה שכל כך אכפת לה מהמטופל שלה. הטלפונים שלה היו מלאי דאגה והיא לקחה אחריות על הנושא למרות שראתה שאני לא ממהר לשתף פעולה. מאוד לא מובן מאליו שרופאת המשפחה עוקבת ודואגת ברמה הזאת" אומר א.

כשתוצאות הבדיקה התברר שהעקשנות של ד"ר אברמוביץ' הצילה את חייו של א. העורק הראשי בגופו התרחב לקוטר של חמישה ס"מ והוא הופנה מיידית לניתוח להתקנת סטנט שיעצור את התרחבות העורק וישמור מפני התפרצות אבי העורקים: "רק אחרי הניתוח הבנתי כמה דרמטי היה הטיימינג של ד"ר אברמוביץ'. הלכתיעם פצצה שקטה ומתקתקת. בכל רגע זה יכול היה להתפרץ, כמו שקרה לזמר אריק אינשטיין, במפתיע ובלי יכולת לעצור את זה. היא לא ויתרה והתעקשה שאלך להיבדק ובזכותה אני כאן היום".

ד"ר מיכל אבמרוביץ': "בשנות  התשעים, כשעוד הייתי סטאז'רית צעירה, הגיע אלינו מטופל עם מפרצת באבי העורקים. המצב שלו היה קריטי ומאוד קשה ואני זוכרת כמה מאמצים השקענו כדי להציל אותו ואיך מצבו הדרדר תוך כמה דקות. המקרה הזה נחרט לי בראש ומאז אני מקפידה לא לוותר למטופלים שלי ומדגישה בפניהם כמה חשוב להגיע ולהיבדק כי אפשר למנוע את זה, אם רק מטפלים בזמן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות