fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלם כְּתָב

רוני שקדי שירתה כחיילת במהלך מבצע צוק איתן וחוותה מקרוב אהבה, מלחמה, שכול והלם קרב. טיול שעשתה לבדה באירופה, אחרי השירות הצבאי, שיחרר אצלה את מחסום הכתיבה והיא התיישבה לכתוב את "נוודים"-  ספר ביכורים חצוף וחשוף, שעוסק בחומרים הטעונים מהם עשויה החברה הישראלית
בשאיפה לכתוב ספר המשך, או להפוך את הסיפור לסרט. רוני שקדי באירוע השקת הספר
בשאיפה לכתוב ספר המשך, או להפוך את הסיפור לסרט. רוני שקדי באירוע השקת הספר

אחרי טיול קצר באירופה, רוני שקדי (24) חזרה הביתה, התיישבה לכתוב ולא הפסיקה עד שיצא מזה ספר. "נוודים", ספר הביכורים שלה, הוא רומן סוחף המבוסס על סיפור אמיתי ועוסק בתקופת המבצע הצבאי צוק איתן, דרך סיפור אהבתם של מש"קית נפגעים בצה"ל ולוחם הלום קרב, שנפגשו במקרה בסיומו של המבצע.

שקדי כותבת מאז שהיא זוכרת את עצמה. זה התחיל מכתיבת יומן אישי ושירים למגירה, המשיך עם כתיבת תסריט במהלך שנת לימודים ב"בן צבי", בית הספר למשחק, והשבוע היא חגגה את השקת ספרה הראשון, "נוודים", אותו הוציאה לאור בעזרת פרויקט מימון המונים.

כיום, שקדי היא סטודנטית שנה שנייה במסלול דו חוגי לתקשורת ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים והעורכת הראשית של עיתון האוניברסיטה, "הפורום". את הספר שלה היא כתבה במהלך חופשת הקיץ האחרונה, אחרי מה שהיא מגדירה 'מחסום סופרים קצר'.

רוני: "לפני שטסתי לאירופה, התיישבתי לכתוב ולא יצא ממני כלום. ישבו עליי כל מיני סיפורים שמאד רציתי לכתוב, אבל שום דבר לא עבר אל המחברת. למרות ואולי בגלל שכל כך רציתי לכתוב את הסיפורים הללו, הרגשתי חסומה".

הספר עוסק בנושאים מורכבים וטעונים בחברה הישראלית ומספר את סיפורה של שקדי ושל חבריה בתקופת המבצע הצבאי. מעל גבי 181 עמודים, שקדי מאפשרת לקוראים שלה להבין את המשמעויות העומדות מאחורי צמד המילים 'הלם קרב' ומה זה אומר להיות חייל במדינת ישראל בזמן מלחמה.

"לפעמים אתה מוכרח להתרחק מהמציאות שלך, כדי להיות מסוגל לספר עליה מהצד". רוני שקדי עם הספר שלה
"לפעמים אתה מוכרח להתרחק מהמציאות שלך, כדי להיות מסוגל לספר עליה מהצד". רוני שקדי עם הספר שלה

מה קרה שם, באירופה?

"זה כנראה הלבד. אף פעם לא טיילתי באמת לבד לפני כן. טיילתי שנה במזרח ובדרום אמריקה, שם את תמיד פוגשת המון מטיילים, אבל לטיולים באירופה יש אופי שונה, ומצאתי את עצמי מטיילת חודש שלם כמעט לגמרי לבד. אני חושבת שזה פשוט שחרר משהו אצלי, התנקיתי מהכל, נשמתי ונתתי למוח שלי, שעבד בלי הפסקה, לנוח קצת. לדעתי, ההתרחקות גרמה לי להיות מסוגלת לחזור ולכתוב על דברים שקרו בעברי. כשחזרתי לארץ, חזרתי לאותן המילים שניסיתי לכתוב, רק שהפעם מצאתי את עצמי מרותקת לכתיבה, ימים על גבי ימים והרבה לילות לבנים, עד שסיימתי לכתוב את הספר. רק אז הבנתי, שלפעמים אתה מוכרח להתרחק מהמציאות שלך, כדי להיות מסוגל לספר עליה מהצד."

את הספר שלה, שקדי הוציאה בזכות קמפיין מוצלח לגיוס המונים, שהגיע ליעדו תוך פחות משבוע. בזכות הפלטפורמה הזו, יצאה לאור המהדורה הראשונה של הספר, עם 250 עותקים, והקוראים שלקחו חלק בהוצאת הספר לאור ע"י רכישתו מראש, קיבלו השבוע את העותק החתום שלהם באירוע השקת הספר.

ספוילרים בבקשה?

"אני יכולה לומר שסוף הספר הוא פתוח, אבל חיובי."

יש סיכוי ל"נוודים 2"?

"השאיפה שלי היא בהחלט להמשיך עם הסיפור הזה הלאה, לכתוב ספר המשך, או להפוך את הסיפור לסרט, או סדרה. אבל קודם כל אני רוצה לסיים לחלק את כל הספרים".

רוני שקדי, 053-4448059 , ronishkedy@gmail.com

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות