fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עושים גלים

אבנר כהן מגבעת אולגה גדל ליד הים וגלש כל החיים. עכשיו הוא הגשים חלום ופתח חנות גלישה משלו: "זה היה הכי טבעי עבורי"
אבנר כהן וחברים. "היחס האישי הכי חשוב" (צילום: עצמי)
אבנר כהן וחברים. "היחס האישי הכי חשוב" (צילום: עצמי)

"האופנה של הגולשים די קבועה. כפכפים, מכנסי גלישה, טישרט. זה הסטייל של הגולשים. לכן מדובר גם בספורט מאוד זול יחסית. הגלשן הכי יקר עולה כמו חלק אחד באופניים מקצועיות, וזה משמעותי מאוד. כדי לגלוש אתה צריך גלשן, מכנסי גלישה, קרם הגנה והופ למים"

אבנר כהן הצליח להגשים מה שרבים חולמים עליו: להפוך את התחביב למקצוע. כהן, 34 מגבעת אולגה, נשוי+1 ("ואוטוטו עוד אחת") גדל על הים, גלש בים ולפני שנה וחצי גם פתח חנות גלישה ליד חוף הים באולגה. "גדלנו על החוף. אם לא היה לנו ים אולגה הייתה כמו ירוחם", הוא אומר.

חנות הגלישה היא לא העסק היחיד של כהן. יש לו גם גלידריה, פיצוצייה, אבל כאמור הגלישה זה הלב והנשמה שלו. "זה היה הכי טבעי עבורי, כל החיים גלשתי. בכל מקום שהיינו הולכים היינו רואים חנויות גלישה על החוף, והיה ברור שגם פה זה נחוץ. מצד אחד יש חנות נוחות לכל הגולשים שמגיעים מבחוץ, אבל בעיקר חנות שהיא בית לגולשים המקומיים".

אבנר כהן וחברים. "היחס האישי הכי חשוב" (צילום: עצמי)
אבנר כהן וחברים. "היחס האישי הכי חשוב"
(צילום: עצמי)

הדבר שכהן הכי גאה בו הוא הציוד בחנות עצמה: "מדובר בציוד מקצועי לגלישת גלים, סאפ וקייט, והכל ברמה הכי טובה בעולם. יש לנו פה גלשנים כמו שתמצא בחנויות הכי נחשבות בארה"ב. רק שהמחירים נוחים יותר, והיחס אישי יותר. מבחינתי להתאים גלשן לגולש זה כמו שחייט מתאים חליפה לבן אדם.".

מדובר בחנות בעיקר לצעירים?

"ממש לא. יש גולשים בגיל 18 וכאלה בגיל 50. אין גיל לגלישה, זה כמו לרכב על אופניים".

ויש מה לדבר על אופנת גלישה?

"תראה, האופנה של הגולשים די קבועה. כפכפים, מכנסי גלישה, טישרט. זה הסטייל של הגולשים. לכן מדובר גם בספורט מאוד זול יחסית. הגלשן הכי יקר עולה כמו חלק אחד באופניים מקצועיות, וזה משמעותי מאוד. כדי לגלוש אתה צריך גלשן, מכנסי גלישה, קרם הגנה והופ למים".

ואיך מגיבים הגולשים המקומיים?

"בשמחה רבה. יש פרגון גדול. הם שמחים שיש להם ליד הבית את כל מה שבעבר הם חיפשו במרכז. עכשיו הם יכולים לקבל את כל מה שהם מחפשים וצריכים ליד החוף שלהם, ועבורי זה תענוג שהפכנו בזמן קצר לבית של כל כך הרבה חבר'ה".

והכיף זה גורם למחשבות לגדול?

"חנות גלישה חייבת להיות ליד הים. ברגע שאתה גדל והופך לרשת הכל פחות אישי, והיחס האישי הכי חשוב לנו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות