fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האיש והגיטרה

הוא מנגן מגיל 4 * בגיל 14 כבר הופיע באירועים פרטיים * בצבא הקים עם קובי אוז את "צמד החימושניקים" * לצרפת הגיע בעקבות אחיו והפך לסופרסטאר, אבל הגעגועים החזירו אותו הביתה * עכשיו נדב קקון מחדרה יוצא במופע אינטימי, "בין המילים", וחובק אלבום חדש שיוצא השבוע

נדב קקון, היום חדרתי, נולד לבית מוזיקלי (באור עקיבא). ילד שביעי מתוך שמונה אחים ואחיות. אביו שמעון היה מתופף בלהקת חתונות ואירועים; האחים שלו מרק ודני ניגנו בגיטרה; האחיות קטי ויהודית שרו והדוד אליאס קקון היה נגן האקורדיון הכי מפורסם במרוקו שהגיע לארץ והיה ממקימי התזמורת האנדלוסית באשדוד.

קקון: "כולם שרו וניגנו, מגיל צעיר ספגתי ושמעתי סביבי מוסיקה. היתה לנו גיטרה ישנה בבית של אחי דני והתחלתי לנגן בה שירים משמיעה של תקליטים ישנים".

מה שמעו בבית?

"בבית שמעו מוזיקה מגוונת כמו אבי טולדנו, ניסים סרוסי, זהר ארגוב, סגול כהה, ליונל ריצ'י, סטיבי וונדר ועוד. כבר בכיתה ג' התחלתי לנגן בגיטרה, אחר כך הלכתי בכוחות עצמי לחוג גיטרה במתנ"ס ומשם הדרך לתזמורת הייצוגית של אור עקיבא הייתה קצרה. הפכתי לנגן הגיטרה של התזמורת, שאיתה יצאתי להופיע בכל רחבי הארץ. במקביל הקמתי עם חברים מהמתנ"ס המקומי להקה בשם 'קפה מאד'. כשהיינו רק בני מצווה ניגנו ביחד חומרים מקוריים שלי ואפילו הגענו לתכניות אירוח בטלוויזיה. בגיל 14 כבר הוזמנתי להופיע במסיבת בר מצווה עם ההרכב. נשאבתי באופן טבעי אל עולם המוזיקה, שהפכה לחלק בלתי נפרד ממני. בגיל 15 כבר התפרנסתי מהמוזיקה. אני והגיטרה הגענו להופעות בפאבים ומסעדות, שרתי שירי ארץ ישראל וקאוורים ללהיטים בעברית ואנגלית".

קקון התגייס לצבא בשנת 1987 ושירת בצוות הווי של חיל חימוש. "הזמר קובי אוז ואני הקמנו צמד שנקרא החימושניקים והופענו במשך שלוש שנים ברוב בסיסי צה"ל בארץ. תרמנו אחד לשני בידע בנגינה ובכתיבה. לאחר השירות נרשמתי לבית ספר רימון שהיה עדיין בחיתוליו. למדתי מוזיקה והלחנה ולאחר סמסטר אחד, בגלל בעיות כלכליות, נאלצתי לעזוב את הלימודים וחשבתי להמשיך לעבוד ולהופיע אבל זה לא קרה".

נדב קקון (צילום: ענת פרחי)

הפריחה בצרפת

בשנת 1991 חלה תפנית משמעותית בקריירה של קקון. אחיו דני, המתגורר בצרפת, הגיע לביקור בארץ. קקון: "הזמנתי את אחי לראות הופעה שלי והוא לא האמין שהאח הקטן שלו מופיע שר ומנגן ברמה כזו גבוהה. כבר באותו הערב הציע לי להגיע לסיבוב היכרות בצרפת ולנסות את מזלי כזמר. לא חשבתי הרבה כי לא היה לי מה להפסיד ותוך שבועיים טסתי אליו לליון. דני, שעוסק אף הוא בתחום המוסיקה, אירגן הופעה לקהילה היהודית. "זה היה ערב ישראלי כשאני בעצם הייתי המופע המרכזי שגרף הצלחה מסחררת ובעקבותיו הגיעו בקשות רבות לערבים נוספים וכן הזמנות לאירועים פרטיים. שרתי בעברית שירי ארץ ישראל, שירים נוסטלגים ולהיטים עכשויים. במהלך השנה הראשונה ההופעות בליון צברו תאוצה והוזמנתי להופיע בכל רחבי צרפת .השם שלי עבר מפה לאוזן בקהילה היהודית שמאוד פירגנה ואהבה. הבנתי שבשביל לייצר שירים בצרפתית בכדי להתחבר להוויה המקומית אני צריך ללמוד את השפה וכך היה. התחלתי לשלב במופע שלי גם שירים בצרפתית".

עשית גם חומרים מקוריים?

"תמיד יצרתי מוסיקה מקורית ואחד מהשירים בצרפתית, 'מבט אחד', הגיע לחברת תקליטים גדולה בצרפת שהחליטה להחתים אותי על חוזה של שלוש שנים כשהשיר הראשון שהקליטו לי הפך ללהיט, נכנס היישר למצעד בצרפת ובבלגיה והגיע למקום החמישי. כך עוד מספר שירים. הייתי בחור בן 25, הרגשתי שהחלום עומד להתגשם. באתי מבית קשה יום  שעסק בהישרדות אמיתית יום יומית ופתאום אני מופיע, מתפרנס בכבוד ואפילו מצליח לשלוח כסף למשפחה. הסתובבתי בצרפת כמו כוכב, הרי הייתי סופרסטאר, זמר מבוקש. מצד שני הבנתי שהחלום האמיתי שלי ליצור מוזיקה יכול להתקיים רק בישראל. היו לי געגועים עזים לבית ולמשפחה, לחגים ולשבתות. לא הרגשתי באמת שייך למנטליות הצרפתית. אך למרות הקושי המשכתי לנגן וליצור ורק אחרי כשבע שנים החלטתי לחזור לארץ סופית".

ואז הגיע הבום של קקון. "הגעתי לארץ ממקום של אופוריה, חשבתי שיקבלו אותי כאן בזרועות פתוחות, אבל מהר מאוד הבנתי שזה הולך להיות קשה. הייתי צריך להתחיל מהתחלה, להסתגל מחדש למנטליות ממש כמו עולה חדש".

ואיך עלית על המסלול?

"נכון שזה לא היה פשוט, אבל למזלי אלו הימים שהכרתי את סימה, חברתי ולימים אשתי ואם שלושת בנותיי – ליאור בת 16.5 תלמידה בביה"ס מדעים ואומנויות, שהולכת בדרכי שרה ומנגנת;  שי בת 13 לומדת בתיכון חדרה, עוסקת בספורט ימי ואלופת הארץ בקטגוריית הגיל שלה ומאיה המתוקה בת ה~4 שכבר מגלה כישרון גדול במוסיקה".

אז הקמת משפחה, וכבר חשבת להתפרנס ממשהו אחר?

"כבר היו לנו בנות והדאגה לפרנסת הבית הייתה בראש מעייני. המוזיקה וההופעות הם הדבר שידעתי לעשות ויותר מזה אהבתי ממש. לשמחתי הרבה, היה לי גב בבית לעסוק במוזיקה. זה אולי המקום להודות לסימה על ההבנה והסבלנות שאפשרו לי לעסוק במוזיקה. לאחר שנים רבות של דאגה לבית ולעבודה הבנתי שהגיע הרגע שבו אני חייב לממש את החלום ולחשוף את היצירות שלי שנאספו לאורך השנים. להקדיש ולהגיש אותן במופע מיוחד ומקורי לקהל שלי".

ועכשיו זה קורה. "במשך השנה האחרונה הקלטתי וקיבצתי את כל החומרים, מילים ולחנים שלי לאלבום הנושא את השם 'בין המילים'. רוב שירי האלבום מדברים על חוויות אישיות שאספתי במרוצת השנים, על אהבות וריגושים לצד אכזבות ופחדים. כל אדם מן השורה יכול להזדהות עם הטקסטים והמילים שיוצאות מהלב".

המוזיקה שלך קצת שונה מהמוזיקה הים תיכונית שתופסת תאוצה בשנים האחרונות, לא?

"אני לא חושב שאני שונה מהרקע והתפאורה המוזיקלית הישראלית. יש ביצירה שלי גם נגיעות מזרחיות וגם אירופאיות בהשפעת הבית הצפרוקאי שלי. הן באו באופן טבעי רק ביטווין וכוונת המילים קצת שונה עם חשיבות ודגש למילים בטקסט".

את הדיסק החדש של קקון ניתן יהיה לרכוש בערב המופע עליו הוא עובד בימים אלה עם הרכב של חמישה נגנים. במופע, שיתקיים ב~25 בנובמבר במועדון האיניגו בקניון אם הדרך, ישיר קקון את כל שירי האלבום וכן יארח את בתו ליאור המוכשרת בדואט המשותף "מישהו דואג לי". קקון גם יארח את הזמר והיוצר סגיב כהן בדואט המשותף שלהם "כל שי כאלם", ושירים נוספים.

היום אתה מדמיין את עצמך עוסק במשהו אחר?

"לא הייתה לי אפשרות בחירה. מיום לידתי ינקתי מוזיקה. אני לא רואה את עצמי עוסק במשהו אחר, אבל אני טוב בחלומות", הוא מסכם ומחייך בביישנות.

ענת פרחי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות