fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דבורה ואלינור רוצות לפתוח חוגים לילדים בעלי צרכים מיוחדים

שתי אמהות מאור עקיבא רוצות לפתוח חוגים המשלבים ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים. נשמע מעניין? פנו אליהן
מימין: אלינור שאולוב ודבורה יסכה סימאונה
מימין: אלינור שאולוב ודבורה יסכה סימאונה

דבורה יסכה סימאונה ואלינור שאולוב מאור עקיבא שואפות לקדם יוזמה מקורית בעירן: חוגים משולבים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ביחד עם ילדים רגילים. "הרעיון הוא לא חוגים נפרדים לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, אלא שילוב אמיתי שמועיל ומעשיר את שני הצדדים. אנחנו רוצות להעלות את המודעות לכך שיש כל מיני ילדים ורצוי לשלב בין כולם", אומרת דבורה.

הן פנו לעיריית אור עקיבא ולמתנ"ס המקומי וקיבלו אור ירוק להפעלת התוכנית וכעת מחכות להורים שירצו להצטרף. "אנחנו רוצות לערוך יום פתוח עם מגוון חוגים שמעניינים את הילדים ולפי רמת ההיענות ייפתחו החוגים במתנ"ס. הבעיה שכרגע אין די ביקוש ורמת ההיענות של הורים נמוכה. אם יגיע קהל ותהיה היענות, העירייה תסייע. חשוב לנו מאד שהפרויקט יהיה מסובסד, כך שהורים לא יישחקו מבחינה כלכלית".

אל הקשיים שנלווים לגידול ילד עם צרכים מיוחדים מתלווה גם הקושי בניהול הזמן ומתן תשומת לב לשאר הילדים במשפחה. המחסור בפעילויות חינוכיות בלתי פורמליות לילדים בעלי צרכים מיוחדים מקשה באופן משמעותי על יכולת ההורים לחלק את זמנם באופן שווה ולהעניק לכל ילדיהם את תשומת הלב ואת ההעשרה החינוכית להן הם זקוקים. "בגלל שיש לי ילד עם צרכים מיוחדים, אני לא יכולה לשלב את הילדים שללא צרכים מיוחדים באף מסגרת. לרוב אנחנו סביב הילד עם הצרכים המיוחדים כך שהאחים גם סובלים מכך. אנחנו רוצות שהחוגים ישלבו גם את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים וגם את שאר הילדים במשפחה, הרגילים שלנו."

כשדבורה ניגשה לרשום את בנה לחוג פסנתר, נאמר לה שהיא לא יכולה לרשום אותו משום שאין מדריך מיומן בתחום לטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים. לאחר שבדקה, הבינה שבאור עקיבא כמעט ואין חוגים שיקבלו את בנה. "לילדים בעלי צרכים מיוחדים אין מענה. נכון לעכשיו קיים חוג אחד בלבד, חוג קפוארה, שמקבל ילדים בעלי צרכים מיוחדים וגם במקרה הזה, לא כל ילד ולא כל מוגבלות".

כל הורה שמעוניין/ת לשמוע על התוכנית לחוגים המשולבים באור עקיבא, להתייעץ עם הנשים ולשאול כל שאלה, מוזמן לפנות אליהן: דבורה – 050-8219709, אלינור – 055-9545647.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות