fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גוזלים את חוף פולג באישור העירייה

חוף פולג נסגר בסוף השבוע לארוע פורים פרטי שנערך על ידי מפעילי במבו וילג' בהסכמתה של עיריית נתניה. על פי ההסכם עוד תשעה ארועים כאלה אמורים להתקיים השנה.
חוף פולג נסגר לארוע פרטי. צילום פרטי
חוף פולג נסגר לארוע פרטי. צילום פרטי

כל מי שהגיע ביום ביום חמישי האחרון לחוף פולג נתקל בגדרות שחסמו את המעבר אל הים ובשלט של המסעדה המודיע שהמסעדה סגורה. מבירור שעשו התושבים נודע להם שהחוף סגור לרגל מסיבת פורים פרטית במתחם הבמבו וילג'. תושבים מאוכזבים התלוננו על גזילת חוץ ציבורי לצרכים פרטיים והביעו ספק אם ההחלטה התקבלה באופן תקני. ריקה אוזן איידלמן: "מי אישר לסגור את חוף פולג לא רק את המסעדה היחידה בחוף סגרו, את כל החוף סגרו לצורך ארוע פרטי".  גם חברת מועצת העיר טלי מולנר הופתעה: "לא מקובל עלי סגירת שום חלק מהחוף, מהכביש או מהמדרכה לטובת ארוע פרטי בחוף. הארוע הנוכחי קיבל אישור מהעיריה וחלק מהסגירות הן דרישת משטרה אולם כממונה על החופים אני רואה זאת בחומרה ומתכוונת לבצע מספר פעולות אשר יבטיחו כי לא יהיו יותר שום אירועים פרטיים בחוף אשר יצריכו סגירות וגדרות בשום פינה בחוף. החוף הינו ציבורי וישאר כזה. המראות הללו, של גדרות וחסימת החוף למעבר הולכי רגל לא מקובלים עלי ולא יתאפשרו בעתיד" .

חוף פולג נסגר בגדרות . צילום פרטי
חוף פולג נסגר בגדרות . צילום פרטי

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "על פי ההסכם שנחתם בין העירייה לבין המפעיל (בעליה של הבמבו וילג' ר. ב) מותר למפעיל לקיים עד עשרה אירועים בשנה מחוץ לכותלי המסעדה, כולל בחוף הים, ובלבד שקיבל את אישור העירייה לאירועים הנ"ל מראש ובכתב. לאירוע הנ"ל הוגשה בקשה שאושרה ע"י כל הגורמים המוסמכים לרבות משטרת ישראל, רשות הכבאות וכו'. חסימת המעבר לים בוצעה בהתאם להנחיות המשטרה, ועם היוודע האמור לעירייה נדרש המפעיל להציב מאבטחים נוספים לצורך הסדרת מעבר לחוף הים גם למי שלא לקח חלק באירוע. יצוין כי אנו מברכים על כל אירוע בו נחשפים אלפי אנשים, בהם מעצבי דעת קהל, ליופייה של העיר ובכך יש תרומה עצומה למיתוגה של נתניה".

ארועים פרטיים בחופים ציבוריים הם עבירה על החוק. כך קרה בחוף נעורים לאחר שבעליה של המסעדה ערך ארועים פרטיים לאורך שנים הפסיקה המועצה האזורית עמק חפר את ההתקשרות איתו. החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מנהל מקרקעי ישראל קיימה לפני שנתיים פעילות אכיפה מרוכזת, שמטרתה להחזיר את שטחי חוף הים לציבור כשהיא התמקדה בחופים בהם התבצעו אירועים בניגוד לחוק. החופים בסביבה שלנו היו: מכמורת, בית ינאי, חבצלת השרון, נעורים, חוף התכלת נתניה וחוף פולג.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות