fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בספטמבר יפתח בית ספר יסודי חקלאי בעמק חפר

"שורשים", הוא בית ספר יסודי חקלאי, בבעלות המועצה שיתפתח בתמיכת משרד החינוך. הוא יתנהל במבנה שכור במרכז האקדמי רופין. חלק מפעילויותיו יתקיימו בחוות הנוי הסמוכה, ובמרחבים הקרובים לו.
חוות הנוי צילום בועז נובלמן
חוות הנוי צילום בועז נובלמן

 

בשבוע שעבר אישרה מליאת המועצה עמק חפר את הקמתו של בית הספר  "שורשים", שיפתח במבנה שכור במרכז האקדמי רופין בספטמבר 2019. הפעילויות שלו יתקיימו בחוות הנוי הסמוכה, ובשטחים הפתוחים באזור המועצה.

"פתיחת ביה"ס יסודי נוסף, היא עליית מדרגה מעשית לתהליכים שהתחלנו במערכת החינוך בעמק חפר. צעד זה יאפשר לנו להמשיך בתהליכי החיזוק והפיתוח ביתר בתי הספר: הקטנת כיתות, וחינוך מותאם לכל תלמידה ותלמיד" אמרה ראשת המועצה ד"ר גלית שאול.

"שורשים", הוא בית ספר יסודי חקלאי, בבעלות המועצה שיתפתח בתמיכת משרד החינוך. הוא יתנהל  במבנה שכור במרכז האקדמי רופין. חלק מפעילויותיו יתקיימו בחוות הנוי הסמוכה, ובמרחבים הקרובים לו.

שורשים הוא ביה"ס ממלכתי בבעלות המועצה, שיתפתח בתמיכת משרד החינוך. בשבועות האחרונים הוצג הרעיון בפני גורמים במשרד, שהביאו את תמיכתם ומסייעים ומלווים את התהליך.  הקמתו התאפשרה בזכות יוזמת של הורים, שהגיעו עם הרעיון לראשת המועצה ולסגניה חיזקי סיבק ויריב יערי  שקידמו את הפרויקט ויישומו עם כניסתם לתפקיד, לפני כחצי שנה.

סגני המועצה חיזקי סיבק ויריב יערי צילום גרר לפונד
סגני המועצה חיזקי סיבק ויריב יערי צילום גרר לפונד

הרעיון הוצג למשרד החינוך וזכה להכרה ולתמיכה. בשלב הראשון בית הספר החדש מיועד לתלמידים בכיתות ג', ד' ו-ה' מעמק חפר ויהיה בית ספר "צומח". בבית הספר צפויים 240 תלמידים בכיתות א'-ח' עם זיקה לחקלאות ואהבה לטבע, בעלי יכולת העמקה וכאלו שרוצים להיות חלק מקבוצה. הערכים עליו מושתת חזון בית הספר החדש הם: חינוך למצוינות ולקהילה, תוך שימוש בעבודה ובגוף כאמצעי מרכזי ללמידה וליצירה.

ב- 25/5/19 יתקיים בבניין ההנדסה ברופין ערב חשיפה ראשון לבית הספר. ערב החשיפה פתוח עבור הורים שילדיהם ילמדו בשנת הלימודים הבאה בכיתות ג', ד' וה'  תושבי עמק חפר. על ההרשמה לערב זה יפורסם בקרוב.

אגף החינוך, בהובלתם של יריב יערי, ומנהלת האגף ירונה פוליטי, עובדים במרץ על מנת לקדם יוזמות ותהליכים חדשים במוסדות החינוך בעמק חפר, ופתיחת שורשים הוא חלק מהתהליך. פתיחתו תקטין את הכיתות בשאר בתי הספר האזוריים, ותאפשר יחס אישי יותר לתלמידים. החזון העתידי של אגף החינוך במועצה הוא לשפר את בתי הספר הקיימים, וליצור מסגרות חינוכיות שיש בהן דיאלוג מתמיד בין אנשי חינוך, קהילה ותלמידים.

"שלושת העקרונות שיובילו את ביה"ס יהיו: עבודה, חקירה וקהילה. העקרונות החינוכיים יבואו לידי ביטוי במערכת השעות, והלמידה תהיה מבוססת פרויקטים. את הקמתו תלווה עמותת הורים, שתהיה שותפה לבחירת מנהל בית הספר וצוות ההוראה והתאמת המבנה המיועד לצרכיו" אומר יערי.

בעמק חפר מקווים שהייחודיות של חוות הנוי והצלחתו של בית הספר, תהווה מודל ודוגמה חינוכית עבור רשויות נוספות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות