fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנתניה זוכרים את האצ"ל

נתניה נשארה מעוז בית"ר. לוחמי האצ"ל ומשפחותיהם ואורחים רבים שרו בהתרגשות את המנון בית"ר, צפו בכתבה ששודרה בערוץ 10 על פעילות האצ"ל בתקופת בית"ר והאזינו לנאומים מעניינים ומעשירים.
האצל בנתניה מציין 70
האצל בנתניה מציין 70

"נתניה היא מעוז בית"ר", נהגו להגיד בעבר. היום, לפי כמות האנשים שהגיעו לארוע לציון 70 שנה לפעילות האצ"ל בנתניה שהתקיים במתנ"ס אינשטיין –  בנתניה לא שוכחים את העבר. 250 איש הגיעו ביום ראשון השבוע לאירוע לציון 70 שנה לפעילות האצ"ל בנתניה. הארוע נערך בנוכחות סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה, אלי דלל, יו"ר ברית חללי האצ"ל, יאיר אסיסקוביץ', מ"מ וסגן יו"ר ההסתדרות הציונית, יעקב חגואל, מזכירת כנסת ישראל, ירדנה מלר-הורוביץ', מנכ"ל העמותה לחינוך בלתי פורמלי, משה קייזלר, וחברת מועצת העיר לשעבר, שושנה (צ'וצ'י) זילברברג.

לוחמי האצ"ל ומשפחותיהם ואורחים רבים שרו בהתרגשות את המנון בית"ר, צפו בכתבה ששודרה בערוץ 10 על פעילות האצ"ל בתקופת בית"ר והאזינו לנאומים מעניינים ומעשירים.

דלל: "עיריית נתניה דואגת להנציח את האצ"ל ולוחמיו גם בקריאת רחובות על שמם. מפקד האצ"ל דאז וראש הממשלה השישי של מדינת ישראל, מנחם בגין, מונצח ברחוב ובבית ספר, הנושאים את שמו".

נתניה הייתה אחד המוקדים העיקריים לפעילותו של האצ"ל. כבר בתחילת שנות ה-30 של המאה הקודמת, הקימו חברי פלוגות בית"ר במזרח אירופה את מושב רמת טיומקין. היה זה המושב הראשון שהקימו הרוויזיוניסטים בארץ ישראל, והוא נשא את שמו של זאב טיומקין, מראשי "חובבי ציון" והרוויזיוניסטים. בשנת 1949 סופח המושב לנתניה, וכיום הוא מהווה חלק משכונת רמת אפרים.

סניף האצ"ל בנתניה היה שותף לכמה מהמבצעים הנועזים ביותר לסילוק המנדט הבריטי מארץ ישראל. יעקב וייס, תושב נתניה, היה אחד משנים עשר עולי הגרדום שנשפטו ונידונו לתלייה. כדי למנוע את תלייתם של שלושה לוחמים שנתפסו במהלך הפריצה לכלא עכו, בהם וייס, חטפו לוחמי האצ"ל שני סרג'נטים בריטיים מבית קפה בנתניה, והחזיקו אותם כבני ערובה במלטשת יהלומים בטוברוק. לאחר שהבריטים הטילו עוצר על נתניה ולא הצליחו למצוא את החטופים, הם העלו לגרדום את שלושת אסירי האצ"ל. בתגובה, הוחלט לתלות את שני הסרג'נטים. גופותיהם של החיילים הבריטיים נמצאו תלויות בחורשה בקרית השרון, הקרויה בשל כך "חורשת הסרג'נטים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות