fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי אורט בנימינה מספקים חמצן למדינה בימי קורונה

תלמידי אורט בנימינה פיתחו מכונת הנשמה שעשויה לעזור במאבק נגד הקורונה, ומסרו אותה לבתי החולים איכילוב ו"לגליל" בנהריה
קורנבלאו מוסר את האבטיפוס (צילום: מועצת בנימינה גבעת עדה)
קורנבלאו מוסר את האבטיפוס (צילום: מועצת בנימינה גבעת עדה)

בימים אלה של ביום רביעי שעבר קיבלו תלמידי מגמת הרובוטיקה של פירסט בישראל פניה מיחידה 108 של חיל האוויר במטרה למצוא בעזרת המוחות הצעירים רעיונות לייצור מכונת הנשמה. תלמידי קבוצת אורביט 1690 מאורט בנימינה מיד נרתמו למשימה, ואת האב טיפוס שבנו כבר ניסו השבוע בבית החולים איכילוב ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה. המטרה היתה לייצר מכונת הנשמה עם מוצרים המצויים בכל קבוצות הרובוטיקה של ארגון first בארץ.

"הידיעה שמכשיר שאנחנו תכננו ובנינו יוכל להציל חיים רק מעצימה את ההנאה והסיפוק שבעבודתנו בקבוצת הרובוטיקה ואנחנו רוצים שוב להודות לכל מי שעזר בתכנון ובהבאת הרעיון המדהים הזה למציאות", סיפר תלמיד אורט, עמית גלנץ.
קבוצת אורביט 1690 הפועלת בבית הספר אורט בנימינה, בהובלת הרכז יזהר נחמני, ובה תלמידים מכיתות י׳-יב׳, הרימה, את הכפפה וביום חמישי בערב כבר היה אב טיפוס עובד. התכנון החשמלי, בניית התוכנה והבקרה בוצע על ידי גיורא קורנבלאו שמשמש מנטור ראשי בקבוצת אורביט בנימינה. המכניקה בוצעה על ידי יאיר קורנבלאו, תלמיד כיתה יב׳, והייצור בוצע ע״י צוות הבניה של הקבוצה, עמית גלנץ, שלו אשורוב ואדם מוריס, בליווי המנטור תום קרטס. זאת בנוסף לתלמידים נוספים שתרמו מזמנם ומרצם. לאחר סיום בניית מכונת ההנשמה העביר קורנבלאו את האבטיפוס לבדיקה בבית חולים איכילוב ובמרכז הרפואי לגליל.
"המיוחד במוצר שלנו זה שהוא פשוט לייצור, מבוסס על חלקים שיש במלאי קבוצות פירסט (בקרים ומנועים) וזול לייצור", סיפר תלמיד אורט, שלו אשרוב. גיורא קורנבלאו מוסיף: "זו זכות גדולה בשבילי להיות חלק מפרויקט עם פוטנציאל השפעה ענק כזה. גאה בקבוצה, בשותפים, בתלמידים. זריזות התגובה והיכולות לספק דגם עובד 24 שעות אחרי התנעת הפרויקט מוכיחה את הכוח העצום שיש ביצירתיות ובמשימתיות שיש בארץ ובקבוצות פירסט בפרט". למוצר הסופי שותפים יחידה 108, קבוצות פירסט שוהם, רעננה, חברת מיקרוסופט, בית החולים איכילוב ומד"א.
"אנחנו מודים לכל מי שאפשר לנו לקחת חלק בפרויקט הנפלא הזה, ושמחים שיכולנו לתרום ולעזור במאבק הארצי בנגיף הקורונה", אמר אדם מוריס. מנהל אורט בנימינה, יורם יפה, הוסיף: "אני גאה בתלמידים המוכשרים, הנרתמים כל השנה לתרומה לקהילה, ובמיוחד למשימה כה חשובה בעת הזו. זוהי עוד הוכחה להישגים המתקבלים משילוב של כישרון, מסירות והשקעה של תלמידי המגמה הפועלים בשיתוף מלא עם מנטורים מהקהילה כמו גיורא ותום, ובשיתוף עם גופים טכנולוגיים מובילים בארץ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות