fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסירו את הגדר

מועצת בנימינה גבעת עדה לרכבת ישראל: הצבתם גדר שמסכנת תושבים, הסירו אותה
הגדר ברחוב היוגב (צילום: דוברות מועצת בנימינה)

גדר שהקימה רכבת ישראל לפני כחודשיים ברחוב היוגב בתחום דרך בנימינה גרמה למועצת בנימינה גבעת עדה לפנות לוועדה המרחבית לתכנון ובנייה ולבקש צו הריסה מיידי של הגדר, שיוטל על הרכבת. לטענת המועצה, הגדר היא מפגע מסוכן לתושבים ולעוברים ושבים, ולמרות פניותיה, הרכבת לא ממהרת עד כה להסירה.

בתחילת השבוע פנתה מהנדסת המועצה לרכבת ישראל במכתב בו דרשה להסיר באופן מיידי את הגדר, שהקימה רכבת ישראל במקום בספטמבר לצורך עבודות תשתיות, ואף שהעבודות הסתיימו, הגדר לא הוסרה. במועצה טוענים כי הגדר הוקמה באופן לא חוקי ואפילו עבודות התשתיות עצמן התבצעו באופן לא חוקי. "הגדר הוצבה ליד הרכבת ללא היתר בניה הנדרש בחוק, ללא אישור מועצה וללא אישור המשטרה בעת ביצוע העבודות. הצבת הגדר על תחום הדרך פוגעת בשוליים ויוצרת מפגע בטיחותי חמור. הולכי הרגל נאלצים ללכת על הכביש תוך סיכון חייהם. בנוסף כל עבודות התשתית בוצעו ללא היתר חפירה, ללא תכנית הסדרי תנועה ותוך ביצוע גיזום נרחב של עצים מוגנים ללא שהוגש סקר עצים… בתכנית ש/1333 שחלה על השטח רשום במפורש שהצבת גדר (כל גדר) תיעשה רק במקומות בהם היא לא יוצרת הפרעה בדרך ורק באישור המועצה… סעיף זה לא נקבע באופן שרירותי, הוא נועד להגן על הולכי הרגל ורווחת התושבים הגובלים במסילה". המהנדסת הוסיפה במכתב כי מועצת בנימינה גבעת עדה פנתה לועדה המרחבית לקבלת צו הריסה מיידי לגדר.

במועצה אומרים כי הופתעו מהבנייה הפתאומית של הגדר במקום, ללא כל התראה מוקדמת, ופנו בדרישה מיידית לרכבת להסירה, לפני שפנו לוועדה המרחבית. במועצה גם התקבלו בינתיים פניות של תושבים המתגוררים סמוך לגדר, על סיכון ופגיעה באיכות חייהם.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הפנייה התקבלה ברכבת ישראל ונבדקת כעת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות