fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנימינה: יבוטל שאטל המושבות מגבעת עדה לתחנת הרכבת

בהחלטת משרד התחבורה יבוטל השאטל ובמקומו יופעלו קווי אוטובוס. התושבים הפעילו לחץ וההחלטה נדחתה בשבועיים. תושב גבעת עדה: "נסיעה באוטובוס עולה 8.10 שקלים, השאטל היה בחינם. במקום לעודד אנשים לגור בפריפריה, עושים את היהפך"
תחנת הרכבת בבנימינה
תחנת הרכבת בבנימינה (צילום: רן משה)

השאטל מגבעת עדה לתחנת הרכבת בבנימינה יבוטל.  במשך יותר משנתיים פעלה הסעת השירות שקישרה את תושבי הגבעה לתחנת הרכבת.  השבוע יודעו התושבים כי במקום השאטל יתוגבר קו 36 של חברת הסעות קווים. כמו כן התווסף קו נוסף- 35 ב' מגבעת עדה. מועצת בנימינה-גבעת עדה הודיעה על השינויים בסדרי התחבורה, ופרסמה את לוחות הקווים באתר המועצה. השינויים התקבלו בהתנגדות מצד תושבי גבעת עדה, שטוענים כי הם פוגעים ביכולתם להגיע לתחנת הרכבת בבנימינה. בעלי הרכבים נפגעים מהתחבורה הציבורית החסרה בשל מצוקת החנייה החמורה באזור תחנת הרכבת, ותושבי גבעת עדה שנושאים בתחבורה ציבורית, נשארים עם יכולת חסרה להגיע לרכבת ולנצל את אפשרויות הפרנסה שהיא מציעה להם. נודע כי בעקבות לחץ של תושבים וחברי מועצה, הודיעה המועצה ביום ב' כי הפעלת השאטל תוארך בשבועיים עד שיוסדרו לוחות הזמנים עם חברת קווים.

ארז מזה, תושב גבעת עדה שנוסע כל יום בשאטל לרכבת מסביר: "לפני מספר חודשים נוסף קו 36 של קווים שנוסע בתדירות מאוד נמוכה, מספר פעמים מועט ביום. עכשיו אמרו שהוא מתוגבר בקו נוסף, קו 35, וששני הקווים ביחד אמורים, כביכול, ליצור לוח זמנים סביר. אבל לוח הזמנים של האוטובוסים כפי שפורט לנו רחוק מלהשתוות לשאטל, שפעל מ-6:30 עד 9:00 בבוקר ומ-15:00 עד 20:00 אחר הצהריים בתדירות של פעמיים בשעה. אנשים מנצלים את השאטל הזה, יש לו ביקוש. בעזרתו אנחנו מצליחים להימנע מלהגיע עם הרכבים לתחנת הרכבת, שהחל משעות הבוקר אין בסביבותיה מקום חניה. כמו כן, השירות של קווים עולה 8.10 שקלים לכל כיוון, סכום לא מבוטל, בעוד שהשאטל היה ללא תשלום. במקום לעודד אנשים לגור בפריפריה מחוץ לערים, עושים בדיוק ההיפך. השינוי הזה בא אחרי ההודעה על סגירת סניף בנק הפועלים בגבעת עדה, והתחושה היא של הרעת תנאים ברורה לתושבי המקום".

חברת מועצת בנימינה-גבעת עדה אפרת מזרחי, מתנגדת לביטול השאטל: "חשוב שהתושבים יבינו שהמועצה אחראית על כל תחומי חייהם, בין אם זה תחבורה ציבורית ובין אם זה פינוי אשפה. זה דבר בסיסי. נכון לעכשיו, מסלולי הקווים המוצעים כתחליף אינם ברורים, לוחות הזמנים לא ברורים ותדירות הקווים לא מתאימה לדרישות התושבים שזקוקים להם כדי לנהל את חייהם. עלות הנסיעה בהם גבוהה, וצריכה להיות מסובסד וזולה בהרבה. איזה מעסיק כיום יוסיף לכל עובד שלו עוד 380 שקל לחודש על נסיעות יומיומיות? תפקיד המועצה הוא להכשיר מגרש חניה בסמוך לרכבת עם תווי חניה חינם לתושבי בנימינה-גבעת עדה. סיעת "בשביל המושבות" הגישה למועצה בקשה לישיבה שלא מן המניין, בה נדרוש מראש המועצה להחזיר את השאטל או למצוא מענה הולם במחיר סביר".

תחנת הרכבת בבנימינה
תחנת הרכבת בבנימינה (צילום: רן משה)

בינתיים, בעקבות לחץ של תושבים וחברי מועצה, הודיעה המועצה שביטול השאטל יידחה בשבועיים בכדי לאפשר למשרד התחבורה ולחברת קווים לערוך את התיקונים הנדרשים בקווים 35 ו-36 לרווחת התושבים – להגדיל תדירות, להפחית מחיר ולהוסיף תחנות. תמר קינן הוסיפה: "במהלך השבועיים האלה, חשוב שתושבים ילחצו שאכן יתוקנו הליקויים לפני ביטול השאטל.

מדובר משרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה תכנן את שיפור השירות לגבעת עדה וליישובים בבקעת הנדיב במסגרת מכרז חדרה- נתניה המחודש, לפני שהוחלט על קיום השאטל. השירות המשולב של קווים 35-36-48 מאפשר כבר כעת הגעה לתחנת הרכבת של בנימינה ב-29 נסיעות יומיות לכיוון בנימינה ו-23 נסיעות בחזור. על אף שתדירות זו נחשבת גבוהה, משרד התחבורה מודע לעובדה שהשאטל יצר סטנדרט שירות גבוה במיוחד. לפיכך, במהלך חודש פברואר יתווספו לקו 36 נסיעות נוספות, אשר יאפשרו הגעה וחזרה לכל רכבת לאורך כל שעות היום, משעות הבוקר המוקדמות (6:00) ועד שעות הערב המאוחרות (22:00). כמו כן, יתווספו נסיעות גם בשישי.

מהמועצה המקומית בנימינה גבעת עדה נמסר: "בימים האחרונים  ניהלנו מאמצים גדולים מול משרד התחבורה, חברת קווים ורכבת ישראל, בנושא ביטול שאטל המושבות אשר משרת את תושבי גבעת עדה בדרך אל ומתחנת הרכבת. שירות ההסעות של השאטל אמור היה להפסיק ביום שלישי השבוע (4.2). ההחלטה לבטל את השאטל על ידי רכבת ישראל התקבלה בהמשך להודעה על תחילת הפעלת קווי נסיעה ציבוריים של חברת "קווים", אלא שצודקים התושבים בטענתם כי לוח הזמנים של "קווים" לא מכסה באופן מלא את לוח הזמנים של השאטל.

"בתגובה לביטול השאטל ולפרסום לוח הזמנים של קווים העבירה המועצה למשרד התחבורה ולחברת קווים רשימת הערות ודרישות לשיפור שעות הנסיעה של הקווים 35 ו-36 מגבעת עדה לתחנת הרכבת בבנימינה, וכן לתגבור הנסיעות בשעות הבוקר ולאחר השעה 19:42. בתגובה קיבלה המועצה את אישור משרד התחבורה לתגבור מערך ההיסעים, ובימים הקרובים צפויה להתקיים פגישה עם חברת "קווים" כדי לסיים את הטיפול בנושא. בשל הצורך לבצע שינויים אלה נענתה הנהלת הרכבת לבקשת המועצה להמשיך בשלב זה את הפעלת שאטל המושבות עד ליום רביעי הבא 12.2 (כולל), כגיבוי לפעילותם של קווים 35 ו-36.

"המועצה גם ביקשה ממשרד התחבורה להפחית את עלות הנסיעה בין בנימינה לגבעת עדה לתעריף עירוני, מהנימוק הפשוט שמדובר בנסיעה בתוך אותו יישוב. בנוסף הועלתה בקשה ליצירת כרטיס נסיעה משולב (רכבת – אוטובוס) שיוזיל עוד יותר את עלות הנסיעה. בימים הקרובים צפוייה להתקבל תשובת משרד התחבורה לדרישות אלה. יצוין כי השאטל תוכנן להתבטל במקור רק לאחר שהתכנית המלאה תצא לפועל, אך בוטל כעת גם בשל חוסר יכולתה של המועצה המקומית בנימינה לממן את חלקה בהפעלת השאטל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות