fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזכרון נולדה שלישייה

טריו מבטיח ומפתיע של שלושה מוזיקאים, כל אחד ממדינה אחרת, בדרך לכבוש את אולמות הקונצרטים באזור. סיפור קלאסי
שלישיית טריו
שלישיית טריו (צילום עצמי)

רוסי, יפנית וישראלית נפגשים במהלך הופעה, נשמע כמו התחלה של בדיחה? ממש לא במקרה של השלישייה מזכרון יעקב שמתכוונת להפיץ את בשורת המוזיקה הקלאסית. שלושה אנשים שנולדו בארצות שונות על פני הגלובוס והקימו את הטריו שכולל כינור, צ'לו ופסנתר, ויוצאים בקרוב להופעות.

השלושה הם חמוטל צור, אולג יקירביץ' ויסקו הירטה. חמוטל, תושבת זכרון יעקב, בת 41, נשואה ואם לשניים ילדים. יקירביץ', עולה מרוסיה, בן 35, ואב לשתי בנות, מתגורר בבית יצחק. הצלע השלישית מגיעה מיפן: הירטה, כמעט בת 42, שנולדה בטוקיו וגדלה בעיר אוסקה, ובשנת 2000 עלתה לישראל בעקבות אהבה.

"האמת שרציתי להישאר, אבל בהחלטה משותפת שלי ושל בעלי החלטנו להגיע לארץ ישראל", היא אומרת, "היה מאוד חשוב לו לגור בישראל ואני כמובן באתי אחריו".

יסקו ובעלה הכירו במהלך לימודיהם בהולנד, וכיום בעלה עובד כפיזיקאי וכמוזיקאי. לאחר שחזרו לארץ, התחתנו והביאו לעולם שני ילדים, בן ובת. כיום הם מתגוררים בזכרון.

השיחה עם השלישייה נערכה בקונסרבטוריון של אור עקיבא, שם הם מקליטים את אחת היצירות של בטהובן. בשלב מסוים מגיע גם יונתן חי, תושב זכרון עד לפני חודשיים בלבד. במקצועו הוא בונה כלי קשת, אשר הציג לראווה במהלך ההקלטה את הצ'לו החדש שעליו מנגנת צור. "המקצוע שלי הוא בניית הרביעייה הקלאסית: כינור, ויולה, צ'לו וקונטרה בס. זה מתחיל ממש מאפס, אני לוקח את העצים ובונה את הכלים עד הפרט האחרון. כל הכלים שלי הם עבודות יד", הוא מספר, "בעיקרון רוב העבודה הוא מפה לאוזן, הכלים שלי מסתובבים ואנשים שומעים אותם. תחום המוזיקה הקלאסית מתפתח מאוד בישראל ואנשים יודעים איך להגיע אליי".

על תהליך הייצור הוא מוסיף: "זמן הייצור מאוד אינדיבידואלי, כינור לצורך ההמחשה לוקח 250 שעות עבודה, משהו כמו שלושה חודשים. הקונטרה בס זה הכלי שלוקח הכי הרבה זמן, בסביבות שישה חודשים. אני יכול להגיד שבזכות אשתי אני עושה את מה שאני עושה בכזו אהבה. היא תומכת בי לכל אורך הדרך. האושר שלי זה מה שחשוב לה וזה מושלם".

הכתבה המלאה ביום שישי בכל זכרון

שלישיית טריו
שלישיית טריו (צילום עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות