fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תכנית קריית הממשלה תגרע מיליונים מעיריית חדרה"

חבר המועצה בועז ביטון הגיש עתירה מנהלית נגד התכנית להקמת קריית הממשלה בחדרה. עיריית חדרה: נגיב בבית המשפט
על רקע בניין העירייה. בועז ביטון
על רקע בניין העירייה. בועז ביטון

בית המשפט המחוזי בחיפה העניק השבוע לעיריית חדרה ארכה עד ל-14.8 כדי להבהיר את הכדאיות הכלכלית בהקמת קריית הממשלה בעיר. זאת בהמשך לעתירה מנהלית שהגיש חבר המועצה בועז ביטון (ש"ס). ביטון, באמצעות עורך הדין יוגב לוי, הגיש בקשה דחופה למתן צו מניעה לפיו ייאסר על עיריית חדרה לחתום מול מדינת ישראל על הסכם ההתקשרות עד שיתקבלו הבהרות ביחס לכדאיות הכלכלית של העסקה.

היוזמה לבניית קריית ממשלה בחדרה, שתצטרף לקריות הממשלה בירושלים, באר שבע, חיפה, תל אביב ורמלה עשויה להביא לצמיחת מרכז העסקים בחדרה ו"לשים את העיר על המפה", אך ביטון, שמתנגד נחרצות לעסקה, מציין כי עיריית חדרה אישרה את חתימת ההסכם מול המדינה מבלי לקיים דיון מעמיק וכלכלי אודות ההסכם והשלכותיו הכלכליות על הקופה הציבורית. מתוך העתירה: "עם כל הרצון הטוב והשאיפה למשרדי עירייה חדשים, אין הדבר יכול לבוא כצידוק למכירת החיסול של המקרקעין באישור ההסכם ע"י מליאת מועצת העיר."

עו"ד יוגב לוי
עו"ד יוגב לוי

קריית הממשלה מתוכננת להיבנות על שטחו של מבנה העירייה הנוכחי והחניון שצמוד לו ברחוב הלל יפה. לפי התכנון, עיריית חדרה תתן למדינה את הקרקע האמורה, בשטח 7 דונמים והמדינה תבנה את בניין קריית הממשלה אשר יכלול, מלבד משרדי ממשלה, גם את משרדי העירייה.

בתמורה, עיריית חדרה תפטור את המדינה מתשלומים בגין היטלי פיתוח ואגרות בניה, תיתן למדינה הנחה של 45% בתשלומי הארנונה ואף תשלם בעצמה את עלויות הבנייה על חלקה במתחם, בפריסה חודשית למשך 25 שנים. בנוסף, עיריית חדרה תידרש גם לשלם דמי שכירות חודשיים לשטחים בהם תחזיק בבניין.

לעתירה צירף ביטון חוות דעת שמאית של שמאי המקרקעין קובי קלפון. לפי מסקנות חוות הדעת, אומדן ההפסד הישיר עקב ביצוע ההסכם הנו מאה מיליון שקלים; אומדן ההפסד לקופת העירייה מהוויתור על אגרות והיטלים לחלקי המבנה שיהיו בחזקת הממשלה נאמד בכעשרה מיליון שקלים; וההפסד המוערך מההנחה המשמעותית בארנונה ייאמד בכ-1.8 מיליון שקלים בכל שנה.

כאן אמורה להיבנות קריית הממשלה בחדרה
כאן אמורה להיבנות קריית הממשלה בחדרה

בנוסף, בישיבת המועצה האחרונה, בה נתבקשה המועצה לאשר בהצבעה את טיוטת הסכם החכירה מול המדינה, אישרה המועצה תב"ר (תקציב בלתי רגיל) בסך מיליון שקלים לקידום הסכם ההתקשרות.

ביטון, שהזמין מטעמו את בדיקת השמאות, מסביר בעתירתו כי עיריית חדרה לא פעלה לפי הוראות חוזר מנכ"ל משרד הפנים, שקובעות כי טרם ביצוע עסקת מקרקעין, על העירייה לצרף חוות דעת שמאית, חוות דעת מהנדס, חוות דעת יועמ"ש ואישורים נוספים, המבטיחים כי כלל השיקולים נבחנו. כמו כן צוין בעתירה כי מועצת העיר לא בחנה נושאים רבים בטיוטת ההסכם, כגון דינן של זכויות הבנייה למגורים במקרקעין ודינן של ההכנסות שיתקבלו מהחניונים שייבנו במקרקעין.

בהודעה שפרסם חבר מועצת העיר ויו"ר תנועת ש"ס בועז ביטון נאמר: "ביקשתי כי יינתן צו האוסר על עיריית חדרה לחתום על הסכם התקשרות לבניית בניין קריית ממשלה בחדרה (…) הטראומה שמלווה עד היום את העיר חדרה ואת תושבי העיר, היא מכירת שטחי חוף הים בגבעת אולגה שטח של 84 דונם במחיר מגוחך של 34 מיליון שקלים. כאן לטענתי, ובגיבוי דו״ח שמאות מקיף ומקצועי, מדובר על הפסד של מאות מיליוני שקלים לקופת העירייה ללא כל הסבר המניח את הדעת. אני סבור כי אני אחטא לתפקידי ולשליחותי הציבורית שנטלתי על עצמי, באם לא אדרוש את בדיקת ההתקשרות ההזויה הזו".

אובדן של מיליונים או אינטרסים של בעלי עסקים? ביטון מגיש את החלטת בית המשפט ללשכת העיר
אובדן של מיליונים או אינטרסים של בעלי עסקים? ביטון מגיש את החלטת בית המשפט ללשכת העיר

גורם בכיר בעירייה הגיב השבוע: "מי שמסתכל על העתירה, רואה מיד שבועז ביטון נשאר בודד בסיעת ש"ס ואפילו חברו לסיעה לא מאמין בדרכו. חבל שבועז מנסה לפגוע בעובדי העירייה ותנאי עבודתם. חבל שהוא מנסה לפגוע בתושבי העיר שזכאים לקבל שירות במבנה מכובד וראוי. אבל הצדק יעשה בבית המשפט. ככל הידוע לנו, מי שעומד מאחורי העתירה הם בעלי עסקים בחדרה שמשכירים משרדים למשרדי הממשלה. חלקם פנו לחברי אופוזיציה נוספים, בבקשה שיצטרפו לעתירה, אך הללו סרבו, כי ידעו שמדובר בניסיון לחבל ולפגוע בשיפור השירות לתושבי העיר".

מעיריית חדרה נמסר: "עיריית חדרה תציג את עמדתה ותגובתה בבית המשפט".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות