fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בבית אליעזר דורשים שד"ר צים תישאר

רופאת הילדים הוותיקה ברברה צים הגיעה לגיל פרישה ותידרש בקרוב לפרוש לגמלאות, אך המטופלים שלה מסרבים לקבל את הבשורה ומבקשים להשאירה בתפקיד
ד"ר צים ופציינטית מרוצה
ד"ר צים ופציינטית מרוצה

בפוסט שהעלתה לפייסבוק חשפה תושבת שכונת דניה, בלה אבי נתן חפץ, את דבר עזיבתה של ד"ר ברברה צים, רופאת הילדים במרפאת כללית בשכונת בית אליעזר. חפץ, שבנותיה מטופלות בידי הרופאה האהובה, העלתה את הפוסט בקבוצת ועד שכונת בית אליעזר בזו הלשון: "בשורת איוב למבוטחי כללית מבית אליעזר: ד"ר ברברה צים רופאת הילדים המופלאה נדרשת לפרוש בעוד פחות מחצי שנה. אני מתכננת להוציא מכתב להנהלת שרון שומרון. מי רוצה להצטרף לחתימות על המכתב לדרוש שד"ר צים תמשיך לתת שירות לילדינו?"

גילוי נאות: הכתבה נכתבה ע"י תושבת שכונת בית אליעזר ששני ילדיה מטופלים כעשור אצל ד"ר צים. בנימה אישית, ד"ר צים היא אכן רופאה מצוינת, היא מסתכלת על המטופלים שלה בעיניים, מבינה אותם ומכבדת אותם בכל גיל. בכל אחד מהביקורים שלנו אצלה היא גרמה לנו להרגיש שאנחנו המטופלים היחידים שלה, עם המון יחס אישי, הבנה ורגש.

הפוסט של חפץ זכה למאות תגובות ועשרות שיתופים של הורים שהופתעו מהגילוי וחיזקו את ידיה של חפץ, ששלחה מכתב רשמי בעניין למנהל מחוז שרון שומרון ד"ר ערן רוטמן עם העתק למחלקת פניות הציבור. במכתב ציינה חפץ כי ד"ר צים היא אחת מהרופאות הוותיקות, המקצועיות והאהובות במרפאה וכי חרף הגעתה לגיל פרישה, מטופליה הרבים מבקשים להאריך את המשך עבודה בעוד כשלוש שנים. "קיימת חשיבות חברתית ואנושית שלכם כחברה ציבורית וכקופת החולים הגדולה בארץ להעלות על נס ולקדש את עבודתם של אוכלוסיית הגיל השלישי, המנוסה, האיכותית ובעלת הרקורד שאין שני לו", צוין במכתב.

בנוסף על התרעומת נוכח ההחלטה בעניינה של ד"ר צים, חפץ אף התייחסה לחשש מפגיעה מהותית באיכות השירות שתינתן במרפאה באם הרופאה אכן תצא בקרוב לגמלאות. זאת מאחר שבנוסף על ד"ר צים, גם ד"ר וקסלר המשמש כרופא ילדים במרפאה יפרוש בקרוב מעבודתו ובמקומם של שני הרופאים הוותיקים יועסק ככל הנראה רק רופא ילדים אחד במרפאה. "משמעות הצעד שהינכם מבקשים ליישם הוא פגיעה בשירות הניתן לנו כתושבים. גודל השכונה כיום מצריך גידול בכמות הרופאים ולא צמצום חסר ביסוס כפי שהנכם מבקשים ליישם. אם כבר, אזי אך טבעי היה כי יעמדו לרשות תושביה שלושה רופאי ילדים מגוונים משני המינים, אישה וגבר על מנת לאפשר מענה מותאם גם לבנותינו המתבגרות וגם לבננו המתבגרים."

חפץ, מסכמת את תחושותיה ובעיקר מקווה לטוב, "שום דבר לא התנהל כמתוכנן בבוקר ה9 ביולי בו הגענו בשעות הבוקר המאוחרות לד'ר צים המופלאה שהבנות שלי תמיד אומרות שהיא מזכירה להם את סבתא צילה…גם בביקור הזה הרופאה הכי אמפטית ואוהבת ילדים שאני מכירה בדקה בסבלנות אין קיץ את הבכורה שלי כשזו האחרונה מסבירה לה שהיא הרופאה היחידה שהיא מוכנה שתבדוק אותה. שום דבר לא הכין אותנו לפצצה שהנחיתה עלינו ד"ר צים באומרה שהיא תצטרך בעוד חצי שנה להתרגל לרופאים אחרים…כי היא נאלצת לפרוש. הציטוט של השחמטאי הידוע אלברט פוק מסכם הכי פשוט: "מה שעשינו למען עצמנו בלבד, מת איתנו. מה שעשינו למען אחרים ולמען העולם – חי לנצח".

מדוברות מחוז שרון- שומרון בכללית נמסר בתגובה: "פרישתה לגמלאות של ד"ר ברברה צים מתוכנת בהתאם לחוק במהלך שנת 2020. אנו מעריכים ושמחים על הבעת שביעות הרצון של המטופלים של מד"ר צים וזאת בשל הטיפול המקצועי והשירות האדיב והמסור שהיא מעניקה לילדים באזור. בהנהלה מחוז שרון שומרון אנו שמים את איכות השירות הרפואי וטובת המטופלים בראש מעינינו. אנו נבחן מחדש את האפשרות לשנות את מועד פרישתה של ד"ר צים לגמלאות וזאת בתאום עמה".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות