fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנחנו לא הולכים לממשלה עם ביבי". עמיר פרץ ביקר בחדרה

חודש לפני הבחירות לכנסת הגיע השבוע יו"ר מפלגת העבודה לעיר והתניע חגיגית את מערכת הבחירות של המפלגה
פרץ ב'קפה טוב' בחדרה. צילום:קרן אידלזון
פרץ ב'קפה טוב' בחדרה. צילום:קרן אידלזון

לקראת הבחירות לכנסת הגיע ביום שלישי יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, למפגש עם פעילים וחברי מפלגת העבודה בחדרה. הלוקיישן לא נבחר במקרה: "קפה טוב", בית הקפה החברתי אשר מהווה מרכז הכשרה מקצועי שיקומי למתמודדים עם קשיים נפשיים, מה שמדגיש את הפן החברתי של פרץ.

בשבוע שעבר נסגרו הרשימות לכנסת הבאה ואיתן גם התקוות של חלק ממצביעי השמאל לאיחוד של המפלגה עם מרצ וברק ליצירת גוש שמאל גדול. פרץ הסביר מדוע בחר לומר 'לא' לאיחוד. "יכולתי ללכת עם מרצ ולבחור לעצמי באופן אישי חיים קלים, אבל לא הייתי תורם אפילו לא קול אחד לסיכוי לעשות מהפך בישראל. מדובר במשחק סכום אפס".

על האיחוד עם אורלי לוי ומפלגת 'גשר', שהרים לא מעט גבות, בירך פרץ ואמר: "האיחוד הזה מבחינתי זה לפתוח במסע ישראלי חדש, מסע שאמור להפיל את החומות ולהפוך את מפלגת העבודה לבית פוליטי שאנשים ירגישו שייכים אליו".

נרטיב חדש, בלי הנושא העדתי
נרטיב חדש, בלי הנושא העדתי

פרץ הרחיב לגבי רצונו להביא את המפלגה למספר דו ספרתי של מנדטים, בניגוד גמור לסקרים, שהאופטימיים שבהם מנבאים לה לא יותר משבעה מנדטים. פרץ סומך על קולות שיגיעו מהימין "הרך", כלומר מצביעי גשר ומצביעי כחלון, מהמגזר הערבי והדרוזי, שחלק גדול מהם לא רוצה להצביע לרשימה המשותפת, ואף מכחול לבן, לה איבדה מפלגת העבודה קולות רבים.

האיחוד עם מפלגת גשר, שהביא אתו את כרמן אלמקייס, מספר 10 ברשימה, עורר ביתר שאת את הדיון העדתי, בעקבות התבטאויות מעוררות מחלוקת של אלמקייס, שפורסמו לפני שנתיים, אך הוצאו מהאוב במיוחד לקראת הבחירות. "אנחנו מייצרים נרטיב חדש למדינת ישראל, נרטיב שיש בו אחדות ולא פלגנות, אהבת חינם ולא שנאת חינם. לא ניתן לאף אחד לגרור אותנו לוויכוח בנושא העדתי", אמר פרץ והוסיף, "אין אשכנזי או מזרחי, יש ישראלי".

פרץ שנמצא בפוליטיקה הישראלית קרוב לארבעה עשורים, הוסיף כי במשך כל השנים בהן שירת את הציבור מעולם לא שלף את קלף העדה ככלי פוליטי. "אני לא מוכן שישפטו אותי כי אני מרוקאי, לא לטוב ולא לרע. שישפטו אותי על כיפת ברזל, על שכר המינימום, על פנסיה לכל אזרח, לא על עדתי, שאני גאה בה מאד".

פרץ הבהיר כי דבריו של ליברמן לגבי תמיכתו של נתניהו בפרץ לנשיאות המדינה בתמורה לתמיכתו של פרץ בנתניהו לראשות הממשלה, הם לא נכונים. בנוסף הוא הדגיש, "אנחנו לא הולכים לממשלה עם ביבי וכל עוד יש נגדו כתב אישום אין לנו סיבה לנהל אתו משא ומתן".

'לא' לביבי, 'למה לא' לליכוד. צילום: קרן אידלזון
'לא' לביבי, 'למה לא' לליכוד. צילום: קרן אידלזון

פרץ אף הדגיש כי מפלגת העבודה לא "מחרימה" את מפלגת הליכוד ואם יוחלף בה ראש הסיעה, הכל פתוח, כולל מו"מ בין המפלגות. "אני מאמין שאחרי הבחירות המפה הפוליטית הישראלית עומדת להשתנות מקצה לקצה".

על מצביעי הליכוד אמר פרץ: "אנשים פתוחים לשינוי, אבל הם לא מוכנים שיתייחסו אליהם כעדר, ובצדק. הם רוצים לקבל כבוד כמו כל אחד אחר. אני מכבד את מצביעי הליכוד, שלצערי הליכוד עזב אותם ומזמן כבר לא סופר אותם. אנחנו רוצים אותם כשותפים אמיתיים לדרך חדשה ולא רק כמצביעים".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות