fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנדרטה חדשה לזכרו של אמנון פומרנץ בחוף חבצלת השרון

הוא היה הולך לטייל בים, חושב ופותר בעיות במתימטיקה על החול והיה מבין הראשונים שהביאו גלשן רוח לחוף חבצלת השרון. האנדרטה החזיקה 28 שנים, עמדה בסערות מזג האויר ואנחנו החלפנו מעת לעת את הדגל. בחורף האחרון היא התמוטטה ונהרסה כליל.
טקס חנוכת האנדרטה. צילום רותי ברמן
טקס חנוכת האנדרטה. צילום רותי ברמן

שנה לאחר הרצחו של אמנון פומרנץ נחנכה בטקס מרשים בחוף צוקי ים אנדרטה לזכרו של אמנון ז"ל שאחיו גיורא תכנן בנה וטפח. האנדרטה שמסמלת את אהבתו של אמנון לים עמדה 28 שנים ובשנה האחרונה נפגעה קשה מפגעי מזג האויר והתמוטטה.

כ-100 איש הגיעו לטקס חנוכת האנדרטה החדשה שהתקיים ביום שישי אחר הצהרים בחוף צוקי ים, ובהם ראשת המועצה עמק חפר ד"ר גלית שאול, סגנה עו"ד חיזקי סיבק וראש מועצת אבן יהודה אבי הררי חברים מכרים ומשפחה.

גלית שאול וחיזקי סיבק שלא הכירו את אמנון בחייו קישרו בדבריהם בין האיש, ההנצחה והים. "זה המקום בשביל ישראל שהכי מתאים להנציח אותו" אמרו.

גלית שאול ואבי הררי בטקס. צילום רותי ברמן
גלית שאול ואבי הררי בטקס. צילום רותי ברמן

"הוא היה הולך לטייל בים, חושב ופותר בעיות במתימטיקה על החול והיה מבין הראשונים שהביאו גלשן רוח לחוף חבצלת השרון. האנדרטה החזיקה 28 שנים, עמדה בסערות מזג האויר ואנחנו החלפנו מעת לעת את הדגל. בחורף האחרון היא התמוטטה ונהרסה כליל. אני לא ויתרתי וב-78  שנותי  סחבתי דליים עם מלט, פחים וברזלים. האחיינים של אמנון וחבריו נתנו כתף והנה התוצאה: אנדרטה ש"תחייה כנראה יותר מאשר אנחנו…. " אמר גיורא פומרנץ שהעמיק ביסודות כדי שזכרו של אמנון ימשיך להתנוסס בחוף חבצלת השרון שנים רבות. חוף שהוא חלק משביל ישראל וכל מי שעובר בו אולי רואה אותו.

בלי להתייעץ עם אחרים גיורא שרטט ותכנן וחישב כמויות, והביא מלט, וברזלים ועירבב מים מהים ובנה שכבה אחר שכבה כפסל אומן. הוא רצה שהאתר יישאר צנוע כמו שהיה ולא נענה להצעות כאלה ואחרות להקים כאן משהו גדול.

אמנון על הגלשן שלו. אלבום משפחתי
אמנון על הגלשן שלו. אלבום משפחתי

"אמנון היה חלוץ הגולשים בחבצלת השרון ואני שמח שיש במשפחה ממשיכים לדרכו. נכדי תומר, עידו ואיתי פומרנץ עוסקים בגלישה כבר שנים ועידו אף זכה החודש באליפות ישראל לגלישה עד גיל 17. אנחנו במשפחה נמשיך לאהוב את הים, לשמור ולטפח את האנדרטה. וזו גם צוואתנו לילדים שלנו ולנכדים שלנו. תשמרו על המקום הקטן הזה, זכרון צנוע לאיש צנוע שלא זכה להנות בחייו מילדיו ומנכדיו".

אמנון פומרנץ נרצח בהיותו בשרות מילואים במחנה הפליטים אל בורג' בעזה בראש השנה בשנת  1990. הוא השאיר אחריו שתי ילדות קטנות ותינוק בן חודשיים וחצי.

אבי הררי: "את אמנון לא הכרתי, אבל שמעתי את סיפור חיו מאחיו גיורא שמאוד רגשו אותי. משפחת פומרנץ משפחה שורשית, ציונית, אוהבת אדם ואדמה.
אני חבר בפרלמנט הים ביחד עם חברי גיורא ואנחנו כל שבת נפגשים בחוף סירונית וצועדים ברגל עד לאנדרטה של אמנון ז"ל.
לאחרונה האנדרטה נהרסה וגיורא החליט לבנות את האנדרטה מחדש, ראיתי את הנחישות של גיורא להנציח את זכרו של אמנון אחיו ז"ל, כשהוא נלחם נגד הטבע והים ואף אחד לא עצר אותו לבנות את האנדרטה שתהיה לזכרון אחיו לעד. גיורא איש עקרנות ואב משפחה מסור. יהי זכרו של אמנון לנצח נצחים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות