fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אכפת לכם מהחינוך? קבלו טיפים לבחירת בית ליד גן או בית ספר

רוב מכריע של נשאלים השיבו כי כאשר יעמדו בפני רכישת בית, רמת החינוך תהיה גורם חשוב בבחירה
בית ספר שדות בפרדס חנה כרכור. צילום:: פרטי
בית ספר שדות בפרדס חנה כרכור. צילום:: פרטי

שנת הלימודים הסתיימה זה עתה, הורים לילדי בתי ספר וגן, המעוניינים לעבור דירה, יכוונו זאת בדיוק לזמן זה, כדי להגיע בזמן לפתיחת שנת הלימודים הקרובה במקרה של השכרה או לזו שלאחריה, במקרה של רכישת דירה.

חברת שניר, המתמחה בשיווק נדל"ן למגורים ולמסחר, בארץ ובחו"ל, ערכה  לאחרונה סקר בקרב 500 נשאלים כדי למצוא את הקשר שבין נדל"ן לחינוך ועד כמה החינוך מהווה גורם מכריע בבחירת מקום הנכס ורכישתו.

בסקר נמצא כי 60% מהציבור יחפשו מקום מגורים בו החינוך לילדיהם מספק אותם, ורק לאחר מכן יאתרו את הנכס אשר תואם ליכולתם הכלכלית. מניתוח תוצאות הסקר עולה כי לשאלה "האם לרמת בתי הספר באזור מגורייך היה שיוקל מכריע בהחלטה הכין לגור?" רוב הנשאלים – 51%  שיש ברשותם בית, השיבו כי תחום החינוך היה שיקול בתהליך הבחירה של הנכס, רק 26.8% ענו שלא. מבין הנשאלים אשר אין בבעלותם בית, 82% השיבו כי כאשר יעמדו בפני רכישת בית, רמת החינוך באזור המגורים תהווה גורם מכריע בהחלטה על רכישתו.

ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר  מעניק  מספר טיפים להורים לילדי גן ובתי ספר כיצד למצוא את הדירה המתאימה ביותר עבורם ועבור ילדיהם:

  • עדיף לגור קרוב לבית הספר אבל לא "עליו", וזאת בכדי להימנע מרעשים האופייניים לאזור בית הספר, כמו צלצולים בהפסקות ורעש משחקים בהפסקות ואחרי שעות הלימודים.
  • מומלץ לכל משפחה בטרם היא מגיעה למשרד המכירות, לדירה יד שנייה אופציונאלית או לדירה להשכרה אופציונאלית מתאימה, לבדוק באתר משרד החינוך את נתוני המיצב וכן את נתוני אחוז המעבר בגרות באותו אזור. מדובר בנתונים שפתוחים לכל וניתן לבודקם בקלות רבה. אין ספק שבדיקה כזו יכולה לתת אינדיקציה טובה באשר לרמת החינוך במקום.
  • מומלץ לבדוק בגוגל את השקעת הרשויות בחינוך. אין ספק כי כאשר רשות מקומית משקיעה תקציבי חינוך גדולים, זה גם יבוא לידי ביטוי במבחני המיצב ותוצאות הבגרויות.
  • בהיבט השקעה בנדל"ן, שכונות הסמוכות לבתי ספר מובילים מביאות לעליית מחירי הנדל"ן במקום;  שכן, הביקוש לשכונה יהיה גבוה מאד מצד הורים המבקשים שילדיהם יהיו בבית ספר מוביל כזה או אחר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות