fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איזו עיר מובילה בשרון במספר הדירות החדשות שנבנו בה?

בארבע השנים האחרונות כמות הדירות החדשות שנבנו בהרצליה כפולה מזו שבערים השכנות
המרינה בהרצליה. צילום: מרק ניימן, לע"מ
המרינה בהרצליה. צילום: מרק ניימן, לע"מ

הרצליה ממוקמת במקום הראשון במספר הדירות החדשות שנבנו בערי השרון בארבע השנים האחרונות. כך עולה מנתוני הלמ"ס אותם ניתחה חברת מכלול המתמחה בליווי ומימון פרויקטים של התחדשות עירונית. מהנתונים עולה כי משנת 2015 ועד 2019 (כולל הרבעון הראשון של השנה) מספר הדירות שהחלו להיבנות בעיר עומד על 4,307.

עוד עולה מניתוח הנתונים כי הפער בין הרצליה שנמצאת במקום הראשון לרעננה שנמצאת במקום השני הוא גדול מאוד: רק 1,817 דירות חדשות החלו להיבנות בעיר בארבע השנים האחרונות – יותר מכפול (פי 2.3) מכמות הדירות שהחלו להיבנות בהרצליה. הפערים בין שאר הערים באזור שרון מצומצמים יותר, כך שאחרי רעננה אפשר למצוא את הוד השרון עם 1,612 התחלות בנייה, כפר סבא עם 1,333 דירות ואחרונה ברשימה רמת השרון עם 1,239 דירות שהחלו להיבנות בארבע השנים האחרונות.

לדברי איילת רוסק, מנכ"לית מכלול, הפתרון להגדלת ההיצע בערי השרון הוותיקות בהיעדר קרקעות ריקות זמינות לבניה, הוא בניית פרויקטים של התחדשות עירונית: "תחום ההתחדשות העירונית בישראל הכולל פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38 (חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה או הריסתם ובניה מחדש ) מהווה היום נתח משמעותי מהבנייה בישראל. יחד עם זאת צריך לזכור שראשי הערים כפר סבא ורמת השרון הודיעו על הפסקת פרויקטים של תמ"א". באמצעות התחדשות עירונית ניתן להגדיל את הצע הדירות במרכזי הערים, לחדש בניינים ישנים ודירות ישנות ובכך גם לספק ביטחון לדייריהם כנגד רעידות אדמה וטילים  וגם לשפר את איכות חייהם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות