fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גידול בחינוך וברווחה: אושר תקציב עיריית חדרה לשנת 2019

הרוב קובע- חברי המועצה מצביעים על תקציב העירייה. מתוך דף הפייסבוק של עיריית חדרה
הרוב קובע- חברי המועצה מצביעים על תקציב העירייה. מתוך דף הפייסבוק של עיריית חדרה

13 מתוך 21 חברי מועצת העיר חדרה הצביעו אמש (ד') בעד התקציב. בכך אישרה מועצת העיר את התקציב השוטף של עיריית חדרה לשנת 2019, העומד על 675,646.265 מיליון שקלים. ראש העיר צביקה גנדלמן מסר: "אני רוצה לפרגן על הדיון הענייני שהיה ולאחל לכולנו בהצלחה."

תקציב 2019 גבוה בכ-4.2 אחוזים ביחס לתקציב שנת 2018, ובהכנתו הושם דגש על תחומי חינוך, רווחה, תרבות הפנאי ושמירה על חזות העיר. כמו כן, כפי שנהג ב-5 השנים האחרונות, גם בתקציב שנת 2019 הנחה ראש העיר לא להעלות את שיעור הארנונה לתושבים מעבר לעדכון המחייב שקבע משרד הפנים.

התקציב מהווה המשך להתנהלות הכספית האחראית של הנהלת העיר, שהביאה לאיזון תקציבי ב-4 השנים האחרונות וקיבעה את מעמדה של העיר כ"עיר יציבה" מבחינה כספית על-פי הגדרת משרד הפנים.

גידול בתקציב החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי

הנתח הגדול ביותר בתקציב מיועד לחינוך. בתקציב 2019 חל גידול של 10 מיליון שקלים, והוא עומד על כ-178 מיליון שקלים המהווים כ-28 אחוזים מכלל התקציב. בין היתר מקימה העירייה מנהל חינוך וקהילה שיגבש ויוציא לפועל את תכניות הפעילות החברתית, חינוכית, קהילתית בתחומי החינוך, הרווחה, התרבות, הספורט והקהילה. כמו כן מקודמת תוכנית מצוינות לתלמידי חטיבות הביניים והתיכון, להעצמת תחושת השייכות של התלמידים לעיר במסגרת תכנית "אני חדרתי".

בתחום החינוך הלא פורמאלי גדל תקציב תנועות הנוער ב-100 אלף שקלים, כך שבתקציב הנוכחי הוא יעמוד על סך של 350 אלף שקלים. בנוסף, גם בשנה זו תמשיך העירייה לתמוך בקבוצות הספורט ההישגי והספורט העממי.

גידול משמעותי גם בתקציב הרווחה

גם בתקציב הרווחה חל גידול של כ-10 מיליון שקלים, והוא עומד על כ-113 מיליון שקלים. במסגרת זו גדל תקציב הטיפול בניצולי שואה, באוכלוסיות מבוגרות, נכים וילדים בסיכון במעונות יום. לראשונה ניתן גם תקציב לפיתוח מנהיגות קהילתית בשכונות הוותיקות.

שיפור באגף שיפור פני העיר

באגף שפ"ע (שיפור פני העיר), אשר תקציבו אשתקד עמד על כ-89 מיליון שקלים, חל גידול של כ-6 מיליון שקלים בתקציבו השנה, העומד על כ-95 מיליון שקלים. רוב תקציב האגף אכן מיועד לשמירה על חזות העיר, איסוף אשפה, טיאוט, גינון ועוד.

בתום ההצבעה בירך גנדלמן את חברי המועצה ואמר: "אני שמח להודיע שהתקציב לשנת 2019 עבר, אני בטוח שחלק מתושבי חדרה גם צפו וציפו. אני רוצה לפרגן על הדיון הענייני שהיה ולאחל לכולנו בהצלחה. הצוות המקצועי בעירייה השקיע רבות בגיבוש תקציב שהינו תקציב חברתי הרואה לנגד עיניו את טובת תושבי חדרה. התקציב מביא לידי ביטוי כספי את ההתנהלות האחראית של העירייה, תוך מתן מענה לצורכי האוכלוסיות השונות והמשך פיתוחה ושגשוגה של העיר."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות