fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פתאום האנטנה צמחה

בלילה שבין רביעי לחמישי, הותקנה על גג בניין באזור התעשייה של אור עקיבא אנטנה סלולרית. התושבים זועמים ומנסים לברר האם מדובר במתקן חדש ולא חוקי או בתוספת לאנטנה הקיימת

באזור התעשייה באור עקיבא, סמוך לשכונת אורות הירוקה, על גג של אחד המבנים, ניצבות שתי אנטנות שאי אפשר שלא להבחין בהן. לטענת התושבים, בלילה שבין רביעי לחמישי שעבר, הגיעו עובדים אשר התקינו על הגג חלקים נוספים של אנטנה.

תושב השכונה ואיש האופוזיציה שלומי אבני מספר: "ביום רביעי בערב התקשרו אלי תושבים של שכונת אורות הירוקה. הם הסבירו שהגיע מנוף ענק שהציב אנטנה גדולה על בניין במרחק של 50 מטר מבתי המגורים. על הבניין מוצבות כבר שתי אנטנות, שיש לגביהן ספקות אם הן חוקיות. פנינו למשרד לאיכות הסביבה ואנחנו מחכים לבדיקות".

התושבים מוסיפים וטוענים כי המתקינים הגיעו למקום באישון לילה וכי העבודה בוצעה ללא תיאום עם העירייה וללא אישורים מהוועדה לתכנון ובנייה. לאחר ההתקנה האנטנות הגיעו למקום תושבים זועמים וגם מספר פקחי עירייה שהוזעקו למקום.

"בבדיקה שערכנו עם העובדים הבנו שאין להם אישורים", אומר אבני, "אין לנו מושג מי אותם אנשים. הם המשיכו לעבוד והתקינו את האנטנה". בהמשך הגיעו למקום ניידת משטרה וחבר מועצת העיר ותושב השכונה אלי אלפסי, שלדבריו חייב את המתקינים להזדהות בפני השוטרים על מנת שתהיה עדות שהדבר נעשה על ידם. בהמשך הערב הותקנה האנטנה באין מפריע.

אנטנה באור עקיבא
תתחדשו. האנטנות שהוצבו באזור התעשייה (צילום: חיים טובול)

מנכ"ל העירייה, רחמים צלאח, פנה בשבוע שעבר לוועדה לתכנון ובנייה וביקש להוציא צו הריסה לאנטנה. ביום ראשון הודיע צלאח כי הגיע אליו מידע, לפיו מה שהותקן הוא בסך הכל "הלבשה" נוספת על האנטנה הקיימת ולא אנטנה חדשה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "מבדיקת משרדנו עולה כי לא נמצאת אנטנה חדשה במקום המדובר. לאנטנות הקיימות ישנם היתרי בנייה מהוועדה המקומית וכן היתרי קרינה ממשרדנו. הצבת אנטנות מתאפשרת רק לאחר שהמשרד להגנת הסביבה בודק ומאשר הפעלת מוקדי שידור, שהוכיחו כי אינם מסכנים את הציבור. כמו כן, בודקים שהוסמכו על ידי המשרד ביצעו בחודשים האחרונים מספר בדיקות באנטנות המדוברות, בהן לא נמצאו חריגות מן התקנים.

"יודגש כי המשרד להגנת הסביבה נוקט בגישה מחמירה בכל הקשור לקרינה הנפלטת מאנטנות סלולאריות. ספי החשיפה כפי שנקבעו על ידי המשרד, לאחר התייעצות עם משרד הבריאות, נמוכים אף ביחס לאלה המומלצים על ידי ארגון הבריאות העולמי".

תגובת הוועדה לתכנון ובנייה לא התקבלה עד מועד סגירת הגיליון.

הכתבה  גם בחדשות חדרה 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות