fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מגיל 7 אתה רגיל להתעסק רק בכדורגל. פתאום בגיל 25 זה נגמר"

רפי דהן מאור עקיבא היה יכול להיות אחד השחקנים המובילים בכדורגל הישראלי. אבל הקשר הצעיר נאלץ לפרוש בגיל 25 בעקבות פציעה קשה, וכעת הוא מחפש את עצמו. בראיון מיוחד הוא מספר על הרגעים הקשים, ההחלטה לתבוע מיליון שקלים, המחשבות על העתיד וגם מסכם את הקריירה
לא שוכח ולא סולח . רפי דהן (צילום: שלומי גבאי)
לא שוכח ולא סולח . רפי דהן (צילום: שלומי גבאי)

"אני קם בבוקר ולא יודע מה לעשות". את המשפט הזה – אולי המשפט הכי גרוע שיכול לומר שחקן כדורגל, אמר השבוע רפי דהן מאור עקיבא, כוכב עבר במכבי תל אביב, שנאלץ לפרוש מכדורגל בגיל 25 בעקבות פציעה קשה.

דהן נחשב לאחד הכישרונות הגדולים של הכדורגל הישראלי. בעונה שעברה הוא שיחק בבני יהודה ונפצע מתיקול חריף של קשרה הספרדי של מכבי חיפה רובן ראיוס. לאחר שנה של טיפולים אצל מיטב המומחים, וגם המון תקווה, הבין דהן שאין לו ברירה אלא לפרוש מכדורגל. חבריו הקרובים של דהן מספרים על תקופה קשה של השחקן, שבסופה החליט לתלות את הנעליים. "הוא עבר תקופה כל כך קשה. יום לאחר הפציעה הוא עוד רצה לחזור ועבד כל כך קשה במשך תקופה ארוכה, אבל הסוף כואב. הכדורגל הישראלי איבד את אחד הקשרים הטובים ביותר שהיו לו". בראיון מיוחד ונוגע ללב מספר דהן על ההחלטה לסיים את הקריירה מוקדם מהצפוי, על אהבתו לכדורגל, על האכזבות מלא מעט אנשים בענף וגם על כך שהוא לא רואה את החיים שלו ללא הכדורגל.

דהן החל את הקריירה במחלקת הנוער של מכבי חיפה. בקבוצות הילדים שיחק כחלוץ באגף, בהמשך הוסט לעמדת הקשר מאחורי החלוץ, ובגיל הנערים עבר לעמדה האחורית יותר בקישור. הוא מעולם לא סומן כפוטנציאל גדול בחיפה, ב-2006 דהן אמנם זכה בדאבל עם קבוצת הנערים של חיפה, כשהוא כובש את שערי הניצחון בחצי הגמר ובגמר, אבל אחרי שנה בקבוצת הנוער הוא שוחרר מהמועדון. בשנת 2009 ערך הקשר משחק ראשון בבוגרים של פתח תקווה וכבר בעונה השנייה הפך לשחקן הרכב.

לקראת עונת 2011/2012 הפך דהן לשחקן מרכזי אצל מכבי תל אביב של מוטי איווניר והיה בין הבולטים בעלייה ההיסטורית לשלב הבתים של הליגה האירופית. שחקנים בקבוצה הצהובה מספרים כי הוא התאקלם מצוין חברתית, התחבר מהר מאוד לברק יצחקי ואלירן עטר, שהיו המנהיגים של הקבוצה דאז ולקחו אותו תחת חסותם. בינואר 2013 הושאל דהן לבני יהודה. הוא תפס מקום של קבע בהרכב הקבוצה, ולקראת עונת 2013/2014 האריכה בני יהודה את השאלתו בעונה נוספת.

ב-9 במרץ 2014 הגיע כאמור הרגע הקשה בחייו. דהן נפצע בתיקול חריף של ראיוס. האבחנה הייתה קרעים ברצועה הקדמית והצידית, והוא נדרש לתקופת החלמה ארוכה. במהלך השנה ניסה דהן לחזור לעניינים, אבל כאמור לפני שבועיים הודיע: "אני פורש מכדורגל – זה היום הקשה בחיים שלי. עשיתי הכל בשביל לנסות ולחזור לשחק כדורגל, זה אומר טיפולים יום ולילה. אחרי שנה של טיפולים, הרופאים קבעו שאני לא יכול לחזור לשחק כדורגל יותר".

 איך הרגשת מבחינה מנטאלית לאחר ההחלטה?

"זה היה מאוד קשה, וזה קשה לי גם היום. זה קשה כאשר אתה מגיל 7 קם בבוקר ומתעסק רק בכדורגל ופתאום בגיל 25 אתה לא עושה את זה. אני זוכר את עצמי מהבוקר ועד הערב רק באימונים ובתזונה נכונה וכעת אני חייב להתחיל ולחשוב אחרת. אני חושב קדימה וכאדם מאמין ומקווה שבקרוב בעזרת השם אמצא דרך חדשה".

אבל עם כל הרצון לשכוח, דהן לא יכול. הוא לקח קשה מאוד את נושא הפציעה, ולאחרונה הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת פיצויים נגד מכבי חיפה ושחקנה ראיוס. דהן טען בתביעה כי הנהלת חיפה דרבנה את שחקניה לפני המשחק, ועקב כך היה ראיוס נחוש לנצח גם במחיר של פגיעות ברוטאליות, אכזריות ומכוונות בשחקני בני יהודה. דהן דורש סכום של כמיליון שקלים על הפציעה שגרמה לו לסיים את דרכו בכדורגל.

הסיפור המלא יתפרסם מחר במקומון: "חדשות חדרה"

לא שוכח ולא סולח . רפי דהן (צילום: שי לוי, באדיבות אתר ONE)
לא שוכח ולא סולח . רפי דהן (צילום: שלומי גבאי)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות