fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אולמרט: כשרפי אמר לי "לך תפציץ" זה עזר לי להחליט יותר מכל הדיבורים בקבינט

ראש הממשלה אהוד אולמרט שאיתן היה שר הגימלאים בממשלתו אמר עליו: "הוא היה השר הכי חכם, הכי חד ומנוסה והכי יצירתי. הוא היה השר הראשון שלקח באופן מרשים אחריות על עצמו (בפרשת פולארד) ובכך מנע הדרדרות ביחסים עם ארה"ב".
לווית רפי איתן. צילום רותי ברמן
לווית רפי איתן. צילום רותי ברמן

מאות ליוו היום (יום א') בצהרים את השר לשעבר ממייסדי קהיליית המודיעין הישראלית רפי איתן, 92 בדרכו האחרונה בבית העלמין האלטרנטיבי "מנוחת עולם" בנתניה. איתן נפטר אמש בבית החולים איכילוב מהתקף לב, השאיר אישה מרים, שלושה ילדים ונכדים.  בין המלווים והמספידים היו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ונציג הממשלה השר יואב גלנט. בין חבריו היו אלופים וחברים מתקופת הפלמ"ח וצה"ל : האלוף עמוס חורב שהספידו כחבר, האלופים שייקה גביש וזאב אלמוג. מבין אנשי העסקים נראה גם סטף ורטהיימר, אנשי משק וכלכלה ומאות אנשים שהיו עם איתן בקשרים משרות הבטחון,  מהפלמ"ח, נציגי הכנסת ועוד. גם ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר הגיעה.

איתן, אחד האנשים שכולם אהבו היה איש המוסד, מפקד המבצע ללכידת אדולף אייכמן בארגנטינה, והשתתף בהרבה מאד מבצעים עלומים. הוא כיהן כראש הלק"ם (הלשכה לקשרי מדע) והפעיל את המרגל יונתן פולארד. עד יומו האחרון הוא עבד ותכנן לעתיד. כשלא מונה להיות ראש המוסד תפקיד אותו קיבל צבי זמיר עזב לעסקים פרטיים. בגיל שמונים פעל והצליח להפתיע את הפוליטיקה הישראלית כשייסד את רשימת הגימלאים והיה שר בממשלתו של אולמרט.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מספיד. צילום ברמן
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מספיד. צילום ברמן

בהספדו אמר אולמרט על איתן: "הוא היה השר הכי חכם, הכי חד ומנוסה והכי יצירתי. הוא היה השר הראשון שלקח באופן מרשים אחריות על עצמו (בפרשת פולארד) ובכך מנע הדרדרות ביחסים עם ארה"ב". ולמרות זאת המשיך אולמרט וסיפר שכאשר נשיא ארה"ב בוש הבן הגיע לביקור בישראל ופגש את הקבינט, אולמרט סיפר לו שאיתן בקבינט וביקש ממנו שילחץ את ידו. הנשיא אכן עשה זאת ובחיוך לחץ את ידו של איתן ואמר לו "אני יודע עליך הרבה".

עוד סיפר אולמרט בעניין ההפצצה על הכור הסורי: "בכל הדיונים בקבינט כולם דיברו ושאלו והציעו ורפי הקשיב. ובסוף הדיון כאשר שאלתי אותו מה דעתו אמר לי: 'לך תפציץ יהיה בסדר' וזה עזר לי להחליט יותר מכל הדיבורים בקבינט".

בשנות התשעים אחרי שהיה יו"ר כימיקלים לישראל הוא עשה עסקים רחבים בעולם בעיקר בקובה כמו: פרדסים, בניית מרכז הוונה ועסקי תקשורת שם פרנסה החברה שלו 20 אלף משפחות. בארץ היה מבין בעלי ריף הדולפינים ובעל חברת השקעות בסטארטאפים. בזמנו הפנוי עסק בפיסול.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות