fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אדמת המולדת

על תמנע קורץ תושבת כרכור נחתה המוזה, היא התעוררה בבוקר והתחילה לכתוב שיר על המלחמה בדרום. בלילה השיר "אדמת המולדת" כבר הוקלט ושודר ביוטיוב
תרצה קורץ
תרצה קורץ (צילום:י קי צימרמן)

הסופרת תמנע קורץ, בת 38, תושבת כרכור מעולם לא ידעה שבין שלל כישוריה, היא גם משוררת דגולה. קורץ מעידה על עצמה כאחת שלא צופה בחדשות: "אני לא רואה חדשות מתוך אידאולוגיה. מספיק לי הצרות שלי בכדי להתעסק איתם, אני לא צריכה לשמוע גם על הצרות של כל העולם. בכל פעם שפותחים חדשות, יוצאים בתחושה רעה". אך על מבצע עמוד ענן שהחל בסוף השבוע שעבר, לא יכלה תרצה שלא לשמוע. "זה משהו שאי אפשר להתחמק ממנו. מדובר במשהו שמאחד את כל העם". בנה של תרצה נסע ביום שישי לאביו שגר בתל אביב ופתאום גם קורץ מצאה את עצמה חוששת למשפחתה שהגיעה בעל כורחה לקו האש.

תרצה קורץ
תרצה קורץ (צילום:י קי צימרמן)

למחרת ובעודה במיטה הרגישה שנחה עליה המוזה והמילים התחילו לצאת מעצמן: "זה היה לי מאד מוזר. בדרך כלל זה סגנון הכתיבה שלי, מעין מעיין נובע, אני לא מתכננת מראש או חושבת על מה לכתוב, זה זורם. ופתאום גם כאן, השיר הזה יצא מאליו, התפרץ החוצה" נזכרת תרצה.

כעבור שעתיים אחרי שמילות השיר כבר היו על הדף, התקשרה קורץ לאורי רשף, ידיד ואיש מקצוע מעולם המוזיקה בכדי שזה ילחין את השיר. "הוא נדלק על השיר וכבר אחר הצהריים הייתה לו סקיצה ראשונית שהוקלטה בטלפון הנייד במטבח הבית שלו". בשעות הלילה, לקראת חצות השיר כבר היה הוקלט כאשר הסולן הוא רשף בעצמו. "אורי מבצע את השיר בצורה יוצאת מן הכלל, יש לו בבית ציוד מקצועי והוא עשה לשיר את הסקיצה הסופית".

את שם השיר אדמת המולדת בחרה קורץ. "אני מאוד אוהבת את השיר. אין ספק שהוא צריך עיבוד וליטוש נוספים, אבל במסגרת המגבלות ובהתחשב בעובדה שזה קרה תוך כמה שעות, זה יצא מדהים. השיר מאוד קליט ומאוד תוסס".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות