fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אבסורד תכנוני, איוולת כלכלית ואסון סביבתי"

חמישה ראשי מועצות וערים, ביניהם גם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, פנו השבוע באופן דחוף לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' למנוע את הקמת שדה התעופה במזרח חדרה. ייתכן וגם עיריית הרצליה תצטרף למחאה
פה מתוכנן להיבנות שדה תעופה. ביצת זיתא צילום: קרן אידלזון
פה מתוכנן להיבנות שדה תעופה. ביצת זיתא צילום: קרן אידלזון

חמישה ראשי מועצות וערים, ביניהם גם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, פנו השבוע באופן דחוף לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' למנוע את הקמת שדה התעופה במזרח חדרה, כתחליף לזה שייסגר בהרצליה. ייתכן וגם עיריית הרצליה תצטרף למחאה

כחלק מהמאבק בהקמת שדה תעופה אזרחי בחדרה, פנו השבוע ראשי הערים והמועצות של חדרה, מנשה, עמק חפר, באקה אל גרבייה ופרדס חנה לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' והבהירו את התנגדותם להחלטת הות"ל על הקמת השדה במזרח העיר. במכתב נוקב הדגישו החתומים עליו כי "מדובר בהחלטה שהנה אבסורד תכנוני, איוולת כלכלית, אסון סביבתי ועוול חברתי משווע".

בפנייתם אל השר, ראשי הערים והמועצות  קראו לו להחזיר את התוכנית לשולחן הדיונים, להיכנס לעובי הקורה ולאפשר להם ולצוותי העבודה שלהם להציג בפניו נתוני אמת. הם הפצירו בשר להביא לביטול הכוונה להקים את שדה תעופה במזרח חדרה והוסיפו "אל תיתן לטעות הלאומית הזאת לקרות במשמרת שלך".

בין טענותיהם, הדגישו החתומים על המכתב כי התוכנית להקמת השדה במזרח חדרה עומדת בניגוד מוחלט לתוכניות מתאר ארציות ואזוריות הרואות באזור כמיועד לחקלאות וכריאה ירוקה באזור אורבני המתפתח במהירות. כחלק מהפגיעה הסביבתית הצפויה, צוין במכתב כי הקמתו של השדה בסמוך לשמורת הטבע זיתא מהווה פשע סביבתי ומפגע משולב של רעש, זיהום אוויר ואדמה. "הקמת השדה תביא לבלימת הצמיחה של העיר חדרה ותוביל לפגיעה מוחשית באיכות חייהם של מאות אלפים".

בפן הכלכלי, צוין כי השדה במזרח חדרה הוא בגדר "תשתית שאין בה צורך אמיתי וקיימים לה תחליפים רבים". המשמעות היא שישנם בישראל כמה שדות תעופה קיימים, שערוכים לקליטת הפעילות של שדה התעופה בהרצליה.

לפי גורמים בכירים בעיריית חדרה, ייתכן מאד שגם עיריית הרצליה, המתנגדת לפינוי שדה התעופה האזרחי שבתחום שיפוטה ומעוניינת להשאירו במקומו, תצטרף בקרוב למטה המאבק המשותף נגד הקמת השדה במזרח חדרה. בתחום שדה התעופה בהרצליה מתוכננים להיבנות שני פרויקטים, קריית מסלול וקריית שחקים, ובהם אלפי דירות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות