fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

730 טון פסולת פונו מתחנת מעבר פיראטית בקרית אתא

לא משתלם לזהם (צילום: אורן הרמן, המשרד להגנת הסביבה)
לא משתלם לזהם (צילום: אורן הרמן, המשרד להגנת הסביבה)

בפעילות משולבת של המשטרה הירוקה וצוות מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, פונתה פסולת בהיקף מצטבר בסך 730 טון, מתחנת מעבר פיראטית באזור קרית אתא, מזרחית לכביש 22 והאתר נסגר.

עם איתור תחנת המעבר הפיראטית לפסולת, ערכו מפקחי המשטרה הירוקה ומדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל פשיטה על המקום, במהלכה עוכבו לחקירה באזהרה, נהג המשאית ובעלי המתחם. במקום נתפסה גם משאית ממנה הושלכה הפסולת ובמקביל, נפתח תיק חקירה פלילית.

בהמשך לפעולות אכיפה אלה, המשרד להגנת הסביבה הוציא התראה בגין ניהול תחנת מעבר ללא רישיון עסק, תוך גרימת מפגעים סביבתיים חמורים. בעל המתחם נדרש לפנות את הפסולת ולוודא, כי הפינוי יהיה לאתרי פסולת מורשים ומוסדרים בלבד, ולהפסיק את פעילותה הבלתי חוקית של התחנה.

עוד הובהר לבעל העסק כי העונש המרבי לעבירה על חוק רישוי עסקים הוא 18 חודשי מאסר, או קנס בסך 75,300 שקלים וקנס נוסף על כל יום שבו נמשכת העבירה. עוד הובהר, כי העונש המרבי לעבירה על חוק שמירת הניקיון הוא של מאסר שנה או קנס של 226 אלף שקלים, או 452 אלף שקלים, אם העבירה נעשתה על ידי תאגיד.

בסיור שהתקיים במקום לאחרונה על ידי נציגי המשרד להגנת הסביבה, נמצא כי כל הפסולת פונתה מהאתר וכן הועברו אישורים המעידים על פינויה לאתר מורשה.

 

צילום: אורן הרמן, המשרד להגנת הסביבה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות