fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

200 קשישים הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בקריות בעשור האחרון

קשישים חוצים מעבר חצייה. צילום: אור ירוק
קשישים חוצים מעבר חצייה. צילום: אור ירוק

בקריות נפגעו בעשור החולף, 2009-2018, בתאונות דרכים 200 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה, כהולכי רגל, מתוכם 11 נהרגו. בשנת 2018 נפגעו בקריות 23 קשישים הולכי רגל.

בקרית אתא נפגעו בעשור החולף (בתאונות דרכים 49 אזרחים ותיקים כהולכי רגל, מתוכם שישה נהרגו. בקרית ביאליק נפגעו בעשור החולף (בתאונות דרכים 38 אזרחים ותיקים (כהולכי רגל, מתוכם שלושה נהרגו. בקרית ים נפגעו בעשור החולף בתאונות דרכים 43 אזרחים ותיקים  כהולכי רגל, מתוכם קשיש אחד נהרג. בקרית מוצקין נפגעו בעשור החולף בתאונות דרכים 70 אזרחים ותיקים כהולכי רגל, מתוכם קשיש אחד נהרג.

עוד עולה מן הנתונים כי רוב מכריע של קשישים שנפגעו כהולכי רגל נפגעו בתחום העירוני: בסך הכל ברחבי הארץ נפגעו בשנת 2018 בתאונות דרכים 799 קשישים הולכי רגל, 780 מהם נפגעו בתחומי הערים והישובים. 46 קשישים נהרגו ברחבי הארץ בשנה זו, מהם 40 נהרגו בתחום העירוני.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "המספרים הקשים והכואבים של הקשישים שנפגעים ממשיכים להיות גבוהים בכל שנה וכשלא רואים ירידה, ברור שלא נעשה מספיק על מנת לצמצמם אותם. מדובר באנשים ששרדו מלחמות ובנו את המדינה אבל לא שרדו את הסכנות שהכביש מציב. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדרוש מהרשויות להתקין פסי האטה בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש ויחד עם זאת להאריך את משך האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל. מדובר בצעדים פשוטים לביצוע, שאינם דורשים עלויות גבוהות ובעיקר מאוד אפקטיביים בהצלת חיים".

קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה של רכב בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא הזמן הממושך שלוקח להם לחצות את הכביש ביחס לצעירים. בנוסף, קשישים רבים חווים קשיי ראייה ושמיעה שמשפיעים על האופן והמהירות של חציית הכביש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות